Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 21:54 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Roterende billeder m.m.

Hejsa...

Jeg har siddet og arbejdet lidt på en site for mine forældre, men er ikke sikker på at de billdere jeg har til at rotere på forsiden og på de tre sidder vedr. kattene kan ses! Nogle af mine forældres venner kunne nemlig ikke se dem...! Jeg har brugt scripts fra http://www.dynamicdrive.com . Jeg er også lidt i tvivl om menuen virker optimalt, idet jeg ikke helt kan få den til at fungere optimalt ved opløsninger der ikke er 1024x768 pixel.

Håber virkelig I kan hjælpe...:)

Hvad er jeres mening ellers om siden, ris/ros ?

www.dk-kvitfjells.tk
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. august 2003 - 21:57 #1
operation timed out contacting www.dk-kvitfjells.tk
sikker på det er korrekt?
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 21:59 #2
Når...ved ikke lige hvorfor .tk adressen ikke virker, men prøv istedet  http://home20.inet.tele.dk/dk-kvitfjells
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:04 #3
Men det virker hvis du selv ser siden på din computer ik ?
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:09 #4
Jo det virker på min egen comp., men virker det på jeres. Eller kræver det at man skal ha noget specielt install. på ens comp. ? Det skulle jo gerne kunne ses af alle :)..
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:09 #5
Grunden til de andre ikke kan se den inkl. os er jo fordi stien i din rotering til billederne fx er : fadeimages[0]="file:///C:/Documents and Settings/Famillien Andersen/Dokumenter/Mine Websteder/mit_web-sted11/images/signe_pic/signe_frontpic.jpg"

Hvor du selv loader den fra din side hvor du så selv kan se den.

fx du kunne uploade dine billeder ind i images/
og kalde stien:

fadeimages[0]="images/signe_frontpic.jpg"

Eller hvad du nu finder på.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. august 2003 - 22:09 #6
kikker i Netscape 7.1

menuen er til at bruge og virker fint (bedre end ekspertens faktisk)

de der roterende billeder kan jeg ikke finde, kan du evt beskrive lidt nærmere hvilke det er.

på siden  Kvitfjell's Cornelius
har du overskrifter farvet og understreget præcis ligesom dine links. FY. når de ligner links bør de pokker også være det. ellers driller du brugeren.

mvh JakobA
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:13 #7
Jeg tror måske du har fat i noget af det rigtige -> ssundsdal, jeg kigger lige på det og så vender jeg lige tilbage..

Tak for den hurtige hjælp..
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:16 #8
Bare iorden .. Venter :)
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:23 #9
Nu har jeg prøvet og ændre i koden, men jeg tror stadig ik det virker !!!!

var fadeimages=new Array()
//SET IMAGE PATHS. Extend or contract array as needed
fadeimages[0]="images/signe_pic/signe_frontpic.jpg"
fadeimages[1]="images/cornelius_pic/cornelius_frontpic.jpg"

Jeg er sikker på at jeg har billederne til at ligger i ovenstående mapper, men hva gør jeg forkert ????
fadeimages[2]="images/frida_pic/frida_frontpic.jpg"
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:29 #10
har selv lige lavet et ex til dig : http://sundsdal.users.whitehat.dk/exp/fade.htm

jeg kalde mine billeder i stien sån her:

fadeimages[0]="signe_frontpic.jpg"
osv
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:30 #11
Så billederne ligger sammen med din htm fil.
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:32 #12
Jamen er det ikke også det jeg gør i mit eks. ovenover? Må adressen ikke indeholde mapper, eller hva ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:33 #13
Jo må det skam godt ..
Men hvis du vil beholde dem i de mapper som du har : fadeimages[2]="images/frida_pic/frida_frontpic.jpg"
så læg billedet inde i den mappe
og ude hos din htm fil og se hvad den så siger.
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:34 #14
Når ok..nåede ikke lige at læse dit sidste indlæg inden jeg postede mit :) Jeg prøver lige at rode lidt med det igen..:)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:35 #15
Det er bare iorden :)
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:41 #16
Jep..så tror jeg det virker på forsiden, eller hva?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:43 #17
Yepsen nu virker det skam :D
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:45 #18
Alletiders, helt kanon ;) ! Hva med menuen..hvirken den optimal i den opløsning du køre i, eller...??
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:47 #19
jeg køre 1024*768 og der køre den skam helt fint.

