Avatar billede t0wer Nybegynder
25. august 2003 - 17:56 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Høj mand fra Ceylon

Hej eksperter!

Denne opgave virker måske umiddelbart som en lidt skummel affære, og det er den måske også... :-) Men det jeg søger er en tegning/billede/grafisk illustration af "en høj mand fra Ceylon". Ceylon er landet som idag hedder Sri Lanka, og begrebet "høj" har altså kun betydningen "at være høj i selve højden". Der er meget "Casper & Mandrilaftalen"-stemning over denne opgave, så jo sjovere illustration I kan kreere, jo bedre! Billedet skal primært bruges som blikfang til en plakat.

På forhånd tak!

t0wer
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
25. august 2003 - 20:10 #1
Det lyder spændende!

Jeg tror ikke jeg selv får tid til at lave den, men for at hjælpe andre i gang, så har jeg et par spørgsmål:

Hvordan ser resten af plakaten ud?

Hvilket format vil du gerne have figuren i, bitmap eller vektor? Størrelse? Opløsning? Hvad med farver?
Avatar billede t0wer Nybegynder
25. august 2003 - 21:33 #2
Plakaten skal blot være ensfarvet og den "høje mand fra Ceylon" skal gerne fylde det meste af plakaten bortset fra en passende overskrift, naturligvis. Det ville være oplagt at lave en udgave af "manden" som kun viser hans konturstreger, for en anden idé er at lave et T-shirt-tryk hvor "den høje mand" skal figurere som et slags logo på ryggen af T-shirt'en.
Jeg ved endnu ikke hvilket format der egner sig bedst til en sådan opgave - men jeg håber på at I måske kan vejlede mig i dét punkt.
Det glæder mig at du finder opgaven spændende, for jeg er ligeledes utrolig spændt på at se nogle bud!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
25. august 2003 - 22:16 #3
Prøv at se den cowboy jeg har lavet i 3D på forsiden af mit site www.larsholmgaard.dk - det kunne være fedt at lave en tynd, lang, mørkebrun ceylon mand, med bastskørt i stort format, i lidt den samme stil som cowboyen.

Jeg tror dog jeg har TV Zulu's kriger på hjernen, for det er dét billede jeg får i mit hovede, når du siger "høj mand fra Ceylon"??

Men, det tager noget tid... jeg kan desværre ikke gøre det for point alene.
Avatar billede t0wer Nybegynder
25. august 2003 - 22:34 #4
Det er en utrolig flot cowboy du har lavet - men det skal slet ikke være SÅ flot. Du er inde på noget af det rigtige; ZULU-krigeren kunne være en rigtig god "skabelon", og så kunne man jo overdrive længden af benene for at vise at der netop er tale om en "HØJ mand fra Ceylon". Right?
Avatar billede t0wer Nybegynder
26. august 2003 - 20:23 #5
Har justeret pointtallet med +40 point, primært for at se om det kan skabe mere opmærksomhed omkring opgaven.
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 13:52 #6
Jeg er lige i gang med at lave noget til dig...men jeg har ikke nogen side jeg kan vise dig det på...kan jeg ikke få en mailadresse og sende det til???
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 13:56 #7
Husk at det skal vises herinde Anne... ;-)
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:00 #8
nå... jeg er ny herinde.... !  kan jeg lægge det på det her site?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 14:02 #9
Det er helt ok. Nej, desværre kan du ikke ligge det herinde - det skal lægges et sted, hvor andre har fuld adgang til at se det. Fx. på din egen server.
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:05 #10
hm.
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:11 #11
homlgaard4>>>>Hvis jeg lægger det ud på vores server... kan jeg så bare skrive vores server  IP-adresse?? eller er det dummeste man kan gøre???? -som du nok kan forstå er jeg grafisk - ikke teknisk!! :o)
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:13 #12
Jeg har ikke noget domæne.....
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 14:14 #13
Æh... du kan for eksempel gøre som jeg har gjort hér:

http://www.larsholmgaard.dk/Aslan/icon_32x32.gif

Jeg har lagt en fil der hedder "icon_32x32.gif" i en mappe på min server, der hedder "Aslan" og dermed kan man linke direkte til filen, som fx. ved ovenstående link.
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:19 #14
ja...men jeg har ikke nogen hjemmeside! så mit "? "er om jeg kan skrive:
123.121.23123/tegning/ceylon_mand
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:21 #15
...giver det ingen mening? :o) sikkert ikke - men jeg er ret grøn!!!!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 14:22 #16
Nej. Det er ikke helt nok, medmindre den IP du skriver er IP'en på en server.

