Avatar billede hy Nybegynder
19. december 2000 - 21:25 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Registreringsdatabasen

Er der en der kender et lille program der kan reparere registreringsdatabasen automatisk fra dos, eller finde fejl ??

hyde
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. december 2000 - 21:27 #1
Du kan ikke komme ind i Windows?
Avatar billede stigc Nybegynder
19. december 2000 - 21:28 #2
Forkert data i registrerings databasen, i forhold til et program betyder ikke der er fejl i registreringsdatabasen! Altså hvis et program brokker sig over forkert data, er der ikke fejl i registrerings databasen!

Hvad får du af fejl meddelelse?

Der findes programmer der kan tage billeder af registrerings databasen, som du selv kan genskabe senere!
Avatar billede hy Nybegynder
19. december 2000 - 21:33 #3
Jeg har ingen fejl, men en af mine venner påstår at han havde et program der via dos kunne gå ind og finde eventuelle fejl i reg.db. og rette dem.
Nu prøver jeg at opspore dette program.

hyde
Avatar billede dreadworg Nybegynder
19. december 2000 - 21:41 #4
Du kan ude i DOS skrive c:\\regscan og så scanne regdatabasen. Ellers kan RegClean reperarer fra Windows.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
19. december 2000 - 22:40 #5
Programpakken Nuts & Bolts har en funktion der læser din reg db igennem og rydder op. Desværre kan jeg ikke huske hvem det er der har lavet den.

ha\' det godt
hatecaps :-)
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 00:14 #6
Nuts & Bolts
NETWORK ASSOCIATES/MCAFEE
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 00:15 #7
Avatar billede hy Nybegynder
20. december 2000 - 12:42 #8
>>handmade han mener det skulle være et program der køre i dos evt fra en diskette
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 13:00 #9
Ja, det ved jeg, men han må jo selv undersøge de programmer der ligger på denne URL og tjekke om der er bid
Avatar billede handmade Nybegynder
20. december 2000 - 13:03 #10
hej hy,
havde ikke set at det var dig med kommentaren, så udskift \"han\" med \"du\" :)
Avatar billede hy Nybegynder
20. december 2000 - 15:23 #11
hej handmade
har tjekket programmerne på URL, det var ikke nogen af dem , men ellers tak, der var et andet som jeg kan bruge ¿¿ :)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
20. december 2000 - 21:36 #12
Giv mig til i morgen... jeg har haft et som kunne, men det var baseret på sikkerhedskopier så det var ikke noget specielt.

Altså ingen grund til eufori, men det virker.

Desværre åd en ond CDafspiller min CD med Backup så jeg finder detlige
Avatar billede hy Nybegynder
20. december 2000 - 22:04 #13
venter ...............

hyde
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
20. december 2000 - 22:25 #14
Microsoft har lavet ½et lille program der hedder regclean.exe, det retter de \"fejl\", fjerner overflødige linier i registreringsdatabasen.

Herudover findes i Win98 under start/\"program files\"(programmer)/\"Accessories\"(tilbehør)/\"System tools\"(systemværktøjer)/\"system information\"(vistnok systeminformation)
Dette program har under menupunktet Tools(værktøjer) registry checker(dansk ?), hvorved du kan få checket din registreringsdatabase. Jeg sidder med en engelsk udgave, men har forsøgt at skrive de danske betegnelser. Håber at dette kan hjælpe.
mvh
claus
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
20. december 2000 - 22:27 #15
pas på med nuts & bolts, den kan lave en frygtelig ravage. lad være med at bruge den uden at have lavet backup forinden.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
21. december 2000 - 12:01 #16
Jeg har ikke det program mere. Det var bygget på at man kunne køre registreringsfiler fra dos så man uden at gå i windows kunne fikse sine registreringsdata. Under alle omstændigheder var maan nød til selv at lave backup jævnligt så jeg fik aldrig selv brugt det.

regclean.exe har aldrig skadet og det hjælper kune computeren.

Det er rigtigt at der findes et program som kan orde registreringsdatabasen fra dos, men jeg kan ikke se fordelen i at have sådan et for du skal til enhver tid selv lave sikkerhedskopien (her kunne jeg godt blive teknisk). Handmade har en adresse ovenfor som har nogle gode programmer - prøv at se om der er noget du kan bruge i stedet.

Registreringsdatabasen kan i de fleste tilfælde ordne sig selv - om ikke andet så i fejlsikret tilstand.