Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 10:00 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

problemer med at åbne eps the paser module cannot parse the file

Hej Jeg har en eps fil på 74 mb som jeg ikke kan åbne i illustrator

og photoshop

jeg får denne fejmeddelse

the paser module cannot parse the file?

Kan nogen forklare mig hvad det betyder og hvad jeg evt kan gøre for at åbne min fil.

i xnview kan jeg godt få et skærmbillede af filen frem men ikke den fulde version i høj opløsning

Har det måske noget at gøre med filens  størrelse jeg har prøvet at åbne den på både mac og pc

glæder mig
at høre fra jer

mvh iggi
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 10:15 #1
Her er samme fejl i Adobe After Effects

Det er simpelthen programmerne der ikke kan genkende formatet.

Står der .eps efter filen?
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 10:16 #2
Glemte at smide linket til Adobe After Effects:
http://www.adobe.com/support/techdocs/66e2.htm

Ser om jeg kan finde noget til photoshop/Illustrator - men det er nok nogenlunde det samme.

Kan du heller ikke place filen?
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 10:23 #3
Q:I get the following message from my Photoshop: "Could not open the document because the parser module cannot parse the file." What is wrong?

A: All our logos are made viewable in Photoshop 3.0 and newer. If you are using an older version of Photoshop than 3.0, that could be the answer. Otherwise the logo file could be corrupt.

Versioner? Hvilket program er filen lavet i?
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 10:26 #4
Hej tak for din hurtige hjælp

jeg har ikke selv lavet filen men det er vist lavet i photoshop på en mac

jeg haåber virkelig ikke at filen er corrupted :(
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 10:28 #5
når jeg placer filen så får jeg denne fejl

the mps praser is unable to place the file
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 10:35 #6
Nu har jeg prøvet at åbne filen med open as og så som eps det vil den ikke, men med tif åbner den filen, men desværre kun i preview format ...jeg håber der findes en løsning ..
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 10:35 #7
Her står noget om at transportere filer fra mac til windows:

http://www.adobe.com/support/techdocs/b3d6.htm

Men, hvis du heller ikke kan åbne den på en mac?

Står der .eps bag filen?
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 10:36 #8
Kan du ikke få den i et andet format - f.eks. Illustrators .ai eller Photoshops .psd?
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 10:39 #9
nej desværre ikke
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 10:44 #10
jeps eps
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 10:45 #11
Det ved jeg ikke!

Du må gerne prøve at sende den til mig, så kan jeg se om jeg kan åbne den?
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 10:49 #12
den fylder 74mb som vist er lidt for meget at sende :)
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 10:59 #13
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 11:02 #14
Not all EPS files are equal. Whilst Photoshop can open many, there is no
guarantee that it will open ALL eps files.

At one time it would only open those generated FROM Photoshop. Since then
the EPS Parser has become more universal, but many applications will produce
EPS files that will stop Photoshop (and Illustrator) dead in its tracks....
Ikke alle eps filer er ens. Photoshop kan åbne mange, men der er ingen garanti for at det kan åbne alle....
Avatar billede miss-g Seniormester
27. august 2003 - 11:05 #15
Du kunne jo også lige se om det ville hjælpe at opdatere Photoshop. Programmet har tilsyneladende en EPS analysator/parser som er blevet mere universal - hvis du har en ældre version er det måske der problemet ligger.
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 11:14 #16
jeg kunne ikke følge dit link, men loggede mig ind og kunne desværre ikke finde en løsning  jeg kan se at der er andre der har fremført samme problem
Avatar billede spe Nybegynder
27. august 2003 - 11:16 #17
Kan du placerer eps-fil i et af sideombrydningsprogrammerne? F.eks. InDesign.
Hvis det kan lade sig gøre kan du forsøge med at lave en pdf af Indesign dokumentet. Photoshop kan jo åbne pdf-er.
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 11:17 #18
jeg har prøvet at åben filen i il 10, 9 og 8 og photoshop 6 og 7 så måske er jeg rigtig uheldig og jeg må se det i øjene at filen er corrupted øv øv ...
Avatar billede spe Nybegynder
27. august 2003 - 11:23 #19
Har du Acrobat distiller kan du også forsøge at lave en pdf direkte fra din eps.
Hvis den for alvor er i stykker går det nok ikke.
Men det er et forsøg værd.
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 12:51 #20
så har jeg prøvet med distiller men den vil heller ikke tage filen øv.....
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
27. august 2003 - 14:14 #21
Det første trin er at forsøge at åbne din eps med et program der ikke er fra Adobe. Da det er Adobe selv der står for ps formatet og dermed også eps, er de som regel rimelig gode til at overholde standarden. Det er andre derimod ikke altid. Prøv at finde et eller andet shareware gøgl og se om det ikke kan lukke det op, de er som regel mindre afhængige af om de kan forstå det hele.

Eller kan du prøve at skrive filen direkte til en postscriptprinter.
Avatar billede spe Nybegynder
27. august 2003 - 14:35 #22
Kan du zippe din fil, så kunne den måske sendes til en af os. Måske er der en der er heldig at finde en måde at åbne den på?
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 14:51 #23
når jeg zippen den så kommer den ned p 13mb er det ok at sende til en af jer?

jeg prøver lige om jeg kan finde et shareware program der måske kan åbne filen

mvh iggi
Avatar billede spe Nybegynder
27. august 2003 - 15:12 #24
sup@tdcadsl.dk
ja fint med mig
Avatar billede iggi Nybegynder
27. august 2003 - 15:40 #25
ok jeg prøvede lige at sende filen men fik den tilbage igen da mit mailprogram åbentbart ikke lader mig sende så store filer

jeg er nødt til at smutte nu

I må all ha' en forsat god dag :)

Selvom løsningen ikke er fundet endnu skal i alle have mange tak for jeres hjælp det er dejligt at der er så hurtig responds her på eksperten.

jeg kigger forbi i morgen
Takker
mvh iggi
Avatar billede iggi Nybegynder
02. september 2003 - 12:14 #26
Nå... jeg har desværre ikke fundet en løsning men vil alligevel gerne give jer lidt point for jeres hurtige hjælp
derfor må i gerne give et svar

mvh iggi