Avatar billede nettack Nybegynder
26. august 2003 - 19:51 Der er 4 kommentarer

White screen ved Installation af Red Hat 9

Hej.

Jeg har altid kørt windows på mine maskiner, men nu var det så at jeg ville prøve Linux af. Jeg hentede derfor Red Hat 9, og brændte cd'erne ud for at installere det på min labtop, En Webtech med SiS bundkort. Jeg kan godt boote fra cden med min laptop, men efter et stykke tid går skærmen ligeså langsomt i hvidt, og derefter er der ingen kontakt med pc'en.
Hvad kan dette skyldes, er det er specielt problem med labtops?
Jeg har nemlig prøvet at boote med cden på min stationære, og der var ingen problemer.. så det er ikke cden der fejler noget.

Håber der er nogle der har hørt om problemet før, og evt. har en løsning på det!

mvh Morten
Avatar billede lap Nybegynder
26. august 2003 - 20:49 #1
Prøv installationen i text mode - det er et kendt problem, at bærbare skærme kan være et helvede at få til at virke (optimalt).
Avatar billede nettack Nybegynder
26. august 2003 - 21:00 #2
det gør ingen forskel... den går i hvid alligevel, efter et kort stykke tid.
Der kommer en masse forskellige farvede prikker på skærmen og så bliver den hvid i kanten, hvorefter dette langsomt breder sig til resten af skærmen.

Det er sq mærkeligt... :)
Avatar billede lap Nybegynder
26. august 2003 - 21:15 #3
Hvis den også går hvid i text mode, så har jeg slet ingen forslag
Avatar billede nettack Nybegynder
26. august 2003 - 21:25 #4
Øv.. :)