Avatar billede hr.stock Nybegynder
21. august 2003 - 00:23 Der er 10 kommentarer

Sort skærm!

Vær gang jeg sætter scartkablet i fjernsynet(den anden ende sidder i dvd'en) blir skærm sort og jeg kan kun høre lyden fra tv'et?!
dvs. jeg kan ikke ha dvd'en tilsluttet fjernsynet, hvis jeg skal se en tv-serie eller lignende!

Hva kan årsagen være?!
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 07:50 #1
hmm har du prøve at skifte kanal på dit tv?
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 07:53 #2
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:21 #3
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 08:59 #4
Det er garateret overlay du skal ha' slået til:

Gforce:

indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

ATI:

Indstillinger -> avanceret -> Overlay. Hak af i "Theater mode"
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:59 #5
Kloge Lasse :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 09:10 #6
lrd >> Go morgen :o) Er på vej til møde, men måtte lige nå at skrive i et par tråde inden jeg løber....
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 09:12 #7
Husk det er IRD *LOL*

Du er afhængi...hehe Ha en kanon dag Lasse
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
21. august 2003 - 09:30 #8
Mange moderne TV skifter selv over på scartstikket, hvis man fx. starter en videofilm eller lign. Dette trigges via nogle styrre signaler der sendes i scartstikket sammen med tv-audio signalerne.

Den nemmeste måde at blive fri for disse uønskede skift, er at splitte sit scartstik ad og simpelthen pille de ledninger fra der ikke har noget med audio eller video at gøre.

Man kan finde en oversigt her. http://www.pcwking.freeserve.co.uk/scart.html
Avatar billede ird Praktikant
06. oktober 2003 - 12:30 #9
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar

Er det ikke ved at være tid til du giver lidt god feedback i denne tråd, eller lukker den ned igen
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 15:07 #10
Mon ikke du fik tid til at lukke denne tråd eller smide lidt feedback til os!!