Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 18:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Database problemer..

Hejsa..

Jeg har hentet en shop og er ved at installere den men jeg bliver ved at få en fejl som jeg ikke lige kan se hvad er..

Den skriver:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/5555/Shopping/default.asp, line 292

og den line  er:
rs.Open SQL, Conn

på forhånd tak ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2003 - 18:10 #1
Ok så prøv at vise din SQL sætning det er i den fejlen er.
Højst sansynligt fordi der er ' omkring tal felter eller mangler ' omkring et tekst felt.
Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 18:17 #2
Sorry...

Jeg er ikke nogle haj til programering :)

den er her:
SQL = "SELECT Name, Price, ImageURL FROM Items"
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2003 - 18:24 #3
Det var det så ikke, prøv at sætte [] omkring name da name er reserveret ord i SQL eller i Access's SQL.:

SQL = "SELECT [Name], Price, ImageURL FROM Items"
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2003 - 18:24 #4
Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 18:29 #5
Den viser godt nok databasen eller kategorier og varer men vil jeg putte noget i kurven laver den fejlen..

Det hjalp ikke noget med de klammer..
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2003 - 20:43 #6
Er fejlen i samme linje eller et andet sted?
Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 21:07 #7
Den skriver der jeg har skrevet og ikke andet.. så hvad du mener med det spørgsmål må jeg indrømme at det ved jeg ikke.. men det ser da lidt mærkeligt ud...

please hjælp mig....
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2003 - 21:13 #8
Det var fordi du skriver at den viser kategorier og vare rigtig men så snart du putter noget i kurven kommer fejlen.

Din fejl i spørgsmål kommer i linje 292 i default.asp filen:

/5555/Shopping/default.asp, line 292

Og SQL var:  SQL = "SELECT [Name], Price, ImageURL FROM Items"
Hvilket er en en SQL som hendter noget fra DB derfor spørgsmålet om fejlen kommer i samme linje nr eller et ny. Er det et nyt linje nummer er det en ny fejl. Er det samme linje så prøv at sætte klammer omkring alle kolonnerne

SQL = "SELECT [Name], [Price], [ImageURL] FROM [Items]"
Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 21:18 #9
Nåå :)

Det er den samme linie... også efter jeg har lavet klammer i dem du har skrevet der ;)

Den skriver stadig:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/5555/Shopping/default.asp, line 292
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2003 - 21:19 #10
Underlidt...
Og du er 100% sikker på den SQL er den som er lige før linje 292 og ikke en som er meget før.
Avatar billede netro Nybegynder
24. august 2003 - 21:20 #11
Du siger, fejlen kommer, når du vil putte noget i kurven. Så må du også have et update- eller et insert-statement.
Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 21:23 #12
ligemeget.. jeg fandt lidt en gammel mappe som åbenbart virkede....

Det er da fedt han ligger noget til download der ikke virker...

Men du får mange tak for forsøget og du får også dine point så bed om dem..

mvh
Winpower
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. august 2003 - 21:28 #13
Nej det er ikke så smart at ligge noget til download som ikke virker.
Ok hvis du syntes det hjalp ;)
Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 22:02 #14
Har dog lige en ting du kan hjælpe med hvis du har lyst..

Jeg skal have lavet så denne link åbnes i en anden frame:

        'URL Convert
        Category = rs("Category")
        Category = "<a href='items.asp?" & Category & "'>" & Category & "</a>"
        'End URL Convert

Den skal åbne i left3 hvordan skal jeg gøre det?
Avatar billede netro Nybegynder
24. august 2003 - 22:28 #15
Category = "<a href='items.asp?" & Category & "' target='left3'>" & Category & "</a>"
Avatar billede winpower Nybegynder
24. august 2003 - 22:37 #16
Tusind tak :)