Avatar billede jedii Nybegynder
19. august 2003 - 22:23 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Irreterende popups der skal VÆK!

Hey.

Jeg skal næsten ikke andet end åbne en internet side, fx. coolsms.dk, eller eksperten.dk e.l. før der ryger en masse popups frem, og nogle af dem ville ikke lukkes før man trykker ctrl+alt+delete og lukker IE Explore. Nogle gange ændre den endda selv startside til en eller anden reklamerende site for en penis forstørre eller sådan noget!?!?

Hvad skal jeg gøre? Er ved blive sindssyg!
Avatar billede miss-g Seniormester
19. august 2003 - 22:26 #1
Prøv at køre programmerne Ad-Aware som fjerner spy-ware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Husk at opdatere det, når du har installeret det. Det er effektivt!
Avatar billede fromsej Praktikant
19. august 2003 - 22:35 #2
Hvis det ikke hjælper med Ad-aware, hvilket jeg tvivler på efter beskrivelsen, især det med den ændrer startside, skal du fra Miss-g´s link hente programmet Hijackthis, køre det, scan, save log og kopiere logfilen herind, så hjælper vi dig med at få det sidste væk.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. august 2003 - 22:37 #3
Husk at genstarte efter Ad-aware, inden du kører Hijackthis.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
20. august 2003 - 09:48 #4
Installer FreeSurfer efter du har ryddet op, den klarer pop-up til UG
Avatar billede robert-jensen Nybegynder
20. august 2003 - 09:56 #5
installer google's toolbar 2.0
den har en popup stopper indbygget, og virker fortrineligt.
http://toolbar.google.com/

kan kun sige prøv den :-)
Avatar billede jedii Nybegynder
20. august 2003 - 11:29 #6
gider du oprette svar, robert-jensen. Den google toolbar ser helt fin ud, men fordeler alligevel poitsne mellem dig og miss-g.
Avatar billede kraesten Nybegynder
20. august 2003 - 11:40 #7
Når systemet er helt renset jfr. ovenstående kan du jo prøve at se på dette efterfølgende link og evt. prøve at køre det lille freewareprogram:

http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm

Det ser meget spændende ud.
Avatar billede robert-jensen Nybegynder
20. august 2003 - 12:20 #8
jamen her har du så et svar :-)