Avatar billede jansorensen Nybegynder
18. december 2000 - 15:24 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

Sider lavet i frontpage

Jeg er nybegynder og vil gerne se eks. på sider lavet kun i frontpage, send mig nogle link......
evt. steder på nettet hvor jeg kan lære mere.
Avatar billede halnet Nybegynder
18. december 2000 - 15:27 #1
Sider der er lavet i Frontpage kan MEGET ofte ikke ses i Netscape!!
Det er ikke en god idé at starte på Frontpage - der er derimod mange der anbefaler det gratis program: \"Stone\'s webwriter\".

- Anders
Avatar billede lp Nybegynder
18. december 2000 - 15:30 #2
jamen, det er der mange mediefirmaer der gør, også nogen af dem der tager 1000 kr. ex. moms i timen.....men det er bare fordi de ikke kan finde ud af bedre.....
hvis du overvejer at gå igang med at lave en hjemmeside, vil jeg på det højeste anbefale dig at prøve den DANSKE Stone\'s Webwriter på http://www.webwriter.dk
Den startede jeg med i sin tid (efter at have brugt Frontpage og var blevet meget træt af den) og jeg kan kun anbefale dette danske kanone produkt.

Med webwriter lærer du at skrive HTML koden selv, men den hjælper dig i det omfang du har brug for det.....
Avatar billede lp Nybegynder
18. december 2000 - 15:30 #3
he he, halnet --> to sjæle én tanke :-)
Avatar billede cktarget Nybegynder
18. december 2000 - 15:31 #4
Hejsa.

Sålænge man holder sig til standard html koder er der ikke noget problem i at bruge Frontpage, man skal blot holde sig langt væk fra themes og layouts i frontpage.
Min egen side er næsten opbygget fuldstændigt i frontpage.

http://imada.sdu.dk/~kedde
Avatar billede cktarget Nybegynder
18. december 2000 - 15:32 #5
oprøver lige igen

http://www.imada.sdu.dk/~kedde
Avatar billede jens Nybegynder
18. december 2000 - 15:34 #6
tre tanker

Jeg kan kun give de to herrer ret - jeg brugte også FP til at starte med, hvilket jeg fortryder meget den dag i dag. Gør dig selv den tjeneste at bruge et andet prog. end FP..

1000,- kr. ex. moms !!! kan det virklig passe ??
Avatar billede halnet Nybegynder
18. december 2000 - 15:36 #7
-> cktarget
En lille fejl på første side?? rows=\"110,91%\"

- Anders
Avatar billede proboss Nybegynder
18. december 2000 - 15:37 #8
Du kan kigge på http://www.solutions2all.dk den er lavet i frontpage
Avatar billede halnet Nybegynder
18. december 2000 - 15:40 #9
Hvis jeg skal have lavet et skelet til en side så bruger jeg ofte FP, og bagefter retter i det med HomeSite... men jeg tror faktisk at jeg retter så meget i FP\'s kodning at det ikke kan betale sig at gøre det på den måde!!

Hvis du vælger FP, så skal du bruge lidt tid på at sætte dig ind i html. Så du selv kan rette de fejl FP laver - og det er mange!!

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
18. december 2000 - 15:46 #10
-> proboss
Den side er FYLDT med fejl...

- Anders
Avatar billede jens Nybegynder
18. december 2000 - 15:47 #11
Ja, stakkels dem der kører 800*600
Avatar billede lp Nybegynder
18. december 2000 - 15:48 #12
cktarget ->
jeg tror måske du skulle ændre din tekst på forsiden fra:
Since this page has been built upon the technologies of Java Script and CSS (Cascading Style Sheets) there might be some browsers that do not show this page as it was meant to. But if you have

til:
Since this page has been built upon the technologies of Java Script, CSS (Cascading Style Sheets) and Frontpage there might be some browsers that do not show this page as it was meant to. But if you have

:-))

Frontpage har en rigtig skidt og meget dårlig vane. Den vil frygtlig gerne ændre i et dokument hver gang det gemmes. Det den ikke forstår sletter/ændrer den. Men der er altså en del kode, som den ikke forstår og det medfører i store hele at den overtager fulstændig kontrollen over det endelige resultat.
Jeg skal ikke kunne sige om det har ændret sig i nyere versioner (det er LANG tid siden jeg har brugt den) men jeg kunne ikke forestille mig det er blevet meget bedre.
Jeg holder meget af Microsoft produkter og synes normalt de er gennemarbejdet og MEGET udtænkte.
Men Frontpage er nok det program, som Microsoft har lavet, der skuffer mig mest og jeg mener det er meget nytteløst. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen som kan bruge dette produkt overhovedet.

