Avatar billede dakrunz Nybegynder
20. august 2003 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rep. af Harddisk pin

Jeg har har en gammel bigfoot harddisk fra min gamle compaq computer... ( Ja man skulle jo starte et eller andet sted ;) )..
Nå men om alt er, så har jeg knækket en af benene (pin) på IDE hanstikket på HD'eren.
Men jeg vakler lidt imellem om jeg selv skal lodde et nyt ben på eller kontakte en som kan finde ud af det...
None the less, så skal lige høre.
1: Hvis jeg nu selv skal gøre det, hvad skal der så bruges? Er det kobber benene normalt er lavet af eller noget andet metal?

2: Hvis jeg nu skal til en "autoriseret", hvad jeg hælder imod. Hvor kan man så gøre sådan noget henne? Jeg bor i Albertslund, sjælland.
Jeg ved godt der er noget som ComputerCity, men de er bare meget dyre. Skulle vist ha' en 400 kr. for det.

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen
DaKrunz aka Daniel
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2003 - 17:23 #1
Det er kobber, men harddiske er jo altså blevet meget billige idag, så spørgsmålet er om det kan betale sig. Hvor stor er den ?
Avatar billede netpxg Nybegynder
20. august 2003 - 17:38 #2
Har du noget på den disk du vil savne - en ny disk kan fås for ca 450 kr.
Med stor forsigtighed, en del tålmodighed og en stor portion held kan du måske lodde en ben på stikket, det vil næppe holde længe, men hvis du vil redde data fra disken er det måske en udvej. Alternativt kan du måske finde den rette ledning i kablet og det rette sted på diskens printkort og forbinde det uden om stikket, eller sætte en stump kobbertråd i i kablet,lidt længere end hullet i stikket, så det rager ud, måske kan du være heldig og få kontakt med resten
af det knækkede ben.
Men hvis det ikke virker  og du har noget gemmeværdigt på den disk og computercity vil gøre det for 400  kr. så slå til.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
20. august 2003 - 22:38 #3
har du prøvet om harddisken virker uden det ben???
Avatar billede dakrunz Nybegynder
21. august 2003 - 10:44 #4
Jeg har prøvet uden ben og der virker den ikke, desværre...
Grunden til jeg gerne vil ha' den fixet er fordi den er brugt som backup og har en del vigtige data som jeg sgu ikke er meget for at miste.
Men jeg gi'r mig lige i kast med noget kobbertråd fra kablet til HD'eren for det lød faktisk som en ok løsning, inden jeg sender den til ComputerCity.
Tusind tak for svarene. :o)
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
30. september 2003 - 10:03 #5
er problemmet løst...
Avatar billede dakrunz Nybegynder
30. september 2003 - 13:03 #6
Yes, det er løst...