Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 00:57 Der er 95 kommentarer og
3 løsninger

Bedste fladskærm til rimelige penge?

Ska ha en 17" (helst 19") fladskærm. Skal bruge den til grafisk arbejde og webberi, 3D osv. Nogle goe forslag til en skærm der har god billedekvalitet og samtidigt holder sig indenfor´en 6000 ,- Kr.? (gerne under!):)
Jeg har selvfølgelig behov for supreme billed kval., go opløsning og hvad der ellers er....

Erfaringer, begrundelser og links modtages gerne!
Avatar billede tobias28 Praktikant
26. august 2003 - 01:10 #1
http://www.computersalg.com/produkt.html?varenummer=301428&gruppe=35

og denne som underbygning: www.amitech.dk/nyheder/index.asp?Num=690

denne skærm er for fed!

Læg især mærke til hvad amitech skriver: citat:

"Fladskærmen har to tilslutningsmuligheder til pc'en - det almindelige analoge skærm-stik og det nye digitale DVI-stik. Mange nye og kraftige grafikkort har DVI-stik, og det kan Amitechs 19" TFT-fladskærm udnytte til at levere et ekstraordinært roligt og behageligt skærmbillede. Derudover har skærmen autojustering i forhold til grafikkortet - en funktion, der gør at billedet altid står skarpt og i de rigtige farver, uden at der kræves manuel indstilling. " Citat slut

Tobias
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 01:18 #2
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797973

Kan kun varmt anbefale denne Samsung--har den selv og den er suveræn på en DVI udgang. Også fin service fra samsung.se: udbytning hjemme hos dig selv på mistanke om fejl i 3 år...
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 01:22 #3
(og pas lige på med www.computersalg.com  -de skal åbenbart have 3000 mere end laveste priser på edbpriser for en Samsung)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 01:33 #4
Jeg har selv en ACER skærm - 17", og jeg laver selv meget grafisk arbejde. Jeg er meget glad for min skærm som jeg nu har haft noget tid. Kig på dette link: http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=610235&kat= - en rigtig god skærm til en billig penge.
Avatar billede kop Nybegynder
26. august 2003 - 10:21 #5
Hk Automation her en samtron skærm til 2000 spir og den styrer. laver selv grafisk arbejde den er rigtig god til en fornuftig pris.    kop
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 12:00 #6
mht. opløsning - kan man kører andet end max. opløsning hvor det stadigt ser ordentligt ud?

de ser begge goe ud (amitech og samsung), noget der taler for den ene fremfor den anden?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 12:03 #7
og kop - samtron´en der er jo 15", hvilket er no go!
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 12:11 #8
En TFT er fremstillet til at køre i den anbefalede opløsning (aktuelt 1280*1024) og fungerer ikke ordentligt ved andre opløsninger. Jeg vil til hver en tid  foretrække Samsung bl.a pga mine egne erfaringer, deres garanti og serviceniveau samt det faktum, at Samsung er underleverandør af TFT til en masse andre producenter og dermed har stor ekspertise mht fremstillingen af TFT uden døde pixels fx. Amitech er for dyr og garanti/ombytning er tilsyneladende ikke i nærheden af Samsungs betingelser
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 12:16 #9
Btw Samsung'en har i modsætning til Amitech, mulighed for Pivotfunktion, hvilket vil sige at den kan drejes 180 grader og via medflg. software anvende dette nye skærmformat korrekt..
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 12:21 #10
ok, lyder cool. Men hvordan mht. brightness på Samsung´en (og fladskærme generelt). Har en bærbar hvor skærmen, selvom den er kørt op i brightness, er forholdsvis mørk. Og er der genrelt ting man skal være opmørksom på er anderledes end en almindelig skærm...? (har eksempelvis hørt at fladskærme sku være "hårdere mod øjnene")

I ka´ høre jeg fisker efter viden og begrundet erfaring;)

mn: og døde pixels, hvad er det!?
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 12:25 #11
Der er masser af lys på Samsungen-jeg kører fx med mindre end 50% (default lysstyrke) på min. Døde pixels er billedpunkter der altid er tændt i en bestemt farve. Hvis der er mange eller de sidder midt på skærmen, kan de være enormt forstyrrende. Der er ingen døde pixels på den Samssung jeg har.
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 12:26 #12
Mht. øjnene: En TFT scanner ikke billedskærmen som en alm. skærm og giver derfor et knivskarpt og helt roligt billede. Den er derfor meget lidt øjentrættende..
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 12:29 #13
ok. sad så lige og læste på linket du smed der og så: "Farveunderstøttelse 24-bit (16,7 M farver)". Har ikk meget styr på hardware og lignende, men ved bare at jeg har behov for en skærm der er supreme til farver. Er det ikk normalt med 34 istedet for 24...eller er jeg gal på den?

