Avatar billede alphine Nybegynder
19. august 2003 - 17:19 Der er 5 kommentarer

Borland builder 6 linux?

hej jeg har et lille problem, jeg har lavet et chat program som bruger en masterserver hvor alt information går igennem. jeg har altså både en client og en server side
intil nu har jeg brugt min egen pc som masterserver, men da min computer ikke er online 24-7-365 har jeg fundet en person der gerne vil hoste mit masterserver, men hans server køre linux :\, så jeg skal altså finde en måde til at compile filer til linux, og hvor den stadigvæk kan blive brugt som masterserver af windows brugere, kan man få en plugin til det eller ligger det i selve borland?
eller er det noget helt tredige der må gøre?

på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2003 - 17:25 #1
Der er principielt ikke noget problem med socket kommunikation mellem
Windows og Linux.

Men du skal jo have koden compilet på Linux.

Der er en stor risiko for at din kode ikke kan compiles på Linux
medmnidre du har kodet med portabilitet for øje.

Borlands compiler til Linux hedder kylix hvis jeg husker rigtigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2003 - 17:26 #2
En mulig nødløsning er er at installere en windows emulator
på Linux boxen.

Jeg har aldrig selv prøvet det og så vidt jeg ved har folk
"blandede erfaringer" med det.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2003 - 22:10 #4
Tid at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede alphine Nybegynder
13. september 2003 - 09:52 #5
sorry har lige været på ferie :\ fik ikke tid til at kigge på spørgsmålet :\ gør det nu