Avatar billede itbjarne Nybegynder
22. august 2003 - 11:52 Der er 4 kommentarer

Monitor output til fjernsyn

Hej. Er der en mulighed for at få computerens billede vist på et fjernsyn istedet for på monitoren ?
Jeg kunne forestille mig man skulle bruge et videokort i selve computeren, men hvorledes kommer monitorens output ud gennem video udgangen ?
Findes der et program til dette ?
Avatar billede idle Nybegynder
22. august 2003 - 11:54 #1
Mange nyere grafikkort har en TV-udgang, hvor man bare kan slutte et kabel til. Man kan så i driveren til grafikkortet skifte mellem TV og skærm.

/idle
Avatar billede itbjarne Nybegynder
22. august 2003 - 12:07 #2
Kan du anbefale et kort ?
Avatar billede idle Nybegynder
22. august 2003 - 12:16 #3
Har selv et Geforce 4, hvor det virker upåklageligt

Du skal jo så have et kabel over til fjernsynet også, som et S-VHS i den ene ende (computer-enden) og SCART i den anden ende.

Enkelte grafikkort har ikke S-VHS udgangmen en composite video udgang i stedet. Billedkvaliteten bliver lidt dårligere, og du skal så have et andet kabel til fjernsynet.

/idle
Avatar billede r.falken Nybegynder
22. august 2003 - 17:21 #4
Du kan hente et shareprogram herfra http://tvtool.info/index_e.htm det er skide godt, men du kan *sf* også bruge det indbygget program i nvidia driveren.