Avatar billede nordhavn Nybegynder
21. august 2003 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hijack søgepanel pop-up ved boot og f9

Efter installation af Logitech itouch tastatur software popper 2 søgebars op: http://www.search-aide.com/search.html ved boot. Kører også ved tryk på F9.

Jeg har kørt McAfee, Ad-Aware og Spy Bot S&D. Der har ikke været virus. Spybot har slettet en del især Backweb ting.

Jeg har siddet hele natten med Hijackthis. I første runde slettede jeg nogle linjer indeholdende finesearch.com, som jeg aldrig har hørt om før.

Den oprindelige logfil kommer nedenfor. Den er efter nattens udskejelser reduceret alvorligt, men det er vel bedst at se den oprindelige. Resultatet er, at linjen
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\ITOUCH\ITOUCH.EXE skaber pop-up situationen ved boot. Stadig kører standard F9 tasten søge baren.

iTouch softwaren har jeg brugt før (samme plade)uden dette problem, så jeg er bekymret over om det et underliggende problem på maskinen.

Jeg ville sætte stor pris på om en af d'herrer ville se på dette.

Logfile of HijackThis v1.96.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\AVSYNMGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\VSSTAT.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\VSHWIN32.EXE
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\AVCONSOL.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATIPTAXX.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\REAL\REALPLAYER\REALPLAY.EXE
C:\WINDOWS\CSRSS.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\ITOUCH\ITOUCH.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAMMER\GETRIGHT\GETRIGHT.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT HARDWARE\GAME CONTROLLERS\SWTRAY.EXE
C:\AOPEN\SYSMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.finetimesearch.com/index2.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.finetimesearch.com/index2.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.finetimesearch.com/index2.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.finetimesearch.com/index2.html
F1 - win.ini: run=HPFsched
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: (no name) - {BD51AEC6-7991-4A60-94D6-D5FEBB655D10} - C:\WINDOWS\SYSTEM\IEMSG.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.ExE
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] Atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] LOGI_MWX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [CSRSS] C:\WINDOWS\CSRSS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [McAfeeVirusScanService] C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\AVSYNMGR.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ATIPOLAB] ati2evxx.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ASUSTVSwitch] V3400TVP.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: GetRight Tray Icon.lnk = C:\Programmer\GetRight\getright.exe
O4 - Startup: SwTray.lnk = C:\Programmer\Microsoft Hardware\Game Controllers\SWTRAY.EXE
O4 - Startup: System Monitor.lnk = C:\AOpen\Sysmon.exe
O4 - Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: &Define - C:\WINDOWS\Web\ERS_DEF.HTM
O8 - Extra context menu item: Look Up in &Encyclopedia - C:\WINDOWS\Web\ERS_ENC.HTM
O8 - Extra context menu item: &Search the Web - C:\WINDOWS\Web\ERS_SRC.HTM
O12 - Plugin for .pdf: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/bgnetbank/activex/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37800.1480324074
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {FAC462CF-7E63-4042-8620-312D71652326} - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 14:05 #1
Jeg vil faktisk hellere se den ye logfil, så jeg ikke bruger tid på noget du har fjernet.*S*
Avatar billede nordhavn Nybegynder
21. august 2003 - 14:16 #2
Kommer her. Tak for den hurtige reaktion

Logfile of HijackThis v1.96.1
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\AVSYNMGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\VSSTAT.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\ATIPTAXX.EXE
C:\WINDOWS\CSRSS.EXE
C:\WINDOWS\STARTER.EXE
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\AVCONSOL.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRAMMER\NETWORK ASSOCIATES\VIRUSSCAN\VSHWIN32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.ExE
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] Atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CSRSS] C:\WINDOWS\CSRSS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] LOGI_MWX.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [McAfeeVirusScanService] C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\AVSYNMGR.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ATIPOLAB] ati2evxx.exe
O12 - Plugin for .pdf: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.bgbank.dk/bgnetbank/activex/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37800.1480324074
O16 - DPF: {597C45C2-2D39-11D5-8D53-0050048383FE} (OPUCatalog Class) - http://office.microsoft.com/productupdates/content/opuc.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 14:31 #3
Genstart din PC i fejlsikker tilstand.
Fixes med Hijackthis:
O4 - HKLM\..\Run: [CSRSS] C:\WINDOWS\CSRSS.EXE

Slettes:
C:\WINDOWS\CSRSS.EXE
Genstart, hvis ikke problemet er væk, så kom med en ny logfil.
Mvh:
Resist og Fromsej/TS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2003 - 14:56 #4
Avatar billede nordhavn Nybegynder
21. august 2003 - 15:21 #5
Bingo til fromsej. Alting spiller igen. Mange tak - også til tonnybrandt.

Bare for min egen nysgerrighed: Hvad med den csrss.exe skal den geninstalleres eller hvad? Har jeg fjernet nogle windows systemting eller er det ligemeget?

fromsej: Der er noget med nogen point. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 15:40 #6
Nej, Csrss.exe skal ikke geninstalleres, det var den der lavede al balladen.
Nu skal du lige gå ind her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Hente Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp folders, installer programmerne, så er du meget mere sikker på nettet.
Husk at opdater programmerne ca. en gang om ugen.
Der er dansk vejledning til hvert enkelt program på samme side.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Nu kan du give mig point, for nu har jeg svaret.*S*
Avatar billede nordhavn Nybegynder
21. august 2003 - 15:50 #7
Done. Tak for hjælpen.
mvh
pb
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 15:53 #8
Velbekomme.
Tak for point.*S*