Avatar billede nita13590 Nybegynder
01. september 2003 - 14:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stofa FlexRate

Jeg overvejer at få StofaNet bredbånd FlexRate til mine børn, men aner ikke, hvor langt de 50 MB man kan få for kr. 50 om måneden, rækker. Det skulle jo gerne være sådan, at de kan være på nettet i længere tid for pengene i forhold til nu, hvor vi har modem opkobling (get2net). Når jeg checker, hvad der ryger ned på min PC af temp. internet filer i løbet af bare et par minutters surftid, så lyder 50 MB ikke af meget. Er der nogen, som har overblik over dette?
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 14:51 #1
50 mb er ikke meget, har det selv
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 14:52 #2
og specielt ikke i disse virus tider. en opdatering fylder 3-4 mb og opdatering hver dag... Et musiknummer er også 3-4 mb
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2003 - 14:53 #3
Ved alm. surf er de 50 kr. brugt på ca. 2½ time.
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 14:54 #4
hvis det kun er til at hente mails med går det nok, men mails skal være uden billeder osv, ren tekst
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 14:58 #5
med det jeg bruger den er de 50 mb brugt på 1-2 dage, så jeg regner med 299.00 hver måned. Hastigheden er i orden, det er en fornøjelse med 1024/256. Så ingen klager herfra
Avatar billede dach Nybegynder
01. september 2003 - 14:59 #6
Det er et svært spørgsmål, da det jo afhænger af _hvad_ dine børn anvender internet til. Min erfaring er at de fleste chatter, sender lidt mail og surfer en del. Chat er nok det de anvender mest, og det er ikke den store MB-sluger.
Det der er det absolut værste m.h.t. forbrug er streaming af TV/film/musik via radio- & TV-stationer. Her er de 50 MB hurtigt væk!

Når du har FlexRate har du mulighed for tilkøb af ekstra MB's og fordelen er at du stadig selv har styr over forbrug & økonomi.

Hvis du laver en aftale emd dine børn om ikke at downloade musik (MP3), film og streaming, kan du _måske_ klare dig med de 50 MB.
Personligt tror jeg at du kommer til at tilkøbe lidt mere - under kontrollerede forhold...
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 15:02 #7
Du kan ikke kontrollerer forbruget ved at købe dig til flere mb. Du betaler bare for det antal mb du har brugt. min 50 kr om måneden. 1 kr pr ekstra mb indtil 299 kr hvorefter du frit kan gå op til 5000 mb.
Avatar billede nita13590 Nybegynder
01. september 2003 - 15:08 #8
Men så vidt jeg kan læse på Telias hjemmeside kan man selv sætte en forbrugsbegrænsning på et beløb, man selv bestemmer.
Avatar billede arlet Juniormester
01. september 2003 - 15:12 #9
nita13590>>Sorry, det er vist rigtigt. Men uanset hvad så betaler man kun for det man bruger
Avatar billede summer Mester
01. september 2003 - 18:37 #10
Som nævnt er 50 mb ikke meget. Stofa siger selv 6-8 timer!! Det afhænger som sagt af mængden af mb trafik.
Her er linket til forbrugsbegrænsning/forøgelse: http://www.flexrate.dk/
En bedre hastighed end I har nu, gør vel heller ikke noget :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2003 - 20:23 #11
nita13590>

Sådan ser min graf ud efter ca. 2 timer på eksperten:
01-08-2003 20:42  01-08-2003 22:47 125,42 15,31 3,65 18,96

Altså 18,96 Mb forbrug bare af at være på eksperten.
Avatar billede summer Mester
01. september 2003 - 22:16 #12
Altså ca. 5 timer for en 50'er :)
Avatar billede summer Mester
01. september 2003 - 22:18 #13
nita13590 jeg har lige set reklame fra stofa 99kr. i oprettelse istedet for 599kr. Det har du sikkert bemærket.
Avatar billede nita13590 Nybegynder
02. september 2003 - 09:42 #14
Ja, det var egentlig derfor, jeg overhovedet begyndte at overveje Stofa. Tak for svarene - jeg tror vi hopper på - der er nok ikke nogen billigere løsning på markedet i øjeblikket!