Avatar billede linda_b Nybegynder
21. december 2000 - 12:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Quiz-program!?!!?!

Jeg er ved at lave et quiz-program, men jeg kan ikke rigtig komme i gang.
Hvis der er nogen som har lavet noget i stil med et quiz må i meget gerne sende mig koderne!!
På forhånd tak!!
Linda
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. december 2000 - 12:17 #1
Et quiz program .. nu findes der jo mange forskellige quiz systemer, men tænkte du på noget specielt ?
Avatar billede linda_b Nybegynder
21. december 2000 - 12:30 #2
Jeg havde tænkt mig at der bliver stillet et spørgsmål hvor der så kommer tre svar muligheder. Hvor der så fx. skal besvares 10 spm på 1 min.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. december 2000 - 12:32 #3
okay .. så langt så godt.. hvad med spm./svar skal det gemmes i f.eks. en lettere \"krypteret\" tekst fil (bare så man ikke kan læse teksten i den) så man kan skifte spm. ud ?
Avatar billede linda_b Nybegynder
21. december 2000 - 12:33 #4
Ja... det kunne det godt tænkes!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. december 2000 - 12:34 #5
fino :-) Jeg går i gang med at lave et lille et med det samme.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. december 2000 - 14:34 #6
http://www.tdaugaard.dk/x/quiz.zip

Et lille, men fungerende quiz program :-)
Jeg har dog nøjes med at lave \"spørgsmåls\" filen i ren tekst da andet ville have taget længere tid.

Formatet på spm.txt filen er som flg.

[antal sekunder man må bruge på at svare på alle spm.]
[titel på spm. #1]
[svar mulighed #1]
[svar mulighed #2]
[svar mulighed #3]
[korrekt svar i form af: 0, 1 ell. 2 (svar mulighed 1, 2 ell. 3)]

du kan lave ligeså mange spm. du vil.
Avatar billede linda_b Nybegynder
22. december 2000 - 10:09 #7
Mange tak for hjælpen!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. december 2000 - 15:03 #8
Det var så lidt :-)