Avatar billede t.wiuff Nybegynder
19. december 2000 - 11:53 Der er 7 kommentarer

ISS & OWA

Hvordan får man OWA til at spørge om brugernavn samt password, når der logges på via intranet. Jeg har ISS 4.0 samt OWA på Exchange 5,5...............???
Avatar billede hojben Novice
19. december 2000 - 11:55 #1
Kig under security på mapper (Inde fra IIS)
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
19. december 2000 - 12:03 #2
Det har jeg prøvet. Der er 3 indstilliger....:

Allow Anonymous Access.
Basic Arthentication.
Windows NT Challenge/responce

Ingen af disse fremkalder et brugernavn samt password............!!!
Avatar billede hojben Novice
19. december 2000 - 12:10 #3
hmm dammit jeg ik lige sidder på en nt4.. kan sgu ik huske det. men kig på www.hanno.dk der er noget exchange stuff
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. december 2000 - 16:19 #4
Owa??? ved jeg ikke lige hvad er...

Men da du har NT 4.0. Skal dine drev formateres i NTFS. Hvis dette er gjordt, så højre klikker du på den skuffe, som skal password beskyttes.
vælger egenskaber, og vælger sekurity. Derefter fjerner du everyone, og trykker på add, og vælger de brugernavn som skal havde adgang. Og hvilket adgang de skal havde... Så er der i hvertfald password, bestkyttet på biliotekerne, hvis det er det du skal bruge
Avatar billede badedyr Nybegynder
23. december 2000 - 16:34 #5
Er det kun din server maskine den ikke spørger på eller er det også hvis du logger ind via en klient?
Den skulle da meget gerne gøre det default...

http://support.microsoft.com/support/Exchange/Content/Whitepapers/owa_tshoot.asp?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=display%20login%20box%20in%20OWA&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=ECH

der skulle kunne findes lidt info...

Avatar billede badedyr Nybegynder
23. december 2000 - 16:35 #6
den side der kommer frem når du skriver http://<servernavn>/exchange er det der der ingen boks kommer frem eller er det efter du har skrevet dit username? Har du den nyeste SP på din NT?
Avatar billede t.wiuff Nybegynder
29. december 2000 - 08:41 #7
Jeg er nu nået så langt, at når jeg skriver http://<servernavn>/exchange bliver jeg valideret af NT samt efter jeg har skrevet brugernavn i OWA\'s login. Men dette er kun første gang jeg logger på - browseren skal genstartes før jeg bliver valideret igen.......!!!!!