Avatar billede jax_22 Nybegynder
17. august 2003 - 17:09 Der er 10 kommentarer

svchost.exe laver fejl!

Et sykke tid efter jeg har tændt og gået på nettet, kommer denne fejl " svchost.exe skal genstartes"! Derefter kan jeg ikke aktivere diverse links!
Nogle der kan hjælpe?
(Har hørt det kan have noget at gøre med virus, men det skulle jeg være fri for, har tjekket med forskellige scannere!)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 17:11 #1
prøv sfc /scannow fra kør
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 17:12 #2
men prøv lige den her for en sikkerhedsskyld:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Avatar billede jax_22 Nybegynder
17. august 2003 - 18:27 #3
Ingen af delene har fundet noget galt, flere råd?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. august 2003 - 18:56 #4
Gå på denne site og download
Blaster Worm: Critical Security Patch for Windows 2000
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=en

Sørg for at få den rigtige sprogversion. Det er næsten med garanti en anden computer med virus'en på der "lammer" din pc, når den forsøger at inficere den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. august 2003 - 18:58 #5
Hvis din windows 2000 er dansk (og iflg fejlmeddelelsen er den) så er her det direkte link til opdateringen.
http://download.microsoft.com/download/8/c/1/8c1edc6a-3189-4922-8ac0-db8d83c8b710/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe
Avatar billede jax_22 Nybegynder
18. august 2003 - 18:28 #6
Den har jeg hentet, men siger "Installationsfejl" Når jeg vil installere....
"Windows svarer ikke til den opdatering"!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2003 - 22:32 #7
Ok, så har du ikke servicepack 2 på. Patchen kræver servicepack 2 eller nyere, så du er nødt til at få en sådan på først.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2003 - 22:35 #8
Avatar billede jax_22 Nybegynder
19. august 2003 - 09:59 #9
Jeg har servicepack 4 så, og man behøver vel ikke 2,3 for at 4'eren virker!?
Men nu har jeg installeret firewall, så nu laver svchost.exe ikke fejl mere (I øjeblikket)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. august 2003 - 11:09 #10
Når du får chancen, så gå på windowsupdate og opdater pc'en med sikkerhedspakker, Så får du automatisk patchen ned. Windowsupdate er lidt svingende for tiden p.gra. det store pres der er på den.