Avatar billede palmanimal Nybegynder
18. august 2003 - 10:30 Der er 5 kommentarer

hotspots på positionsnumre på tiff tegninger

laver noget e-handel. Jeg har en masse tiff billeder (bitmaps)med en masse positionsnumre på. Jeg skal have lavet hotspots på disse positionsnumre så den tilsvarende tekst lyser op i en tabel. Jeg skal bruge positionsnumrenes positions på på siden /(tiff filen). Findes der noget software der kan hjælpe mig ?
Avatar billede ALS Praktikant
18. august 2003 - 14:27 #1
Øhh, TIFF-billeder og internet?
Det lydder som en rigtig dårlig ide. Normalt kan en browser kun vise JPG-, GIF- eller PNG-billeder.

TIFF-formatet er ikke særlig heldig at vælge til internet ;o)
Avatar billede palmanimal Nybegynder
18. august 2003 - 14:31 #2
Det ved jeg. Forklaringen er lang, men god.
Jeg har brug for løsninger, ikke hvad man kunne/ville gøre.
Mvh/Palmanimal
Avatar billede ALS Praktikant
18. august 2003 - 14:52 #3
"Jeg har brug for løsninger, ikke hvad man kunne/ville gøre"

Har svært ved at se der er meget "kunne/ville gøre" i at jeg fortæller dig at dine kunder slet ikke vil kunne se en TIFF-fil i deres browser. De er nød til at downloade billedet og åbne det i et andet program.
Det er på ingen måde brugbart.

Hvis det ikke er tilladt at fortælle dig at du er ved at lave en kæmpefejl, må du meget undskylde :-|
Avatar billede palmanimal Nybegynder
18. august 2003 - 15:22 #4
Jeg er ikke ved at lave en fejl ! jeg har 15 års programerfaring og kender alt til tif, jpeg osv. Jeg ved det måske lyder snobbet, men... Jeg ville bare høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med et scanner program der kunne automatisk kunne sætte hotspots på tiff billeder.
Jeg har selv fundet noget tysk noget, der hedder LinkOne.
:-)
Avatar billede fxj Juniormester
18. august 2003 - 20:18 #5
Hej

Jeg arbejder med lidt af det samme for øjeblikket.
Se evt http://grules.sourceforge.net/
Det understøtter TIFF. En anden mulighed var måske at søge i Google på "GIS" og så søge indenfor resultaterne efter TIFF.

En anden smart løsning på det (jeg tror) du søger efter, har jeg set på www.fluepapiret.dk (klik på fiskevande og derefter Skåne)
Du kunne eventuelt spørge ham der laver siden, hvor han har fået koden fra.

Jeg har arbejdet ovenstående (som en glad amatør) i forbindelse med at jeg ville lave et kort på min hjemmeside med lejrpladser.
Har desværre ikke fundet det rigtige system endnu.