Avatar billede steffeno Nybegynder
15. august 2003 - 16:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Backup af hvilke filer i Exchange 2000 ?

Jeg har en W2K server med Exchange2K kørende, men efterhånden er den ret busted og laver en masse ballade, hænger, vil ikke køre Exchange'en stabilt og jeg er RET træt af den.. Så jeg har egenligt tænkt mig at installere en ny server, med Exchange, og så vil jeg jo gerne overflytte brugernes mails osv. Problemet er bare at der er så meget slam i den gamle, jeg jeg ikke rigtigt vil have koblet de to maskiner sammen.
Så husker jeg noget med at man bare kan tage backup af nogen database filer i Exchange mappen, og flytte dem over, ik ?????
Hvilke filer, og hvor ligger de ??
Det er ikke ALLE brugere der skal flyttes, kun et par stykker der er "meget" vigtige, så hvis man kan nøjes med at kopiere de enkeltes mailbox, ville det være smart..
Avatar billede kdn Nybegynder
15. august 2003 - 17:12 #1
Eksportér fra Outlook, og gem som *.pst-fil.
Det plejer jeg at gøre, og det virker fortrinligt...!

//kdn
Avatar billede steffeno Nybegynder
15. august 2003 - 18:19 #2
Ja, det har jeg også tænkt på, men problemet er at Exchangen går ned RET hurtigt, hvis den da overhovedet vil starte op :-(
Nogen gange funger det, og jeg har også netop arkiveret alle mine egne postmapper med succes..
Syntes bare at der var noget med at man kunne kopiere to databasefiler, og så paste dem på den nye installation, og vupti, så var det hele der igen...
Men tak for forslaget :-)
Avatar billede kdn Nybegynder
15. august 2003 - 20:07 #3
Tak for points !

Jo, det er også rigtigt at man kan det, men jeg har aldrig prøvet at gøre det i Ex.2000, kun i Ex.5.5. Men tror du ikke også at du bare får samme problem igen på denne måde???
De mapper man skulle kopiére (efter at man havde lukket System Attendant'en ned) hed hhv. "mdbdata" og "dsadata", men om det er det samme i Ex.2000, ved jeg ikke, - desværre...
I vores Ex.2000 eksisterer "dsadata" -mappen slet ikke !!!

//kdn