Og hvordan er billedkvaliteten på Samsung´en? (har nemlig en almindelig "billig" Medion skærm hvor kvaliteten er svag, billedet er sløret, mens min bærbare har super skarp billedkval.!)
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 12:32 #14
Kig lidt omkring på nettet via google fx. Der vil du se denne Samsung rost til skyerne og testvinder adskillige steder, for suveræn billedkvalitet, farveægthed, skarphed og generel kvalitet i design og udførelse..
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 12:41 #15
Ok, well det lyder og ser oss´ rigtig godt ud. Eneste kritikpunkt jeg umiddelbart har er udseendet. Synes klart amitech´en vinder på udseendet hvis det kom dertil. Men kigger rundt engang.....
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 12:51 #16
Har søgt lidt og fundet en del rigtig gode anmeldelser, ingenting der. Eneste problemstilling er farver - læste flere steder at man skulle beholde sin CRT hvis man arbejde seriøst med farver.

Hvordan hænger det sammen?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 12:53 #17
Apple laver nogle formidable fladskærme. Prisen på de største er lidt hampre, men på de mindre er det ikke så galt.
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 12:54 #18
Hmm, ved jeg ikke helt. Jeg bruger den også til billedbehandling på amatørbasis
(digital kamera), men prøv at finde en forretning der har skærmen (jeg ved, Computercity har dem stående) og leg lidt med den. Jeg oplevede alle mine billeder på ny, da jeg skiftede til denne skærm :-)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 12:58 #19
ok;) - har lige læst (jeg blir ved ehe!) at Samsung´en har en "Dot pitch" på 0.29 mm....(hvad betyder det!?) Læste et par steder at arbejdede man serist med grafik ville det være en ide at finde en skærm med "lavere dotpich"

hva ved jeg...
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 13:03 #20
Dot Pitch er størrelsen på billedpunkterne. Mit råd er, at du bruger dine gene øjne og sammenligner skærme live fremfor at kigge udelukkende på specifikationer. Jeg har fx fornylig købt en BlackView 17 hos http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=M171

og isoleret set, er det en fin skærm, men stillet op ved siden af Samsung'en i flerskærmsopstilling, falder den temmelig meget igennem mht farveægthed, lysfordeling og skarphed..
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:05 #21
mikaelo> Ville klart anbefale denne Samsung: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797985
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:08 #22
makaelo> Den har desuden en dot pitch på 0,264mm og en kontrast på 500:1. Det tror jeg hverken Amitech'en eller Samtron'en har. Desuden er meget federe design :)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:08 #23
sorry, mente mikaelo
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 13:09 #24
Apple har nu med stor success fremstillet hardware målrettet den grafiske industri. De ved hvad de laver når det handler om fx skærme. Gør dig selv en tjeneste at undersøge muligheden i stedet for, som de fleste andre religiøse fanatikere, straks at kaste muligheden på gulvet.
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 13:14 #25
>martin, er der ikke noget med, at Appleskærme er afhængige af Mac-styresystemet--synes jeg at huske fra den gang jeg undersøgte markedet for fladskærme?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 13:16 #26
Det er mange år siden (ca 3) det er rigtigt at de nye MAC skærme kræver en lille omformer for at kunne bruge VGA (koster ca 200kr.) da alle nye macskærme (under 1 år) er udstyret med en DVI indgang. Man kan også få skærmkort til PC der har denne forbindelse, som samtidig gør at du er fri for den analoge VGA forbindelse.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:17 #27
hub> så skal der vidst bruges en adapter. det da i øvrigt samsung der laver apple's fladskærme eller hvad?
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 13:18 #28
http://www.apple.com/dk/displays/asd17/  når jeg kigger her (specifikationer nederst på siden) opfatter jeg det sådan
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 13:19 #29
Under punktet systemkrav
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 13:22 #30
hvis det er samsung der laver aplle´s fladskærme, kan jeg vel lige så godt købe en samsung?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 13:23 #31
www.apple.dk under "Store" kan du finde skærmene, her kan man også for 198,75 købe en VGA adapter så skærmen kan bruges på de ældre macs (3-2 år) der var udstyret med et standard VGA out stik. Så jeg er 99% sikker på at det også kan anvendes fra en PC.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:24 #32
mikaelo> Ja, det kan du lige så godt - så sparer du adapteren.
Så vidt jeg kan finde ud af, har Apple investeret en masse penge i Samsung, som nu laver skærme til Apple.
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 13:26 #33
>martin og mikaelo, ja, jeg er næsten sikker på at Samsung laver Apple's skærme (de er, som før nævnt, underleverandør til mange store mærker. Hvis du køber en Apple, mister du muligheden for DVI som du vil have på en Samsung. DVI er lige prikken over i'et :-)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 13:30 #34
ok...tror sgu samsung´en overall ser ud til at være den rette.
Så er spørgsmålet bare om det er i 17" eller 19" udgave jeg skal ha´ den;)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:31 #35
Hvis du helst vil have en 19", vil jeg også anbefale 191T som hub. Rigtig fed skærm.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 13:31 #36
DVI hva var det nu det var egentligt!?

