Avatar billede snv Nybegynder
28. august 2003 - 08:54 Der er 8 kommentarer

Skærmopløsning kan kun se en 1/4 af skrivebordet.

Min ovenbo har haft sin pc. i ca. 2 år og har nu fået det problem at da han opstartede den i går, var skrivebordet blevet meget stort. Vi kunne kun se ca. 1/4 af skrivebordet og så virker ikonerne ekstremt store.

Vi har prøvet at ændre følgene:
-Skærm opløsning
-Skærm frekvens
-Faver
-Stillet på skriftstørrelse
-Stillet på skærmen selv til mindste størrelse (kan ved    mindste størrelse se ca. 1/3 af skrivebordet)

Min ven ligger desværre ikke inde med nogle af sine drivere til pc'eren. så jeg ville ikke bare lige kaste mig ud i at prøve at geninstallere hans skærmkort uden først at have spurgt om der var nogle der havde nogle gode forslag eller selv havde oplevet det samme.

Mvh.
S.N-V.
Avatar billede ird Praktikant
28. august 2003 - 09:00 #1
Prøv at skifte drive til grafikkortet

http://www.nvidia.com/page/home

http://www.tweakup.dk/HTML/download/download.htm?PHPSESSID=eaf5494dbef85ef5d46d6514657cc8ea

Husk at slette den gamle først via tilføj/fjern
Avatar billede ird Praktikant
28. august 2003 - 09:18 #2
Kan se du har eftersøgt hvordan du behandler svar herinde :-)

Lige et god ting at læse gennem http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. august 2003 - 09:30 #3
Hvilket grafikkort sidder der i maskinen og hvilket styresystem kører maskinen med ?.
Avatar billede peet-49 Novice
28. august 2003 - 09:46 #4
Gå i enhedshåndtering og fjern grafikkort og skærm, genstart maskinen.
Avatar billede snv Nybegynder
28. august 2003 - 09:56 #5
Hej ird og tonnybrandt
Tak for hjælpen med "behandling af svar"
Jeg kan se at jeg, nok er nød til at finde ud af hvilket skærmkort ovenboen har i maskinen, og geninstallere det. Der går nok et par dage inden jeg kan komme til han's pc'er så hav tolmodighed jeg vender tilbage.
i det øvrigt er det win982ed der er hans OS.
Mvh.
S.N-V.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. august 2003 - 10:07 #6
Ok, hvis det er startet for ganske nylig, er der et hurtigt fix her:

når starter windows 98 vises trykker du F8, og vælger kun kommandoprompt i menuen.
når c:>\ vises skriver du
scanreg /restore

et program vises og her kan du sætte registreringsdatabasen tilbage til en dato før dette begyndte. Dog gemmer den kun 4 versioner, hvilket normalt er 4 dage.

Er det indenfor de sidste 4-5 dage det er begyndt, må han ikke starte maskinen mere, før ovenstående er forsøgt, idet den ældste version slettes når der kommer en ny til.
Avatar billede summer Mester
28. august 2003 - 11:15 #7
Det er muligt du skal holde Ctrl-tasten nede istedet for F8. Du vælger pkt.5 "Kun kommandoprompt" ud for den skriver du tonnybrandt skriver "scanreg/restore" - altså sådan C:\>scanreg/restore.
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:17 #8
Luk venligst spm.!