En ting jeg ikke bryder mig så meget om er den blå streg du bruger i venstre side og lige under menuen hvis du er med på hva jeg mener ? :)

Men der er dog en lille scroll ude i siden selvom jeg køre 1024*768
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:49 #20
Men det er jo også kun smag og behag så tag det ikke så tungt ;)
Avatar billede iq0 Nybegynder
24. august 2003 - 22:49 #21
menuen fucker i opløsning 1280*1024

det er som om den ikke er centreret :)

den svævrer langt ude til venstre...

den er fin i 1024*768
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:50 #22
Lægger også lige et svar :)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 22:55 #23
Jeg takker for points ;o)
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 22:57 #24
-> ssundsdal, den blå streg er smag og behag ! Er der stadig en lille scroll helt ude til venstre ???
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:00 #25
ja det er der, men den er ikke så slem igen..

Nu er din loademenu inden man kommer ind på siden blevet forstørret hos mig !
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 23:05 #26
???? hmmm...loademenuen har jeg overhovedet ikke rørt ved :) !! Kan man ikke mindske det mellemrum der mellem "Copyright © DK Kvitfjell's 2003 - Siden ses bedst i 1024x768 pixel" og bunden, således at jeg slipper for den skide scrollbar :) ??
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:08 #27
Jeg tror faktisk at du har lavet en linie mere efter </script> sidst i bunden på din side.. altså trykker enter eller noget i den stil.
Prøv at fjern det så kommer der ikke din scroll :)
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:13 #28
Du kan også se at du har kommet til at lave en linie mere hvis du markere hele din side og ser nede i bunden.
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 23:24 #29
Jeg har lavet den i frontpage, og jeg tror faktisk ikke man kan minimere denne afstand, jeg kan ihvertfald ikke :) ! Jeg forstår bare ikke at du (ssundsdal) har en scrollbar helt til venstre..det har jeg nemlig ikke !
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:29 #30
Nej jeg har en scrollbar i højre side :)

Men som du kan se her er der en linie '156' som er blank og den skal fjerne: http://sundsdal.users.whitehat.dk/exp/kode.JPG det er den som gør at der kommer et lille scroll som ses her: http://sundsdal.users.whitehat.dk/exp/scroll.JPG
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 23:38 #31
Hva' så nu ? Tror nok jeg har fjernet den, eller hva ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:41 #32
Nej det er der stadig hos mig ..
har selv prøvet at fjerne den og der virker det fint.
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 23:46 #33
Når okay..men i frontpages kan jeg kun se til linie 144, og kan ikke se

<!-- Nedenstående indsat af TDC Internet for at måle trafikken samtidig
med at brugeren er 100% anonym. Koden må ikke sættes ud af funktion,
kopieres, eller ændres. -->

<script type="text/javascript">
if (!eval(navigator.onLine == false)) {
  var TDCjsURL="http://homee.inet.tele.dk/home_jsinclude_maaling.js";
  document.write('<script type="text\/javascript" src=' + TDCjsURL +
'><\/script>');
}
</script>

Men er det muligt at du kan ændre det for mig :), eller har du andre forslag ??
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:47 #34
har du msn ? For så send mig filen så retter jeg den lille scrollerfejl hvis du vil ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:47 #35
jo selvfølgelig kan jeg da se på det :)
Avatar billede -oscar- Nybegynder
24. august 2003 - 23:51 #36
Jeg har msn, hva er din e-mail ??
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
24. august 2003 - 23:51 #37
sssundsdal@yahoo.dk