;)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:31 #37
Ja det er nok pengepungen der afgører det! Min 17" kostede det samme som en 19" nu, og det er kun lidt over et halvt år siden :-(
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:32 #38
Digital video indgang. Kan kun bruges hvis du har sådan en udgang fra din pc.
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 13:33 #39
Digital Video Interface. Dvs grafikkortet styrer skærmen digitalt uden først at omsætte signalet til et analog signal til skærmen, der så på sin side omsætyter signalet igen. Det er et unødvendigt mellemled, der lige tager toppen af kvaliteten, efter min mening
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 13:37 #40
Alle MACs nyere end ca 1 år har dette som standard og derfor også deres skærme.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 13:38 #41
Allright. Well tror jeg prøver med 19" then. Er det rigtigt forstået at en 17" flasdskærm svarer til det skærmbillede man har på en almindelig 19" CRT og 19" flad er det samme som 21" CRT osv....?
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. august 2003 - 13:39 #42
Hey :-)

Philips og Samsung stod sidste år for 45% af alle paneler til TFT skærme på verdensplan.

Jeg har leveret både Philips og Samsung til kunder, og for begge producenter kan jeg sige: Køb Business/Professionel skærmene.

Samsung har S-serien (Standard), B-Serien (Business) og T-Serien. T-Serien er samme panel som B-serien.

Jeg har leveret 2 stk 152S til en kunde, der gerne ville spare lidt penge, og jeg var absolut ikke imponeret over billedkvaliteten.

B serien står knivskarpt, og en 17" koster ca. 3800-4000,- ex. moms.

Skal du op og have 19" så findes der kun en T serie.

Har personligt 181T og er MEGET tilfreds.

Lad være med at købe billigt - så har du undgået den første fejl :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. august 2003 - 13:40 #43
mikaelo> Ja - sådan ca. 15" TFT svarer til 16,5" CRT osv.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 13:40 #44
17" tommer på en fladskærm svarer til en afstand mellem hjørnene på 17" = 17*2.54cm, på en crt skærm måler men normalt "hele" skærmen også det der er dækket af plastic kanten, men tag en tommestok og mål selv efter.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 13:44 #45
ok;) - jpvj´s løsning er fin nok tror jeg!:)

jpvj - ka´ du tilslutte dig hub og thomas der snakker god for 191T´en then?
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. august 2003 - 13:47 #46
På en CRT skærm måler man faktisk størrelsen der hvor masken er fæstnet i billedrøret. Dette er ganske korrekt et sted under plasten.

191T kan jeg helt sikkert stå inde for. *Mener* at der kommer en ny serie inden for nogle mdr. Kommer nok til at hedde ... ta-da... 192T.

