Avatar billede nettrain Nybegynder
18. august 2003 - 22:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Placering af popuplayer

Jeg har en række links, hvor jeg har "klistret" et layer på hver på link, der så popper op når man holder musen over linket.
Men hvordan bestemmer jeg præcist hvor på siden jeg vil have mine layers til at hoppe frem, lige nu hopper de bare frem der hvor musen nu "rammer linket"

Som position har jeg angivet:

style="position:absolute; left:200; top:200px;"

Men det hjælper ikke... hva ska jeg gøre?
Avatar billede miss-g Seniormester
18. august 2003 - 22:50 #1
<span id=list style="position:absolute; top:250px; left:739px; visibility: visible; width: 37px; height: 56px;"">

Kan det gøre forskel, hvis du bytter om på top og left, så top kommer først?

Sådan står det ihvertfald i min kode....
Avatar billede nettrain Nybegynder
18. august 2003 - 23:11 #2
Hmm nej det hjalp ikke
Avatar billede miss-g Seniormester
18. august 2003 - 23:15 #3
Ok, så må vi vente på en javascript ekspert, for det ser jo umiddelbart rigtigt ud....hm.
Avatar billede nettrain Nybegynder
18. august 2003 - 23:25 #4
ja, det skulle jeg os mene... men håber der er nogen derude der kan hjælpe!!
Avatar billede kaddafi Nybegynder
18. august 2003 - 23:27 #5
Dit layer kommer frem der hvor musen nu "rammer linket" ???

sætter du layer.style.pixelTop -og left (til event.y- og x) ?

Er der er layer for hvert link?
Avatar billede nettrain Nybegynder
18. august 2003 - 23:40 #6
Ja layeret hopper op der hvor musen er... jeg vil have layeret til at hoppe frem et bestemt sted på siden.

jeg ved ikke lige præcis hvad du mener med event.y- og x ??

Nej det er kun et layer men der er forskelligt indhold som er difneret et andet sted.
Avatar billede kaddafi Nybegynder
18. august 2003 - 23:51 #7
hvis jeg har forstået korrekt

så du vil gerne have at dit layer kommer frem det samme sted hver gang...
så du sætter ikke pixeltop/left...
men dit layer flytter sig alligevel?

Det kan jeg ikke forklare, lyder meget mystisk.
Hvis du har et link, eller poster alt koden her, kan jeg prøve at kigge på det
Avatar billede nettrain Nybegynder
18. august 2003 - 23:53 #8
jeg bakser lige et link sammen....
Avatar billede nettrain Nybegynder
19. august 2003 - 00:04 #9
Det er den her jeg har brugt:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/popit.htm

Mine links står så bare på én linie, når jeg så holder musen over det først link vil jeg have den til at poppe up lige under det første link og når jeg holder musen over det andet link vil jeg have den til at poppe op lige under det andet link...
Avatar billede kaddafi Nybegynder
19. august 2003 - 00:21 #10
jeg vil tro at:
popup-layer'et får pixeltop = event.clientY
du skal trække event.offsetY fra, dvs

layer.style.pixelTop = event.clientY - event.offsetY

offset er afstanden fra det hvor musen ramte objectet, til øverste venstre hjørne af det layer, som objectet er i
Avatar billede roenving Novice
19. august 2003 - 03:02 #11
Hvis du bruger det script er det ligegyldigt hvilken position du ellers giver dine elementer, for det bliver overskrevet af scriptet, faktisk på den måde kaddafi beskriver, f.eks.:

document.body.scrollLeft+eventX

-- du skal derfor finde noget helt andet at gå ud fra, hvis du vil have det til at ligge på et bestemt sted !-)

-- dynamicdrive har en del menuer, ellers kunne du prøve http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/
Avatar billede nettrain Nybegynder
19. august 2003 - 11:11 #12
Ok... jeg må finde noget andet at bruge så...

Problemet er at undermenuerne skal komme frem under et tekstlink og ikke under en boks med tekst i som det er i alle de menuer jeg har fundet ind til videre.
Avatar billede roenving Novice
19. august 2003 - 13:34 #13
Så er det måske overlib du skal bruge:

http://www.bosrup.com/web/overlib/

-- hvis du kigger ordentligt efter eriks eksempler er der bl.a. en fikseret en ...
Avatar billede nettrain Nybegynder
26. maj 2004 - 15:11 #14
kommer vidst ik videre her...