Avatar billede stigc Nybegynder
16. december 2000 - 23:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

gratis databse der ikke fylder meget!

jeg ønsker en lille gratis database!

Gerne under 1 mb! Skal bare kun virke med en indgang! Hastigheden er ikke vigtig.
Avatar billede blazer Nybegynder
16. december 2000 - 23:45 #1
umm...access!
Avatar billede broodwar Nybegynder
16. december 2000 - 23:50 #2
Access er vel ikke gratis?
Avatar billede blazer Nybegynder
16. december 2000 - 23:55 #3
nej..men han behøver jo heller ikke programmet..bare driverne!
Avatar billede vandhunden Nybegynder
17. december 2000 - 10:54 #4
Han behøver da programmet for at oprette en database. Acces er fint nok (bruger det selv), men guruerne beretter om at det er klogest hurtigst muligt at skifte til noget mere stabilt (fx MySQL, som vistnok også er gratis).
Avatar billede lbv Nybegynder
19. december 2000 - 23:34 #5
Det er muligt at lave en database i C++, det fylder ikke ret meget(afhænig af hvor mange tabeller). Hent en gratis kompiler hos Inprise/Borland.
Avatar billede stigc Nybegynder
19. december 2000 - 23:36 #6
har den et navn? Altså den database man laver!
Avatar billede stigc Nybegynder
19. december 2000 - 23:37 #7
gerne en henvisning til noget kode. Jeg har kompilere nok! :)
Avatar billede lbv Nybegynder
20. december 2000 - 12:05 #8
Jeg sende en kodestump der skal tilpasses dine ønsker til databasen! Det kræver kendskab til C++.
Avatar billede cktarget Nybegynder
20. december 2000 - 15:22 #9
Hvad angår gratis database, der ikke fylder ret meget har vandhunden da ret i at MySQL er et godt program. Den eneste hage ved dette program er at det kører under linux/unix og hvis det var Windows basseret programmer man efterlyste går den altså ikke

kedde
Avatar billede stigc Nybegynder
21. december 2000 - 19:05 #10
angående mysql så kører det fint på min windows98 :)

Det fylder 20 MB

Ikke ligefrem en lille database!
Avatar billede tylkum Nybegynder
22. december 2000 - 13:44 #11
Tjek lige http://www.frontbase.com/
Det er en gratis meget lille database applikation. Ganske udemærket, men kender den ikke dybdegånde. Jeg har kun rodet lidt med den.
Avatar billede stigc Nybegynder
24. december 2000 - 00:42 #12
Den skal være lille, og køre på en lokal computer, fra windows95 og op efter!
Avatar billede stigc Nybegynder
19. april 2001 - 15:13 #13
nu er det lige meget........