JP
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. august 2003 - 13:47 #47
hub  gælder det også for pixel fejl ?  Har nemlig selv kigget på den skærm, men kan ikke finde noget om det..........
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 13:53 #48
Samsung tager (som alle) et forbehold for pixelfejl. Køb din skærm via nettet og du får fortrydelsesret, dvs du bare kan returnere skærmen og få dine penge minus porto retur uden diskussion. Dette gælder ikke hvis du køber den fysisk i en forretning. Tvivler nu stærkt på, at du får pixelfejl i denne prisklasse.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 13:55 #49
michael-k: Jeg mener at der må være 5 pixelfejl på en samsung skærm, før man kan få den byttet.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 13:57 #50
Tjek lige her, SyncMaster 172B MM Silver: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797986

Det er en 17" B model som du skriver og er ved at tro at en 17" passer mig bedre. Tror opløsningen på (1280) på en 19" TFT bliver for "stort" (kan ikke lide hvis iconer osv. er alt for store). Fakitks den samme (pånær farven som jeg ser det) som Thomas foreslog lænegere oppe.....

Man hvad er forskellen på 191T´en og så den her, udover størrelsen??
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
26. august 2003 - 13:58 #51
Hvis en producent skriver at en skærm har så og så mange pixels og ikke højt og tydeligt gør opmærksom på at enkelte af dem kan være defekte, så kan man altid få den byttet/rep. Man skal bare være stædig nok og ikke lade sig presse til at det er ok. Lortet skal være i orden det ved de også godt selv :-)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:01 #52
mikaelo> Nej forskellen er ikke farven, men den har indb. højttalere. Det er præcis den jeg selv har og er 100% tilfreds (kom til at skrive et link til den uden højttalere). Bemærk at den ikke har DVI, hvis du gerne vil have det. Den er også sølv, som den jeg foreslog.
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 14:03 #53
17 tommer=1024*768 opløsning, hvilket giver større ikoner end 19 tommer med 1280*1024 !!
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 14:05 #54
sorry, forkert, jeg tænkte på 15 tommer--glem det :-)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:05 #55
øhh hub - den har da samme max. opløsning som 191T´eren på 1280!?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:05 #56
;)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:06 #57
ok, så det eneste der er reelt er forskellen på teknikken er DVI´et der. Er det noget jeg ser eller mærker til, med eller uden??
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:07 #58
Forskellen er at 172B MM ikke har DVI som 191T, men har højere til gengæld dot picth. Desuden er der forskel i designet og sidst men ikke mindst: over 1000 kr. i prisen. :)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:08 #59
+ at 172B MM har indbyggede højttalere i foden. Det er dog ikke hifi-højttalere :)
Avatar billede bitphil Nybegynder
26. august 2003 - 14:08 #60
PCWorld har haft en meget god artikel om pixelfejl - http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3919
Hvor konklusionerne er køb post/internetordre(som hub siger), som netop kan fortrydes, eller se den pågældende skærm aktiv hos forhandleren, med hvid og sort baggrund.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:09 #61
den har da lavere dot picth end 191T´eren?? og som jeg forstd det var det bedre jo lavere dot picth der var når man arbejder med grafik osv.

?

(og han blir ved;)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:10 #62
Ja undskyld jeg mente lavere :-)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:13 #64
okokok.....sætter mig sgu ind i sagerne og læser indlæggene, hehe;)

Jeg ka sagtens bruge mine egne højtalere istedet for dem der sidder i skærmen right?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:13 #65
Den har også den lille (ubrugelige) detalje, at den kan hænges op på vægges.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:14 #66
Jep, jeg valgte dog at købe den med, da jeg så kunne høre musik og spille i to forskellige højttalere. Jeg har bare ikke brugt dem endnu...
Desuden sidder audio-indgangen lidt dumt i siden - det ser ikke så pænt ud med et minijack stik i...
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:14 #67
cool;) - hva er det forretsne for noget med at skærmen knækker her; http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797986

?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:17 #68
Man kan vippe den så den komme til at ligge vandret på bordet som på et stykke papir - det er meget fedt, men nok kun noget man prøver lige når man har pakket den ud af kassen. Ved ikke hvad man skal med det, men det ser meget sjovt ud.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:18 #69
Og tilsvarende kan man rejse den helt op, så foden folder ud og skærmen bliver højere. Det er faktisk meget fedt. Men man kan ikke dreje skærmen 90 grader, så man kan se et helt A4-papir i 1:1 desværre.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:24 #70
Ok, så ingen kritik punkter......(ka ikk pass´;)!?

c´mon
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:29 #71
Det eneste er det med at ledningen til lyden skal sidde i siden, og jeg derfor ikke bruger de indbyggede højttalere, men det betyder jo intet hvis du køber den uden.

