Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 15:19 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

nedluktning når jeg er på nettet

Har lige installeret XP. Når jeg går på nettet, går der ikke lang tid, førend der dukker en boks om, at der lukket ned. I boksen står der bl.a. NT authority\system og noget med RPC.
Det ser ud som noget der skal slås fra i indstilling et eller andet sted.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede skaastrup Nybegynder
01. september 2003 - 15:22 #1
Lyder som Blaster ormen. Kig på Symantecs hjemmeside for et værktøj til at fjerne den med.

/Skaastrup
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 15:23 #2
På denne side kan du læse en masse info og bl.a. hvordan du kommer af med den:
http://www.eksperten.dk/spm/386329
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 15:24 #3
Stinger tager ormen, og så få opdateret bagefter i en hulens fart.
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 15:27 #4
Når boksen med nedtælling kommer frem, gør du følgende:

Åben start menu -> vælg kør -> skriv: shutdown -a

Nu skulle den stoppe og ikke lukke
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 16:31 #5
Hej Jacob. Din sidste anvisning hjalp. Har det noget med blasterormen at gøre, eller var det bare indstillingen?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 16:33 #6
Det er blaster, kør en tur med Stinger.
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 16:41 #7
Øv..prøver lige den stinger. Håber det er lige ud af landevejen.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 16:42 #8
Ellers læs mere på mit link om hvad du gør
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 16:46 #9
jeps. er lige ved at downloade
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 16:48 #10
jo, rigtig nok. Den har fundet en blastorm..
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 16:54 #11
Stinger meddeler at blastwormen er blevet deleted. Kan man så stole på det?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 16:55 #12
Ja.*S*
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 16:57 #13
Lige et sidste spørgsmål. Hvordan lukker jeg det hul. Der er jo en længere forklaring på microsofts site. Hvor går man hen direkte og downloader et eller andet til at lukke det hul?
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. september 2003 - 16:58 #14
nu har du også husket at besøge windowsupdate? ellers får du den igen
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. september 2003 - 16:59 #15
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 16:59 #16
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 17:00 #17
Alletider. Tak for hjælpen.
Underligt, at hyperlinkene ikke reagerer når jeg klikker på dem?
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. september 2003 - 17:00 #18
det er IKKKE nok at lukke dette ene hul, hvis du aldrig har besøgt windowsupdate. der er mange andre huller som skal lukkes!
Avatar billede mikkidk Nybegynder
01. september 2003 - 17:02 #19
Hva vil det så betyde. At jeg skal downloade 120 forskellige programmer :-/ ?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. september 2003 - 17:07 #20
Det betyder at du skal sørge for at din PC er sikret mod alt det skidt der kommer ind.