Avatar billede cookie Nybegynder
20. december 2000 - 10:15 Der er 2 kommentarer og
6 løsninger

Domæne navne

Jeg har hørt med en halv vind, at man godt kan registrere et domæne navn uden suffix.

F.eks hvis jeg køber navnet \"domain.dk\" kan jeg samtidigt registrere \"domain\"  ... er det ren tågesnak eller holder den vand?

Avatar billede cktarget Nybegynder
20. december 2000 - 10:19 #1
Jeg vil ummeidelbart sige, ren tågesnak. Det giver ingen mening at have et domainname uden et dertilhørende \"landekode\"

kedde
Avatar billede netsrac Praktikant
20. december 2000 - 10:19 #2
Lyder ikke sandsynligt, så skal du jo eje alle de mulige endelser der findes.
f.eks.
domain.com
domain.net
domain.org

osv
Avatar billede hojben Novice
20. december 2000 - 10:20 #3
Du kan IKKE regge et domænenavn uden landekode....
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. december 2000 - 10:20 #4
det er tågesnak... du kan vælge prefix, men ikke suffix...

og det ville sgu blive dyrt at få alle rettigheder til .com .org .net .nu .dk ect ect
Avatar billede cookie Nybegynder
20. december 2000 - 10:33 #5
Jeg taler ikke om at få rettighederne til de resterende org, com, osv. Men at eje domænet som et individuelt navn, ligesom det er med en landekode...

En kunde var blevet ringet op af en sælger der påstod at de var som de eneste i DK, der som noget nyt kunne registrere et domæne uden suffix.
Kunden var naturligvis irreteret (Telefonsælgere) og afviste, men blev senere i tvivl og måtte spørge til råds... Derfor vil jeg hellere få det bekræftet inden jeg afkræfter det igen overfor kunden :-)
Avatar billede kgj05 Nybegynder
20. december 2000 - 10:47 #6
Kan ikke lade sig gøre i.flg speednames samt nettonet (har undersøgt det)
Avatar billede doeleman Nybegynder
20. december 2000 - 11:16 #7
Måske talte de om RealNames http://www.realnames.com ?
Avatar billede hojben Novice
20. december 2000 - 11:18 #8
ja, det kan meget vel være...
prøv netscape i browservinduet