Avatar billede venturer Nybegynder
25. august 2003 - 10:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formatering af tekst i spørgsmål og svar.

Jeg tænkte om det ikke ville være en idé at vi kan lave f.eks. fed eller kursiv skrive i spørgsmål og svar.

Dette vil gøre det meget lettere at angive kommandoer eller menupunkter og dermed lette læsbarheden af spørgsmål/svar.

Svar, forslag og kommentare er meget velkomne.
Avatar billede popsy Novice
25. august 2003 - 11:16 #1
Er alvorligt bange for at en sådan funktion alligevel ikke vil blive brugt til det formål du påtænker, og så kan det nemt virke modsat, nemlig nedsætte læsbarheden i spørgsmåelt, ligefrem gøre det til noget rod.

Samme problematik er der jo egentlig allerede med links som ingen relevans har til spørgsmålene, de fanger straks øjnene fordi de har en anden farve og er understreget, men er egentlig bare tidsspilde.
Avatar billede exp Juniormester
25. august 2003 - 11:37 #2
et alternativ kunne ihvertfald være muligheden for at bruge <pre>-tagget...

dette ser garanteret ikke ud som jeg tegnede det:

|  Hey dér!  |
Avatar billede exp Juniormester
25. august 2003 - 11:37 #3
Nope ;-)
Avatar billede venturer Nybegynder
25. august 2003 - 11:52 #4
exp: Guderne må vide hvad du tegnede............................

Popsy: Det er klart man også kan gøre teksten mere rodet. Men det kan jeg i forvejen gøre med en masse !!!udråbs!!tegn hvis jeg vil.
Men så bliver mit spørgsmål blot mindre attraktivt, og jeg kan ikke regne med så gode besvarelser.
Ligeledes vil dårligt formaterede svar resultere i at de ikke scorer nogel points.
Tror vi skal have bare lidt til overs for de (forholdsvis) fornuftige folk (undertegnede inkl.) der færders her på eksperten :)
Avatar billede popsy Novice
25. august 2003 - 12:01 #5
venturer> Jamen jeg forstår dig så udemærket, og kan også nemt se ideen i dit oplæg, og synes faktisk også om den.

Men du fremhæver selv den gruppe, som benytter sig i alt for høj grad af !!!!???? og store bogstaver osv.

Som jeg ser det, har man her bare muligheden for at give dem endnu et værktøj til at fremhæve deres egen tekst, og det ville jeg ikke synes om. Jeg tror sagtens at den gruppe som du tilsidst nævner :) er i stand til at gøre sig forståelige og synlige som det er nu, vær opmærksom på at den funktion du foreslår ikke vil blive skambrugt i særlig stor grad af netop den gruppe, men snarere af den gruppe med alle de sjove udråbstegn osv.

Det giver netop de seriøse større mulighed for at drukne i strømmen af indlæg, end der er nu. Det skulle jo nødigt udvikle sig til en skriftkamp, med det ene formål at blive set, det giver jo bare endnu mere rod :)

(Sæt selv , og . i teksten hvor det mangler :))
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
25. august 2003 - 15:52 #6
I glemmer at der er mange aktive programmerings-kategorier.
Jeg vil specielt fremhæve HTML-kategorien, hvor mulighed for formatering kan gøre spørgsmål og svar helt ubruelige...
Avatar billede venturer Nybegynder
26. august 2003 - 10:07 #7
Pascal: Klart nok... Der bliver jo skrevet en del kode som vil kunne mistolkes som formateringskoder.

Evt. kan dét løses ved at eksperten implementerer sine egne tags.. f.eks. fed. Eller jeg kan ikke forestille mig at det vil være svært at lave en option ud for teksboksen hvor man kan vælge om den skal benytte formatering eller ej.
Avatar billede exp Juniormester
26. august 2003 - 10:11 #8
Jeg synes helt ærligt ikke at det er en god idé... selvom der er mange fordele ved den slags er der endnu flere ulemper, som fx uheldige elementer der sagtens kan se det sjove i at plastre indlæg til med !!!!!!!!!!!!!!! ??????????????? FUCK DIG KLOVN REND MIG ETC !!!!!!!!!!!!!!!

Hvis de pludselig også kan bruge fed, kursiv eller understreget, så går det da _helt_ galt!
Avatar billede wwjd Nybegynder
26. august 2003 - 11:33 #9
øv jeg synes eller det var et megagodt forslag især når man ikke kan lave de der andre tegn-smil og den slags. Så kunne man måske også bedre forstå vejledningerne herinde. men ok jeg elsker også at bruge kursiv når jeg skal "trykke mig ud"...Desuden (exp) kan man jo gøre det du nævner nu-kursiv har jo ikke den samme effekt, da det ikke er tegn, men ganske alm. text uden mærkelige _streger_og den slags.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. august 2003 - 15:16 #10
Mhjaa... Jeg kan ikke se at det skulle være SÅ slemt som du skriver exp.
Man kan ikke lave fordele uden også at have et par ulemper, men ser helt klart flere fordele end ulemper.

Folk der plastrer indlæg til med det ene og det andet ignorer man jo bare. Og der er vel ingen grund til at holde op med at ignorer dem bare fordi de får mulighed for at pynte med tekstformatering.

Evt. kunne det laves til en Pro-feature selv om jeg synes alle burde kunne gøre det. Men så skulle vi da gerne være ude over det problem som nøvner, exp.
Avatar billede exp Juniormester
27. august 2003 - 18:35 #11
Jeg må simpelthen sige at jeg er klar modstander af det! Selvfølgelig kunne det være en pro-funktion, og så ville den da i det mindste ramme en nogenlunde seriøs gruppe af brugere, men jeg er stadig af den tro, at det vil forværre overskueligheden betydeligt.

Men som jeg skrev tidligere, kan jeg godt stå bag et forslag om at implementere <pre>-tagget, fordi det vil hjælpe ved forklarende tegninger, uden man risikerer at det tager hele fokus i spm.
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 13:57 #12
Lukketid :)
Avatar billede venturer Nybegynder
20. september 2005 - 11:12 #13
Oprydning