Prøv at høre t0wer om han ikke kan lægge den offentligt et sted - jeg ville gerne tilbyde at gøre det, men så kan jeg ikke lave andet end at hoste filer for folk... :-)
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:26 #17
okay... hvis jeg skriver 192.168.1.101/sites/alliance/allianceforchildren.html
kan du så se det?????????
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:27 #18
nåeh nej ...det er vist serveren internt...
ok ..
80.63.213.77/sites/alliance/allianceforchildren.html
så er det måske sådan...?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 14:29 #19
Altså, du kan jo selv teste linket om linket virker... ;-)
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:30 #20
...du sidder sikkert og griner lidt i den anden ende ;o)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 14:33 #21
JAAAH! :-))

Men, det er helt i orden. Glæder mig til at se dit bud.
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 14:33 #22
- jeg finder ud af det...
:o)
Avatar billede t0wer Nybegynder
27. august 2003 - 15:58 #23
anne-m. >> Det lyder godt at du er ved at finde ud af noget... Du kan godt sende tegningen til min mail hvorefter jeg så kan lægge den ud på min hp - men hvis holmgaard4's hjælp var tilstrækkeligt, så går det jo nok. :-) Venter spændt på et bud...
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 16:21 #24
Okay... det er altså gået lidt hurtigt...jeg er trods alt på arbejde (!)
Men vi kan jo ændre den - hvis ellers udgangspunktet er ok.

http://192.168.1.101/sites/alliance/andet/neger.jpg
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 16:24 #25
Jeg kigger lige lidt mere på det i derhjemme...
det var noget med at du helst ville have det i stroke (kontur?)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 16:24 #26
Det er vist dette link du mener... http://80.63.213.77/sites/alliance//andet/neger.jpg
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 16:25 #27
Og jeg synes den er COOOOL! :-) Rigtig blæret!
Avatar billede anne-m Nybegynder
27. august 2003 - 16:28 #28
Holmegaard4>>>> tak (tsk tsk!) hvad skulle jeg gøre uden dig!???) :o)
tak for komplimentet.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. august 2003 - 19:16 #29
Hehe... det er helt i orden! Det er en skam du ikke har et website, hvor man kan se hvad du ellers har lavet. Vil du købe et? :-)
Avatar billede t0wer Nybegynder
27. august 2003 - 19:23 #30
anne-m. >> Hold op, hvor ser "han" bare fin ud! ;-) Meningen er jo at det skal være en relativt sjov afbildning af "en høj mand fra ceylon", så derfor kunne du måske overdrive eksempelvis længden af hans ben? Mht. konturtegningen kunne jeg (bare for at være besværlig ;-)) godt tænke mig både en konturtegning og dén version du er igang med nu (altså, den du har vist mig her). Kan det lade sig gøre? Tak...

holmgaard4 >> Godt du er her! Hehe...
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 09:17 #31
Jeg arbejder videre på det i dag - jeg ville bare ikke lave så meget, hvis det slet ikke var noget i den retning du ledte efter.
Jeg laver ham (endnu!) højere - og også en kontur.
Skal han lave noget??? evt. have noget i hånden??? Hvad er det lige plakaten skal annoncere???
Opløsning ved aflevering?

