Avatar billede kisser Nybegynder
19. december 2000 - 20:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med stylesheet

Hvem kan hjælpe?

jeg, kan ikke få mit stylesheet til at virke, og jeg aner ikke hvorfor, jeg er ikke så bekendt med at lave stylesheets, og det er sikkert der problemet ligger.

Jeg har et XML dokument og jeg har prøvet at lave et meget amatøragtigt stylesheet, men jeg får ikke det ønskede resultat når jeg kigger i browseren, der står bare hele min tekst, og ikke de udtræk jeg har bedt om, og da slet ikke i farver og hvad har vi alt!

Jeg har skrevet mit stylesheet navn i toppen af xml-dokumentet med lige meget hjælper det.

Er der nogen der kunne lave et der virkede, hvis jeg nu mailede mit dokument, og de udtræk jeg ønskede?

Hilsen kisser

(jeg har kun 2 dage til minopgave skal aflevers - please help!)
Avatar billede kisser Nybegynder
19. december 2000 - 20:43 #1
Lige en lille ekstra oplysning,
det er ligemeget om det er i xsl eller css!
Avatar billede okay Nybegynder
19. december 2000 - 20:47 #2
kunne du ik indsætte scripten her :)
Avatar billede getalife Nybegynder
19. december 2000 - 21:03 #3
Ehm... du bruger IE 5 og derover ikke? (bare for at være sikker)
Avatar billede kisser Nybegynder
19. december 2000 - 22:05 #4
Der er bare et ret langt xml. dokument og jeg tror det bliver lidt uoverskueligt at sætte det ind her.

og jo til getalife!
Kisser
Avatar billede getalife Nybegynder
19. december 2000 - 22:09 #5
Send det til mig.. så kigger jeg på det med det samme.

kbh@m3.dk
Avatar billede okay Nybegynder
20. december 2000 - 01:18 #6
og du må også sende det til mig...måske kan jeg fixe det :)

jamal@web-zone.dk
Avatar billede getalife Nybegynder
20. december 2000 - 01:20 #7
jeg er stort set færdig :o)
Avatar billede getalife Nybegynder
22. december 2000 - 12:21 #8
Hva så Kisser.. fik du afleveret til tiden?
Avatar billede getalife Nybegynder
22. december 2000 - 12:27 #9
Jeg skal vist også poste mit svar til Kisser her.. da det var temmelig meget kode vil jeg bare lige skrive hvad jeg lavede.

1. Problemer med store og små bogstaver. (Skal være ens for XML og XSL.
2. Der var problemer med lidt for mange templates.
Dette gjorde blandt andet at koden blev MEGET mere komplex end den burde. Derfor lavede jeg koden helt om.
Koden blev bygget op af en for-each, en if og en del value-of sætninger.
3. lidt generel HTML opsætning.

/Getalife
Avatar billede kisser Nybegynder
23. december 2000 - 09:13 #10
Ja, jeg fik afleveret, nu vil jeg holde jul, tak for hjælpel

Merry Christmas.

Kisser