Avatar billede cyberdude Nybegynder
29. august 2003 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

domænesøge funktion der virker. efter dk-hostmasters ændring

Hejsa!

Nogen der har et domænesøge script... som virker?? her efter dk-hostmaster har ændret på søgning via TCP port 43

Ihvertfald så melder min søger nu "domænet er optaget" til ALLE .dk domæner også selv om de ikke er optaget!

Nogen hjælp at hente (evt. et CGI script kan alternativt bruges :-) )
Avatar billede htm Nybegynder
29. august 2003 - 21:57 #1
Avatar billede superfrog Nybegynder
30. august 2003 - 13:48 #3
function isFree($domain) {
        $domain=trim($domain);
        $temp=shell_exec("dnsquery ".$domain." 2>&1");
        if(stristr($temp, "status: NOERROR")) return 0;
        else return 1;
}
Avatar billede superfrog Nybegynder
30. august 2003 - 13:49 #4
ehh... virker ikke 100% optimalt, hvis nogen har lavet meget kluder i deres dns-opsætning (i mod dk-hostmasters regler) så kan den give et, TRUE, selvom den burde give false!
Avatar billede superfrog Nybegynder
30. august 2003 - 13:50 #5
f.eks. quake4.dk :))
Avatar billede htm Nybegynder
30. august 2003 - 13:59 #6
superfrog >> Kræver det ikke at bind er installeret på serveren man kører fra?
Avatar billede htm Nybegynder
30. august 2003 - 14:19 #7
Det kræver selvfølgelig ikke bind men bind-utils ;o)

og hvis du nu eks. skriver så burde det da virke fint.:

function isFree($domain) {
        $domain=trim($domain);
        $temp=shell_exec("dnsquery -h whois.dk-hostmaster.dk ".$domain." 2>&1");
        if(stristr($temp, "status: NOERROR")) return 0;
        else return 1;
}