Avatar billede bamsen1 Nybegynder
19. december 2000 - 16:36 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Amiga Emulator

Jeg har downloaded et par amiga emulatorer men de siger de skal bruge etellerandet rom!
Hvad er det??
Findes der ikke nogle mere enkle emulatorer?
Avatar billede nomiz Nybegynder
19. december 2000 - 16:39 #1
ROM er et spil... Du skal downloade spillene for at spille..

/vh
Simon
Avatar billede bamsen1 Nybegynder
19. december 2000 - 16:41 #2
hvad gør jeg??
Avatar billede bamsen1 Nybegynder
19. december 2000 - 16:42 #3
hvad gør jeg??
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
19. december 2000 - 16:49 #4
Den ROM som de snakker fra må de ikke vedlægge til softwaren da det er ulovlig men hvis du selv ejer en amiga må du godt have en kopi af rommen i en fil. Det er en kopi af inholdet af chip der sidder inde i en amiga og indeholder (et eller andet software).. måske kunne man omformulere det og sige at din amiga emulator mangler en bootdiskette.
men det kan da være at der er andre der kan uddybe hva denne ROM indeholde hvis at du har lyst..

UselessAmiga Emulator er den beste jeg ´har prøvet..
men den vil jo have den rom før den starter..

best regards
Lord Cyrik
Avatar billede chruker Nybegynder
19. december 2000 - 17:48 #5
ROM\'en indeholder Amiga\'en Kickstart (det hedder den), hvilket mere eller mindre er det samme som PC\'en BIOS.

Jeg tror ikke du finder en Amiga emulator som ikke kræver Kickstart.

Kickstart ROM\'en kan sammen med en masse andet købes her: http://www.cloanto.com/amiga/forever/
Avatar billede stampeair Nybegynder
19. december 2000 - 23:51 #6
Alt dette kan findes på nettet, jeg kan desværre ikke huske hvor, men lav en effektiv søgning på altavista, så vil du på et tidspunkt finde det.
Avatar billede codemon Nybegynder
20. december 2000 - 08:18 #7
Amiga ROM er kernen i Amiga styresystemet og ikke som PC bios, den svarer nærmere til linux\'s kerne. Som sagt kan den hentes fra nettet, men det er ikke lovligt.
Avatar billede Kengun Praktikant
09. marts 2001 - 09:28 #8
Lytter med.
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. marts 2001 - 10:09 #9
hmm, svaret er accepteret men spørgsmålet er stadig åbent?
Avatar billede chruker Nybegynder
16. marts 2001 - 01:13 #10
BUG :-)

Gad vide om man også kan fortsætte et svar...
Avatar billede chruker Nybegynder
16. marts 2001 - 01:14 #11
Ja :-)
Avatar billede Kengun Praktikant
16. marts 2001 - 07:07 #12
Svaret til Nomiz er akseptert, men det står ikke hvor mange points han fikk. Det står jo \"Point:\". Forsøk å akseptere en av de andre svarene, eller få Nomiz til å legge inn et svar til. Så kan du forsøke å tildele de 15 points en gang til.