Avatar billede -oscar- Nybegynder
25. august 2003 - 18:01 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Vudering af hjemmeside

Jeg vi godt lige ha' jer til at kigge lidt på nedenstående hjemmeside. Jeg har lidt problemer med menuen hvis man køre en opløsning der ikke lige er 1024x768, forslag ??? Hva' siger I ellers til selve desinget, brugervenligheden m.v..???

Hjemmeside;
http://home20.inet.tele.dk/dk-kvitfjells/

/Oscar
Avatar billede popsy Novice
25. august 2003 - 18:07 #1
Jeg synes siden er flot, jeg forstår ikke helt hvad dit menuproblem er, den virker da i  alle opløsninger, bare man bruger scrollbaren?
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 18:07 #2
urimelig lang ventetid ved første kig.

skal baggrunds og menufarve absolut være grå?
Avatar billede sebastianrosen Nybegynder
25. august 2003 - 18:08 #3
Jeg syntes den er rigtig flot..
det eneste som jeg syntes er dårligt er farven på menuen.. fordi man kan ikke se hvad der står på teksten i menuen når det er lyse grå skrift og mørke grå menu
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 18:09 #4
ventetiden er iøvrigt lige lang, selvom man har set siden en gang

jeg synes heller ikke der er problemer med opløsningen
Avatar billede popsy Novice
25. august 2003 - 18:09 #5
Synes den grå farve er flot, men det er korrekt der er urimeligt lang ventetid, og ikke bare første gang, men hver gang.

Er det med vilje du ikke har farvet scrollbaren?
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. august 2003 - 18:20 #6
eminent værk, flot design, god og nem at navigere logoet øverst med de udklippede katte kan laves lidt flottere, men det gir stadig et godt indtryk for den besøgende. Der er andre ting der er halvgennemførte, f.x Home når du har mouseover går baggrunde det ændres til lysegrå ret langt ud, udenfor designets "rammer."  Flot opdeling af siden, afsnitene er godt kridtet op men ikke for groft. Du kunne lave scrollbars så de tilpasser sig det grå design. gode funktioner godt illustrerede funktioner. En ret gennemført side med nogle små fejl som let kan rettes, du er ret tæt på et 13 tal :)
Avatar billede nidyahou Praktikant
25. august 2003 - 18:21 #7
ventetiden er et minus, men det bliver jo bedre jo mere man besøger siden.
Avatar billede -oscar- Nybegynder
25. august 2003 - 18:38 #8
Hvordan er det nu lige man farver scrollbaren???

Det jeg mener m.h.t. menuen er, at hvis man f.eks. køre 800x600 så rykker menuen sig mod højre !
Avatar billede -oscar- Nybegynder
25. august 2003 - 18:44 #9
Evt. forslag til farve på scrollbaren??
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 18:48 #10
tilføj dette i dit stylesheet:

body { scrollbar-3dlight-color: #B50500;
scrollbar-arrow-color: #B50500;
scrollbar-darkshadow-color: #B50500;
scrollbar-face-color: #FF7500;
scrollbar-highlight-color: #FF7500;
scrollbar-shadow-color: #FF7500;
scrollbar-track-color: #B50500 }

så skal du bare lige rette farverne
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 18:53 #11
lidt nemmere:

body { scrollbar-3dlight-color: #5F686F;
scrollbar-arrow-color: #5F686F;
scrollbar-darkshadow-color: #5F686F;
scrollbar-track-color: #5F686F;
scrollbar-face-color: #CA4803;
scrollbar-highlight-color: #CA4803;
scrollbar-shadow-color: #CA4803;
}
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 18:54 #12
jeg kan se at du henviser til style.css.. men den findes ikke
Avatar billede -oscar- Nybegynder
25. august 2003 - 19:25 #13
--> ohmish

Jeg har prøvet at tilføje din kode i

<style>

body { scrollbar-3dlight-color: #5F686F;
scrollbar-arrow-color: #5F686F;
scrollbar-darkshadow-color: #5F686F;
scrollbar-track-color: #5F686F;
scrollbar-face-color: #CA4803;
scrollbar-highlight-color: #CA4803;
scrollbar-shadow-color: #CA4803;

</style>

, men det ændre kun scrollbaren på hele siden, og ikke i iframen, som jeg havde tænkt mig! Hva gør jeg forkert?
Avatar billede purnas Nybegynder
25. august 2003 - 19:31 #14
Den er X-treme fed din side. I hvilket program har du lavet grafikken???
Avatar billede -oscar- Nybegynder
25. august 2003 - 19:34 #15
--> purnas

Mange tak..synes også selv det er blevet okay, men mener stadig toppic kunne blive bedre !

