Avatar billede half_d Nybegynder
21. august 2003 - 23:35 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Virus der åbner pop-ups - help please.

Hey

Min kammerat har en PC, hvor der *konstant* dukker pop-ups op (det gør de jo... ) vi regner stærkt med at det er en virus der er årsag til løjerne.

Men, ingen virus programmer (af dem som min ven (ikke nørd) har prøver) kan finde noget.

Det sker også selv om IE er lukket, men selvf. kun når computeren er på nettet.

Arggh nu kom der tre til!!

Er der nogen der har en løsning til dette påpressende problem?

Tak på forhånd,
Halfdan
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
21. august 2003 - 23:38 #1
tjek www.spywarefri.dk :)

/Christian
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. august 2003 - 23:39 #2
det er sikkert en lille spyware-fætter, kig på www.spywarefri.dk der akn du finde hjælp
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. august 2003 - 23:39 #3
hehe
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. august 2003 - 23:42 #4
du kan downloade ad-aware her:
http://www.lavasoftusa.com/
et uundværligt program når man først har stiftet bekendskab med det - det fjerner alt spyware på din pc, hvilket sandsynligvis er dit problem, jeg vil gætte på at det er GAIN's Gator du er løbet ind i :o)

se evt: http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=ad-aware&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
21. august 2003 - 23:44 #5
Adaware kan fjerne det meste snavs...

http://www.downloadfree.us/page4.shtml

Ellers læs mere på www.spywarefri.dk som Cristian også foreslår - eller skriv til spywareteamet -  de er gode til at hjælpe....

M.v.h.

SKARVEN
Avatar billede half_d Nybegynder
21. august 2003 - 23:44 #6
Jeg checker lige de forsk. sites ud.
Avatar billede half_d Nybegynder
21. august 2003 - 23:46 #7
Ja, mm12010, der kommer en del popups omkring 'Do you want to install bla bla bla Gator Corp Software' - dertil et nej.

Var/Er Gator ikke en popup stopper engang?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
21. august 2003 - 23:48 #8
Så vidt jeg husker er Gator også noget snavs man f.eks. får hvis man installerer Kazaa
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. august 2003 - 23:48 #9
Gator har mig bekendt aldrig været andet end en utrolig smitsom sygdom :o)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
21. august 2003 - 23:49 #10
Adaware fjerner Gator snavs:

http://www.downloadfree.us/page4.shtml
Avatar billede half_d Nybegynder
21. august 2003 - 23:50 #11
Udover det, så hver gang man skriver en forkert adr. i IE (+ en gang imellem når den er god nok) kommer man ind på Incredifind som er en wack net-find-all-you-need-bla-bla-bla site..... hva sker der??
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
21. august 2003 - 23:52 #12
Lyder også som et spyware problem... skynd dig at køre "adaware"
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
22. august 2003 - 00:00 #13
du kommer til at få 1000 infected files når du scanner med adaware lol! :P

/Christian
Avatar billede aovergaard Nybegynder
22. august 2003 - 00:11 #14
Det lyder som om din ven er blevet hijacked - dvs. hans maskine er overtaget af noget udefra kommende som laver hans sider om så han får alle disse popups. Jeg vil anbefale at hente dette prg. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18 og når det er installeret at køre en scanning. Når scanningen er kørt, så klik på save log, kopier denne log og kopier den herind så skal jeg kigge på den.

Allerførst - før scanning med hijackthis så skal han installere Spybot som du finder her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hjemmeside Opdatere Spybot med det samme for at få det sidste nye med (kan måske være svært at opdatere det lige nu). Kan det ikke opdateres så kør alligevel en scanning med Spybot og fjern alt det som programmet finder er snask.

Så er i klar til at køre hijackthis og smide kopien herind. Måske når jeg det først i morgen formiddag for det tager mindst 1 tim at gå gennem sådan en log.
Avatar billede half_d Nybegynder
22. august 2003 - 00:17 #15
lol hva Christian.........?
Nu har jeg kørt Ad-aware, der var en masse lort!!
Men det virker som om problemet er løst, dog er det stadig Incredifind der kommer frem når man skriver en adr. der ikke findes. Kan det være noget med proxy server setup?

Tak for hjælpen, jeg ved ikke hvem jeg skal gi' point til, jeg skal lige læse alle svarene igennem.... :)

// Halfdan (som er glad for han har en Mac)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
22. august 2003 - 00:27 #16
Nej det har intet med proxy server setup at gøre, det var min løsning du skulle have brugt i stedet for, bare spørg skarven for vi har også hjulpet ham på spywarefri, og det er der jeg kommer fra. Du valgte den forkerte løsning.
Avatar billede perhaps Nybegynder
22. august 2003 - 05:15 #17
aovergaard har ret. Du får ikke fjernet resterne af det lor.. med mindre du kører HijackThis (se linket hos aovergaard 00.11.22)Der er tale om en typisk hijacking. Kør HijackThis og læg loggen herind i forum.