Avatar billede yepi Nybegynder
25. august 2003 - 13:27 Der er 40 kommentarer og
6 løsninger

Hvilke farver ?

Okey, jeg synes denne situation er helt absurt, men jeg sad sammen med en ven i datalogi-timen, og arbejdede på en hjemmeside.

Jeg havde fundet nogle farver jeg syntes var pæne og passede til siden, men efter at hele holdet (inklusiv lærer), havde brokket sig over farverne, ændrede min ven dem.

Jeg troede først det var en joke, når jeg så de nye farver, men så kom min lærer hen, og det første han sagde var. "neeej, sikke nogle pæne farver!"

Nu er jeg i tvivl om det er mig som er blevet sindsyg, eller om det er resten af holdet (+ lærer), som har (meget) dårlig smag.

her er siden med mine farver:
http://datalogi.baltzersen.info/kryptologi/krypto_1.html

og her er den med de farver som resten af holdet synes var enormt pæne.
http://datalogi.baltzersen.info/kryptologi/krypto_2.html
Avatar billede popsy Novice
25. august 2003 - 13:31 #1
Hmm, er ked af at sige det, men jeg synes begge farvevalg er kiksede :) Dine er dog bedre for øjnene synes jeg.
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 13:32 #2
side nr. 1 er efter min mening lidt kedelig og pastelfarveagtig.

side nr. 2 har dejligt skarpe farver.. blå er jo den farve mange store virksomheder bruger. Det gir et professionelt men lidt tørt præg.
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
25. august 2003 - 13:33 #3
Efter min mening er det de andre der har en dårlig smag. Jeg synes de farver du har brugt er bedre. Det skal jo ikke ligne alle andre sider på nettet.
Jeg kan ikke se hvorfor folk altid bruger standard farver.
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 13:33 #4
hvis du bruger blå farver skal kontrasten måske skrues lidt ned.
Avatar billede anhansen Nybegynder
25. august 2003 - 13:35 #5
En hurtig mening... Nr 1 er meget mere behagelig at se på. Nr. 2 ligner noget... Nej.. hmm.. Jeg synes ikke 2'eren er god ihvertfald. For skarp og usammenhængende. Men egentlig synes jeg heller ikke 1'eren er vanvittig flot... ;-) Så en uafgjort..
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 13:35 #6
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
25. august 2003 - 13:37 #7
Hvorfor ikke prøvet noget nyt, istedet for alle de standard farver...
Avatar billede exp Juniormester
25. august 2003 - 13:41 #8
Enig med de andre!

www.colorschemer.com/online
Avatar billede yepi Nybegynder
25. august 2003 - 13:46 #9
mange tak for jeres response, men min ven har lige justeret sine farver.
Kan i ikke bedømme den her også:
http://datalogi.baltzersen.info/kryptologi/krypto_3.html
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2003 - 13:46 #10
Forslag 1:
Klart mest behagelig at se på. Den kan dog godt virke lidt rigelig mørk, og der sker et eller andet med den grønne - jeg kan ikke rigtig sige præcis hvad. Der er dog god sammenhæng mellem den lilla og den rust-orange. Måske kan det blive lidt svært at læse tekst i den lilla?
Forslag 2:
Ja, det er jo ganske almindelig kedeligt, og hvad sker der lige med den der billig-80er-cobolt? Den minder mig om lange polyester-uld-frakker med skulderpuder og runde plastic øreclips! Advr...

Generelt vil jeg dog sige, at det afhænger 100% af, hvad siden skal have af indhold. Nu ser det ud som om, at der skal stå noget om kryptologi, og at det ikke er et stort multinationalt firma, der skal præsenteres, hvorfor du _sagtens_ kan bruge dine "alternative" farver. Jeg er nemlig også af den opfattelse: hvorfor altid bruge de kedelige standard farver? (selvom den der billige cobolt farve egentlig ikke er spor standard (men bare grim...))
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2003 - 13:49 #11
AAARRGGGHHHHH!!!!!!!
Mere billig cobolt - hører han også One-Two og går i Ball trøjer og stonewash gulerodsbukser???
Stop ham dog inden vores øjne tager skade...
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. august 2003 - 13:50 #12
enig. hvis bare forslag 1 ikke også kunne bruges til min mors syklub-hjemmeside ville jeg sværge til den :)
Avatar billede popsy Novice
25. august 2003 - 13:50 #13
Der er alt for meget blåt
Avatar billede -42- Nybegynder
25. august 2003 - 13:53 #14
Begge løsninger er sindsygt grimme! -Undskyld mig!!
Avatar billede zerana Nybegynder
25. august 2003 - 14:02 #15
Hej!
Jeg synes helt klart, at dit forslag er det bedst afstemte. Dog er det jo sådan, som tidligere nævnt, at det handler om hvorvidt de valgte farver stemmer overens med det du skal formidle. Dog ville jeg ikke anbefale nogen at bruge forslag 2 til noget som helst. Man bliver nærmest skræmt og må misse med øjnene når man ser på det. Blå er en meget brugt farve på nettet, men det her er da de 2 værste blå farver jeg nogensinde har set sat sammen. Derfor ville jeg til hver en tid vælge dit forslag, hvis der ikke fantes adre alternativer.Men måske skulle i bare vælge noget helt andet? så er i ude over det problem.
/Z
Avatar billede lordhead Nybegynder
25. august 2003 - 14:23 #16
Kan personligt ikke lide nogen af farvevalgene.
Måske du skulle prøve noget lysere med mildere kontraster?
Avatar billede and.vang Nybegynder
25. august 2003 - 14:31 #17
I er alle sammen sindsyge... :)

