Avatar billede mir5 Nybegynder
24. august 2003 - 15:53 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Køb med Visa i udlandet (online)

Hej!
Hvis at jeg køber denne her

http://www.templatemonster.com/show.php?templ=2252&cat_type=all&type=1&arg1=&arg2=&order=date

Med mit visakort..hvor meget kommer der så ovenpå med gebyr og told moms og lign, fra banken.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
24. august 2003 - 15:55 #1
Så vidt jeg kan se, er downloader du templaten - Når du betaler med visa kort bliver der ikke lagt andre gebyrer på end dem du ser på siden.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 15:56 #2
Nu kan jeg ikek lige se hvad det er du vil købe, men hvis det er noget du får tilsendt med posten fra et ikke-EU land vil din pakke, temmelig sikkert blive snuppet i tolden og du vil så blive opkrævet et beløb(kan ikke huske satserne) og når du har betalt vil du få pakken tilsendt. Hvis det er noget du downloader mener jeg ikke at du skal betale mere end hvad du bliver opkrævet fra firmaet, men er ikke 100% sikker.
Avatar billede mir5 Nybegynder
24. august 2003 - 15:57 #3
dvs. ikke noget med + 25% moms eller lignende?...er det kun hvis man bestiller fx. bøger som man for tilsendt?
Avatar billede mir5 Nybegynder
24. august 2003 - 15:58 #4
ok..bertie... :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 15:58 #5
Ja hvis det er udenfor EU.
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. august 2003 - 15:58 #6
Bertie> Det er helt korrekt. Pas på med at få sendt noget fra udlandet.

eks: Jeg skulle have en update til et brænder program. Den kunne ikke downloaded, men skulle sendes på CD. Det kostede $10, hvilket var fint nok. Der kom så liiiige for ca. kr. 400,- i told og håndtering osv oveni...

JP
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 15:59 #7
jpvj>> Jeg prøvede det selv, bestilte lidt merchandise fra Linuxmall og fik et girokort på næsten samme beløb fra Told og Skat som skulle betales først...det var dyrt :-)
Avatar billede mir5 Nybegynder
24. august 2003 - 16:00 #8
har i nogle erfaringer med noget i har downloadet?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 16:09 #9
Jeg har haft købt en html editor via nettet engang, der betalte jeg og fik så et link til downloading og et backup link hvis min download gik ned, det funkede fint.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 16:09 #10
Jeg mener altså heller ikke at jeg betalte til andre end firmaet.
Avatar billede mir5 Nybegynder
24. august 2003 - 16:11 #11
Ok takker ! :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 16:12 #12
pas også på med at købe software, de beholder nemlig dine data og kan hæve på det igen.
Jeg har selv prøvet det med noget software der kunne opdateres med et årsabonnement - jeg kunne se at to firmaer hævede et beløb på min bankkonto, så jeg skyndte mig at få et nyt kort.
Avatar billede mir5 Nybegynder
24. august 2003 - 16:13 #13
ok... det lyder ikke rart :O
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 16:14 #14
jeg glemte at fortælle, at jeg ikke mere brugte softwaren, derfor var det dobbelt ærgerligt, de sendte heller ikke besked om at de hævede beløbet for opdateringen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. august 2003 - 16:14 #15
Download er der aldrig problemer med.

Mht. at et firma kan trække på dit kort igen, så vil banken faktisk overføre posteringerne til et nyt kort automatisk. Du SKAL selv afmelde dit abbonement.

JP
Avatar billede mir5 Nybegynder
24. august 2003 - 16:17 #16
ok...det skal jeg huske..
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 16:18 #17
der er bare lige den hage ved det, at jeg ikke mere kan huske hvem firmaerne er, jeg mener også at banken sagde god for fremgangsmåden med et nyt dankort.