/LP
Avatar billede jansorensen Nybegynder
18. december 2000 - 15:49 #13
Tak for de råd, jeg kikker lidt på web writer.
Avatar billede repsac Nybegynder
18. december 2000 - 16:17 #14
Bare lige én kommentar til ...
NOTEPAD STYRER!!!!

  - ellers kig på CuteHTML, det kan gøre tags\'ne mere overskuelige ...

[http://www.cuteftp.com] (jeg synes bedst om de ældre versioner ;))

[http://www.cuteftp.com/download/cutehtml.shtml] eller på download.com :)
Avatar billede halnet Nybegynder
18. december 2000 - 16:23 #15
-> repsac
Notepad er helt fint, men det er nu rart at Homesite farver koden.
www.alliare.com

- Anders
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2000 - 16:48 #16
http://www.mulle.adsl.dk/ lavet i word og Editpad.
Avatar billede proboss Nybegynder
18. december 2000 - 19:49 #17
halnet
hvilke fejl ?????
Avatar billede halnet Nybegynder
18. december 2000 - 23:42 #18
-> proboss
Der er alt for mange til jeg vil liste dem her... Jeg vil tro at der er fejl på hver anden linie!!

- Anders
Avatar billede parazite Nybegynder
19. december 2000 - 00:03 #19
proboss : Du kan tage et kig her og få et indtryk af et par af dem : www.parazite.f2s.com/sol.gif (265 kb).

Derudover er solutions to you forkert engelsk grammatik - solutions for you er det korrekte - bare en kommentar! :o)

- Parazite
Avatar billede lp Nybegynder
19. december 2000 - 00:08 #20
parazite -> det var nu solutions to ALL, men det ændrer ikke ved den forkerte grammetik :-)
Avatar billede parazite Nybegynder
19. december 2000 - 00:27 #21
lp : *LoL* Så det da jeg havde postet kommentaren, men gad ikke rette det. :o)
Avatar billede proboss Nybegynder
19. december 2000 - 00:51 #22
er klar over at der er fejl men på hver anden linie er vist en del overdrevet er ved at lave en ny som snart kommer på, men drenge det er ikke godt at se at i ikke har andet at lave, men skit pyt, for det andet grammatik skal jeg oplyse at det rent faktisk kan staves sådan, har boet i usa i 8 år måden det staves på med et 2 tal bruges over alt i USA og england, kan det være at i sidder for hjemme
Avatar billede lp Nybegynder
19. december 2000 - 00:59 #23
tjahh, man bruger også et 4 tal.....måske du skulle have gjort det istedet, he he?
Avatar billede parazite Nybegynder
19. december 2000 - 01:00 #24
proboss : Sidder for meget hjemme? Naah - med 24 besøgte lande, 2 år i Ghana og 2 år i Slovakiet, samt en far der er irer, så må jeg vist sige nej tak! :o)

Desuden bekræfter min far lige (han har netop ringet) at solutions to all ER grammatisk forkert...

Desuden er en fejl pr. 2 linier ikke meget galt. Jeg kiggede på koden i ca. 10 sekunder og fandt - som det grelleste tilfælde - en tabel uden indhold, størrelse eller lign.

Overvej at skifte til et andet program?
Avatar billede proboss Nybegynder
19. december 2000 - 01:20 #25
parazite
skal gerne forklare dig meningen med det jeg skrev, blev skrevet for at provekere dig lidt idet at vi gerne skulle være her for at hjælpe hinannen og ikke og ikke sidde der og kommer med sure opstød, det kunne være at andre ikke ville spørger fordi at man er mange for svaret, jeg teger det for givet at du forstå det denne gang hvor det er skåret ud.
Avatar billede ookay21 Nybegynder
19. december 2000 - 03:18 #26
Hejsa Jeg hedder Anders og har lavet en søgemaskine i FP og kun i FP.
Det der er galt er jo at man skal næsten til at starte forfra når man skifter program.
Venlig hilsen
Anders Sørensen
http://www.ookay.dk
ookay@ookay.dk
Avatar billede halnet Nybegynder
19. december 2000 - 10:50 #27
FP laver mange fejl! Også på ookay!!
Så vidt jeg har forstået er <center> ved at forsvinde, men FP bruger den hele tiden!!
Efter 10 sekunder på ookay.dk fandt jeg et par stykker... bl.a.:

... kode ...
</center>
<center>
... kode ...

2 unødvendige linier!

-> parazite
Din heldige hund!! Jeg ææælsker at rejse...

- Anders
Avatar billede parazite Nybegynder
19. december 2000 - 14:01 #28
halnet : Så er vi to! :o)