Ja, det er godt at holmgaard4 lige redder mig ! ;o)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. august 2003 - 09:18 #32
=:-)
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 10:58 #33
Jeg har lagt noget nyt op... længere ben.. Skal de være længere endnu? :o)
http://80.63.213.77/sites/alliance//andet/neger2.udgave.jpg
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 14:24 #34
Vil du gerne have flere detajler på? evt. markeringer, navle osv.? - hey!!! vågn nu op.. og giv lidt respons ;o)
Avatar billede t0wer Nybegynder
28. august 2003 - 14:25 #35
anne-m. >> Nu er han simpelthen bare perfekt! Jeg har ligeledes fundet ud af hvad han skal bruges til - nemlig som rygmærke på en t-shirt. Derfor skal formatet vel være anderledes(?) Jeg ved intet om hvordan forskellige formaters fordele, ved tekstiltryk, vejet op mod hinanden. Så jeg håber du måske ved hvilket format der ville egne sig bedst, når nu "han" skal trykkes på en t-shirt?
Avatar billede t0wer Nybegynder
28. august 2003 - 14:28 #36
anne-m. >> tjaa.. nu du spørger om detaljer, så ved jeg ik om det måske kunne klæde ham med et bastskørt i stedet for lændeklædet? Gider du lave ham med et sådant i stedet for? ellers er ham her fin nok...
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 14:36 #37
ja, jeg prøver lige at lave et bastskørt.
Jeg aner ikke noget om tekstiltryk - men jeg vil umiddelbart tro at 300 dpi. og en jpg er fint nok.
Men du kan jo høre dem ad, der hvor T´shirten skal trykkes.
- jeg spørger lige: vidste du, at du skulle bruge en høj mand fra Ceylon - men du vidste ikke til hvad?????!!!
he,he! godt så. :o)
Avatar billede t0wer Nybegynder
28. august 2003 - 14:47 #38
anne-m. >> okay, du er jo eksperten - så du vælger bare formatet. Og ja, jeg vidste at jeg skulle bruge en høj mand fra Ceylon - bare ikke om det skulle være til en plakat eller en t-shirt eller noget helt tredje... forstår du mig... jeg er kun en lillebitte smule skør... ;-)
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 14:58 #39
hmmm... okay.
må jeg spørge (tør jeg spørge!?) hvad en høj mand fra ceylon betyder???
Eller er det kun for de indviede??
Avatar billede t0wer Nybegynder
28. august 2003 - 15:20 #40
anne-m. >> man skal nok ha' set Casper & Madnrilaftalen, tror jeg... det kan varmt anbefales...
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 15:29 #41
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 15:31 #42
årh!!!...jeg har set Casper og Mandrilaftalen.... men jeg har ikke "studeret" udsendelserne -
og nej, jeg kan ikke lige huske ham den høje i bastskørtet nævnt!
Avatar billede t0wer Nybegynder
28. august 2003 - 15:35 #43
jow jow, han ser bare herlig ud nu... er det det rigtige format nu også? han skal jo som sagt fylde ryggen på en t-shirt...
Og mht. Mandrillen, så er det episoden hvor de snakker om en alternativ udgave af sten, saks, papir...
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 15:49 #44
okay...så skal du jo bare have filerne på en måde... der er bare lige det at det kommer til at fylde ufatteligt meget - hvis jeg skal lægge det på nettet.
Jeg har lavet det i illustrator, så det bedste ville være at jeg kunne aflevere det som en .ai fil (så kan du og trykkeriet skalere illustrationen ligeså tosset, uden at det mister noget)
- kan du ikke ringe til et trykkeri og høre om hvilken opløsning og format de helst skal have ved tekstiltryk??
Avatar billede t0wer Nybegynder
28. august 2003 - 16:19 #45
hmmm... det kan jeg først fortælle dig tidligst på lørdag... men hvis du bare lægger et svar nu, så får du pointene med det samme, og så kan jeg evt. få din e-mail/MSN/icq og således kontakte dig igen når jeg har fudnet ud af hvilket format der er "i vinkel"... okay?
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 16:41 #46
Jeg har alligevel uploaded billederne! - det tager sikkert en evighed at for dig at få billederne vist...
men hvis du har tålmodig såehhhh....
Hvis der kun kommer den lille "billede-ikon" frem, skulle du vel stadigvæk hive billedet ud på skrivebordet!?

http://80.63.213.77/sites/alliance//andet/konturneger300dpi.jpg
og...

http://80.63.213.77/sites/alliance//andet/sortneger300dpi.jpg
...sig lige hvis det lykkedes
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 17:11 #47
..okay sig lige hvis det IKKE lykkedes også.
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 17:12 #48
du må gerne gi´points ;o) - jeg har svaret...........
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 17:14 #49
Jeg tjekker alligevel først mailen på mandag...så vi kan bare fortsætte herinde.
:o)
Avatar billede t0wer Nybegynder
28. august 2003 - 17:29 #50
1000 tak for arbejdet, anne-m.! Det virker perfekt, og jeg har nu billederne liggende på min hd...
Avatar billede anne-m Nybegynder
28. august 2003 - 17:35 #51
super!!!!!
Tak for points!
min mail hvis der er noget med en illustrator fil du skal have:
amk@gagarin.dk
:o)