Det grafiske har jeg lavet i Adope Photoshop 7.0, lækkert program :D..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. august 2003 - 19:40 #16
(1) Din intro side hvor den står og loader er den ikke fake, jeg mener står den virkelig og loader eller er det bare for at det skal se smart ud. Min mistanke bygger på at jeg sidder ved en 3-6 mbit forbindelse og den står nok og loader 15-20 sekunder, hvilket er lang tid med den forbindelse, og loader man siden igen tager det lige så lang tid, selvom billederne jo burde ligge i hukommelsen. Skriver jeg adressen http://home20.inet.tele.dk/dk-kvitfjells/index_kvitfjells.htm i adresselinien kommer jeg direkte ind på siden unden nogen loadetid. Så hvis den har en funktion vil jeg nok kigge lidt på at komprimere siden og har den ikke skal den væk!

(2) En fin velkomst tekst du har lavet, der forklare siden indhold/budskab

(3) Slideshowet af billeder er med til at give siden til dynamik og virker samtidig ikke for voldsom.

(4) Du skal passe på med ikke at lave dine sider for voldsom, og her tænker jeg på mængden af tekst på linierne. Der må helst ikke stå mere end 45 bogstaver i hver linie, ellers bliver det for svært for brugeren at koncentrere sig til at læse det. Det er især galt på Nyhederne
Avatar billede -oscar- Nybegynder
25. august 2003 - 19:48 #17
--> jakobclausen

Startsiden hvor den loader fra er p.t. fake, men jeg har ikke kunne finde et script/kode hvorpå undersiden loader i mens. Nogen der kender noget til det??
Avatar billede anne-m Nybegynder
26. august 2003 - 12:48 #18
Design: Din topbar syntes jeg ikke skal tone over fra mørk til lys - da dit kattebillede er ret dårligt fritlagt! -det kan du gøre bedre!
Det hele er efter min mening lidt trist og gråt! Og menuen hænger lidt oppe i topbaren Ellers syntes jeg logoet er udemærket!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. august 2003 - 20:30 #19
Kan godt lide dit design - flot side

Har lidt svært ved at se teksten i menuen (kører 1152x864). Du burde nok overveje at give menuen en anden farve ved mouse over. Ex. skifte farve på fonten, eller vælge en anden baggrundsfarve..

.... by the bye - et lille sp helt uden for nummer ;)
har du kendskab til nogen avlere der sælger killinger på Fyn ???
Logoet er meget dominerende (læs lidt for stort) set i forhold til resten af indholdet.

Er tidligere nævnt - men alligevel - pas på med at lave for lange afsnit - og for lange sætninger. Tænker her på f.eks. siden "Om os". Er ret anstrengende for øjnene at skulle læse lange afsnit. Mange brugere vælger så helt at skippe teksten - og nogen af dine "budskaber" når så slet ikke frem...

Den scroller su har i bunden er rimeligt irriterende... Har du overvejet ex. kun at vise den på forsiden - eller at den kun scroller i X angivet periode, for så at forsvinde ??
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. august 2003 - 20:31 #20
:/ su = du....

ejj hvad sker der på E i dag - min lille by the bye bemærkning - havde jeg placeret nederst i  mit svar - er ikke lige frem der den er blevet placeret ;)
Avatar billede michenlar Nybegynder
08. september 2003 - 18:59 #21
er du god til at lave grafik vil du lave noget for mig logo og banner....

Michael
post@all-erotic.dk
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 13:56 #22
Lukketid!