Avatar billede roney Nybegynder
17. december 2000 - 16:38 Der er 13 kommentarer

Hjælp!!

Jeg har en fil der indeholder em masse internet links med endelserne .com, .org og en masse flere.

Jeg skal have sat dette
next if /(.*)
ind foran alle links i filen + plus endelserne .com osv. skal byttes ud med
(.*)/;
dette i stedet. Mit spørgsmål er så, om der findes et program der kan gøre det, så man ikke skal sidde og gøre det manuelt altid, da der er over 2000 links i denne fil?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 16:40 #1
Brug DOS\' EDIT ..

Den har en Change funktion (search & replace all)
Avatar billede roney Nybegynder
17. december 2000 - 16:45 #2
Ja, ok det kan Wordpad også, men problemet er hvordan fortæller jeg programmet at den skal sætte noget foran alle links + fjerne endelsen fra og bytte det ud med noget andet?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 16:49 #3
Wordpad er tilgengæld SÅ langsom ...

Hmm .. hvis det er kan du sende filen til mig + hvad det er der skal ændres og til hvad .. så skal jeg gerne lige gøre det for dig .. men det er lidt besværligt at forklare..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 16:51 #4
e@tdaugaard.dk :-) glemte jeg lige hvis det var ..
Avatar billede roney Nybegynder
17. december 2000 - 16:52 #5
hmm, kan du ikke prøve at forklare mig det, da det er noget der skal gøres temmelig ofte, så det er lidt af et arbejder hvis jeg skal sende det til dig hvergang?
Avatar billede beaviz Nybegynder
17. december 2000 - 17:17 #6
roney, send mig en stump af filen, ti linier eller noget, før og efter, så skal jeg nok lave et lilel program der kan gøre det i lyntempo :)
beaviz@freesite.dk
Avatar billede beaviz Nybegynder
17. december 2000 - 18:50 #7
Så fik jeg spist noget pasta, dit og dat... Det er et lille dosprogram (32 bit) det VISTNOK gør det du ønsker :)

Hent det her: http://freesite.dk/~beaviz/eksperten/38932/dims.exe
Sourcen er her for de interesserde: http://freesite.dk/~beaviz/eksperten/38932/dims.c
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2000 - 22:25 #8
Kan du køre Perl?  Små Perl-scripts kan du \"altid\" få lavet her på eksperten.dk.
Avatar billede beaviz Nybegynder
18. december 2000 - 00:20 #9
erikjacobsen: jeg overvejede også at lave det i perl, men jeg tænkte at det sikkert var til windows, så var det smartere med noget native.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2000 - 00:59 #10
Tjah, selv en Windows-installation uden Perl er nu lidt træls for en udvikler.
Avatar billede beaviz Nybegynder
18. december 2000 - 01:20 #11
erikjacobsen: Windows er træls for en udvikler :)

Avatar billede roney Nybegynder
21. december 2000 - 16:40 #12
Beaviz, hvordan går det med programmet?
Avatar billede beaviz Nybegynder
21. december 2000 - 16:49 #13
roney: Jeg har lavet det du bad om her i spørgsmålet, de andre \"forbedringer\" kommer, men jeg er lidt hængt op lige nu ...