Avatar billede magr Nybegynder
28. august 2003 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bruge access db uden skrive rettigheder

Hejsa :-)

Kan man lave en side hvor den poster en formular til en acess db hvor den ikke har skrive rettigheder ???

Når den bliver lagt på nettet og kan trykker send så melder siden at der er en internt fejl

Jeg har testet det med en alm asp side hvor den skriver D.D og det virker fint, så den kan godt kører asp

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)
Avatar billede netro Nybegynder
28. august 2003 - 15:31 #1
Du spørger, om du kan indsætte data i en skrivebeskyttet database? Nej...!
Avatar billede nmh Nybegynder
28. august 2003 - 16:52 #2
Du er nødt til at give skriverettigheder til databasen, hvis du vil have en asp-side til at skrive i den.
Har du ikke mulighed for at gøre det?
Avatar billede netro Nybegynder
28. august 2003 - 17:32 #3
Prøv at lægge databasen i forskellige mapper, hvis den ligger hos en udbyder. Så er det nemlig ikke alle mapper, der har skriverettigheder. Alternativt så spørg udbyderen, hvilken mappe du skal bruge, eller om de vil give adgang til skrivning i en specifik mappe.
Avatar billede magr Nybegynder
28. august 2003 - 17:50 #4
Det er et intra net på mit arbejde den skal ligge så jeg kan ikke få afvide om der er nogen bib den kan ligge i

Vi kan godt skrive i bib men den vil ikke acceptere når man post en formular til en acess db, er der nogen der har en god ide til hvad man kan gøre for at det kommer til at virke, behøver ikke at være til en acess db men bare en eller form for db :-)