Nej, jeg synes heller ikke rigtig godt om nogen af forslagene. Dog vil jeg helt sikkert mene at DU har fat i den rigtige ende - de skal bare justeres lidt. Rent faktisk går de udmærket sammen i par (rød-grøn, rød-blå, grøn-blå), men ikke alle tre sammen. Jeg tror du skal droppe den lilla, og tage fat i den grønne. Eneste hage er, at den røde ikke virker så godt som baggrundsfarve - læseligheden bliver simpelthen for ringe. Det optimale ville være, at finde tre helt nye farver...sorry... :)

Mvh Anders
Avatar billede lordhead Nybegynder
25. august 2003 - 14:33 #18
Glemte at svare ;-)
Avatar billede casperc Nybegynder
25. august 2003 - 14:45 #19
Den blå er alt for skarp. Det er rigtigt, som der bliver nævnt, at mange virksomheder bruger en blå farve, da den udstråler seriøsitet, stabilitet, soliditet osv. Men det gælder altså kun for en mørkere blå end den I bruger.

Jeg tror jeg ville vælge at lade teksten stå i et hvidt felt, og bruge en varm orange (#FF6600)istedet for den blå (refererer til version 3). Evt lave en mørk grå (#666666)ramme på de orange kasser.
Den grå baggrund kunne evt gøres lidt lysere, så baggrunden ikke bliver så tung.

Jeg har taget udgangspunkt i version 3, og lavet et forslag som nævnt ovenfor... Se hvad du/I synes.

... Bare et lille forslag.

http://www.casperc.dk/baltzersen
Avatar billede casperc Nybegynder
25. august 2003 - 14:46 #20
Håber ovenstående kan bruges...

/CasperC
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. august 2003 - 17:13 #21
Jeg synes at der er ALT for stor kontrast forskel på farverne som din klasse har valgt, hvilket der ikke er ved dine. Og det at farverne ligger tæt op af hinanden gør det venligt for øjnene at se på, og derfor bliver det mere behagelig, efter min mening.

Er du itvivl om farver, kan du bruge denne gode side: www.colorschemer.com/online
Avatar billede exp Juniormester
25. august 2003 - 18:07 #22
jakobclausen >>
25/08-2003 13:41:40 ;-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. august 2003 - 19:31 #23
exp >> Ahh jamen du er jo bare for hurtig, men det skader ikke at den bliver postet 2 gange
Avatar billede exp Juniormester
25. august 2003 - 19:38 #24
Det er jo selvfølgelig rigtigt *g*
Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. august 2003 - 04:40 #25
Dét der, med at grønt er godt for øjet ; tro det ikke ! BLÅT rykker !!! Specielt hvis man vil give noget et professionelt anstrøg ! Prøv at kigge her :
http://www.kanstrup-online.dk/kikset/test.html
Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. august 2003 - 07:41 #26
casperc >> Nu må Du lige undskylde ; synes Du ikke selv, det ser lidt "fersk" ud ?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 09:22 #27
kanstrup:
Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår, hvad du mener: Du siger, at forslaget på http://www.kanstrup-online.dk/kikset/test.html består af blå farver?
Nope - de farver tilhører altså det, der hedder lilla...

Tilgengæld synes jeg, at CasperC's er frisk, godt for øjnene og stadig ikke for "frisk fyrs agtig"- og frem for alt: ikke kedeligt.
Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. august 2003 - 11:12 #28
goddess >>
Yep ! "Lilla" kan Du godt kalde det, men fidusen er også blot at holde scala'en inden for de blå-lige farver ! Dvs. blå-grå, blå-røde (ikke for MEGET over i de lilla), blå-grønne, blå-sorte (ikke for mørkt)....og så vælge en lidt "kvikkere" farve til at krydre med.
Personligt synes jeg CasperC's er lidt "fimset" !
Avatar billede pinfe Nybegynder
26. august 2003 - 15:44 #29
Jeg synes jeres tre forslag er rædselsfulde!!! Jeg stemmer på Casperc's forslag det ser både pænt og "rent" ud. :-)
Avatar billede ohmish Nybegynder
26. august 2003 - 16:07 #30
men det skær i øjnene
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. september 2003 - 21:02 #31
lukketid?
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 13:57 #32
Husk at få lukket spørgsmålet.
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2003 - 13:59 #33
Går du lige lukkerunden popsy? *gg*
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:00 #34
exp> Yeps, er syg, og har ikke andet at ta' mig til ;)
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2003 - 14:14 #35
Fair nok - kan du ikke lige gennemgå mine også?

www.exp.dk/bruger.phtml?navn=exp&option=23
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:16 #36
bahhh, kom i gang dovne hund :D
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2003 - 14:16 #37
Jamen det er jo ikke MIG der er syg...?!? ;-)
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:20 #38
Kan garanteret sende dig lidt bacciller med snail mail, mod et mindre gebyr selvfølgelig ;)
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2003 - 14:28 #39
Kun mod minimum "1 uges sengeleje"-garanti
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:28 #40
hmm, tror kunjeg vil give 2 dage :-/
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2003 - 14:29 #41
Så har det ingen interesse...
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:31 #42
:)
Avatar billede anhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:49 #43
Har du fundet ud af noget... Er der nogle der skal ha point eller skal der bare lukkes?
Avatar billede ohmish Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:04 #44
dem der har svaret, velsagtens
Avatar billede anhansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:07 #45
Ja... jeg var bare lige rundt og "rydde op" i de spørgsmål jeg har deltaget i.. For at få nogle af dem lukket... ;-)
Avatar billede lordhead Nybegynder
29. februar 2004 - 15:45 #46
Så var det sku lukketid ;-)