Avatar billede bruno Nybegynder
15. august 2003 - 18:41 Der er 14 kommentarer

monster pc - dele?

Jeg har 15000,- til et bygge en monster pc. Skal bruges til spil men også photoshop og DTP. Den konfigutation jeg indtil nu er kommet frem til efter at have surfet lidt på nettet er.
Bundkort........asus p4c800 deluxe eller Gigabyte 8KNXP
Cpu.............intel p-4 3.0Hz fsb800 in a box
Ram.............2x 512mb corsair twinx pc400 ddr-3 pc3200
Grafik..........sapphire radeon 9800 pro 128mb
Lyd ............audigy2
Hdisk...........maxtor 160GB sata150
+ diverse drev
Har i nogen kommentarer til ovennævnte konfiguration, kan det gøres bedre?

Mvh B.L
Avatar billede stigc Nybegynder
15. august 2003 - 18:46 #1
Hvad med 2 hardiske, og lidt RAID? Det vil være godt hvis du arbejder med meget tung grafik.
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 19:11 #2
du kunne da nemt klemme en 3. ramblok ind, hvis der er plads til den.
og så en 21" skærm, skal vel være alm til spil
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 19:13 #3
så kunne du jo ofre lidt ekstra på kabinetet, så der er god plads, lav støj, lownoisekølere, tjekket udseende, usb i fronten, hvad kan vi mere finde på
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 19:14 #4
sørg for en kraftig strømforsyning mindst 350-400 watt
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 19:16 #5
der er 1200 sparet hvis du vælger p4 2800 med samme specs.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2003 - 19:40 #6
Den "dims" som du bruger hele tiden bør jo være det bedste:
SKÆRMEN - eks. 18-21" FLADSKÆRM. (+tjekket udseende)
Find evt. via www.edbpriser.dk

Du skriver ikke noget om HØJTALER systemet. (+tjekket udseende)
Find evt. via www.edbpriser.dk

Du skriver ikke noget om MUS/TASTATUR.
Trådløs/Optisk/Scroll / Multimedie bla bla bla... (+tjekket udseende)
Avatar billede bruno Nybegynder
15. august 2003 - 19:49 #7
Ikke for at være utaknemlig for alle de gode svar men glem lige skærme, cddrev, tastatur, højtalere o.s.v. Mit spørgsmål går på den beskrevne konfiguration om den kan gøres bedre?
Raid har jeg overvejet men venter nok med at springe ud i det, men bundkortet skal selvf. understøtte det.
Med hensyn til strømforsyningen har jeg fået at vide af SHG i århus at 300w var rigeligt kun hvis jeg ønskede 6 hdiske så var 300w for lidt...
Nogen der har gode ideer til nogle pc3200 super ram? Hørt at samsung er noget hø!

Mvh B.L.
Avatar billede skaw Nybegynder
15. august 2003 - 20:50 #8
er der aldrig nogen der tænker på at beskytte sin pc med en ups
meget rart i tordenvejr
300 watt er det længe siden amd satte som minimum
ellers lækre stumper
mvh skaw
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 21:30 #9
jeg synes nu også at have læst indlæg herinde, hvor emnet stømforsyng og grafikkorts forbrug var til debat. 300 må siges at være standarten idag, og den hæver du dig betydeligt over med den sviner du der samler
Avatar billede lowas Nybegynder
16. august 2003 - 19:25 #10
jeg vil sige at hvis penge er ligegyldig så anbefaler jeg helt klart en FX5900 ultra grafikkort med 256 mb ram fuld udstyret til spil og fremtiden..
Du må regne med at en 156 mb grafikkort er ikke meget længe om at forsvinde i baggrunden da en 512 mb er på vej!!!!!
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
18. august 2003 - 10:09 #11
Apple G5
Avatar billede tobias28 Praktikant
18. august 2003 - 10:27 #12
Iowas -> er det det selvsamme kort der lyder som en jetjager :-) ???

desuden fås radeon 9800 pro også med 256 mb ram og lydløst! http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/07/25/4182454
Avatar billede c-holst Novice
19. august 2003 - 19:24 #13
har du brug for flere råd
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2004 - 14:31 #14
???