Mht. billedet kan det, som på bærbare, godt være svært at skelne meget lyse (især grå) farver fra hinanden, men det er ikke noget der generer - man kan bare skrue lidt ned for lysstyrken.

Ellers absolut intet at udsætte på denne skærm. Jeg har heller ingen pixelfejl på min og billedkvaliteten er helt i top. Så hvis du er vant til en alm. CRT skærm, kan du glæde dig til prøve denne!!
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:32 #72
Ok, lyder rigtig cool. Og tak for dine uddybninger;) Og køber jeg den uden højtalere, kan den stadig bøje og gøre ved ikk´?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:36 #73
Jo resten er præcis det samme. Synes selv at den er væsentlig pænere end de fleste andre mærker fladskærme - især de mange billige man kan få alle vegne, som virker meget plastic-agtige - det gør denne absolut ikke.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:36 #74
nå ja,  tror vi nærmer os det sidste quest, men fik aldrig svar på om den manglende DVI var noget jeg mærkede eller så noget til?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:39 #75
Hvis du ikke har DVI-udgang fra din PC (som mig), kan du ikke bruge DVI til noget alligevel. Hvis du har DVI, vil det være oplagt at købe en skærm med DVI.
Mht. kvaliteten er der en lille forbedring med DVI, men mener nu ikke det er noget man umiddelbart kan se med det blotte øje.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:40 #76
Du kan også anmeldelserne på edbpriser - udelukkende 5 stjerner :)
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 14:42 #77
Jeg kan nu se en tydelig forskel (når man skifter mellem DVI og analog på en lille knap på skærmen)Billedet bliver endnu mere skarpt og detaljeret, men rigtigt, vi er ude i detaljerne her. På den anden side, så kommer de fleste nyere grafikkort nu med DVI out som standard, så der er også tale om en fremtidssikring på en skærm, der er bygget til at køre i en del år...
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:44 #78
ok...men hvis jeg har DVI, kan jeg da sgtens bruge en skærm uden right?

;)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:45 #79
kan jeg få den her skærm med DVI egentligt, det kan jeg ikke eller hvad?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:46 #80
hub> Ja, det har du ret i. Jeg har af gode grunde aldrig prøvet dvi på min egen skærm, kun set det på andres, så jeg har ikke kunnet sammenligne med det billede, jeg er vant til.
Men jeg er 100% tilfreds med min skærm med analog indgang og har sparet mange penge ved ikke skulle både købe skærm og grafikkort med DVI.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:47 #81
172T er nok det nærmeste du kommer en tilsvarende med DVI
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:49 #82
mikaelo> jo selvfølgelig, hvis den har dvi har den også analog.

http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797987
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:50 #83
172T ser faktisk rigtig fed ud!!

Tjek http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=24968 - de har den på lager og den koster 4495.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:53 #84
ok, på den igen;)

det er den samme som din right, bare med DVI eller hvad.....er der nogen andre forskelle?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:54 #85
men den har indbyggede højtalere:(
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:55 #86
Jo det ser sådan ud. Præcis det samme, bare med DVI. Og kun et par hundrede dyrere - den vil jeg ha' :-)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:56 #87
Ja 172B MM + DVI
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 14:57 #88
De har også samme produktblad hos Samsung. Ville klart vælge den fremfor 172B, når prisforskellen er så lille.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 14:58 #89
sejt nok;) - eneste "mangler" er at den har højtalere then;)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 15:00 #90
Ja, men det er jo ikke noget problem. Tror ikke den fylder hverken mere eller mindre med højttalere, så det er jo ikke en ulempe ligefrem :)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 15:01 #91
sikkert ikk´:)

100 tak for hjælpen alle sammen - og thomas; forvent en mail fra mig hvis skærmen er bullshit ! :)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 15:04 #92
hehe, det garanterer jeg den ikke er :)
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 15:16 #93
hub, vil du ikk point oss?
Avatar billede hub Nybegynder
26. august 2003 - 15:22 #94
jo da..
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 15:22 #95
hehe thomas oss?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
26. august 2003 - 15:24 #96
jo tak
Avatar billede mikaelo Nybegynder
26. august 2003 - 15:29 #97
atter tak

;)
Avatar billede tobias28 Praktikant
26. august 2003 - 23:15 #98
selv tak...