Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 12:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

udskrivning-mærklig baggrund??

Høp!
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor min printer pludselig udskriver gl. sangtekster under el oven i mine print??? Den er først begyndt på det for nylig-måske i forbindelse med download?
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 12:48 #1
næ, men er det sangtekster du har kendskab til.
jeg kunne forstille mig, at du skal slette din printer og geninstalere den nyeste driver til den.
er det ikke sange du eller andre brugere kender til er det mere underligt.
er det kun i dit tekstbehandling eller gør den det i alle andre programmer der kan udskrive
slet og geninstaler evt tekstbehnadling
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 12:56 #2
Nu ved jeg ikke lige om det var uhøfligt at afvise et svar? Men det med at geninstallere osv.?? Min printer har virket fortrinligt, vi er kun 2 der bruger pcèn-og kun mig der udskriver, men disse sange har jeg hverken set på el. andet, men de kom efter at have downloaded. Og ja, det er i alle programmer den udskriver sådan. Vi har fået hele apparatet af min svigerfar og jeg skal da ikke q sige om han har studeret sangene, men det har altså ikke været et problem før nu. Jeg har ikke nogen indstallerings cdrom til hverken det ene eller det andet. Men hvad kan problemet skyldes??
nb. testsiden er ren.
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 13:01 #3
det skal du ikke undskylde for, svaret var nok også lidt tyndt når det ikke var løsningen.
Det kan vel skyldes at denne sangtekst på en eller anden måde hænger fast i systemet, hvorfor jeg foreslog geninstalation.
men det er selvfølgeligt ikke muligt når du ikke har programerne liggende.
til prrinteren kan du dog hente drivere fra producentens hjemmeside, så det er ingen problem.
prøv også at finde disse sangtekster og slet dem
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 13:36 #4
Men har du et forslag til hvordan det kan være opstået? man bliver jo helt paranoid....Gør det nogen forskel hvis jeg fortæller at min internet udbyder er bolignet og at jeg tit glemmer at slukke printeren om natten?
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 13:53 #5
når du nu nævner internettet, er det så fordi du fornemmer at der sker andre mærkelige ting på din maskine. vi kunne jo selvfølgelig godt gøre lidt for at udelukke den side af sagen.

hvad bruger du idag af sikkerhedsprogrammer?

hvilke andre mystiske ting oplever du evt?

en printer skulle vel nok kunne stå tændt en nat over
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 14:21 #6
Altså nu ved jeg ikke lige om det har med internettet at gøre, men når jeg starter min pc kommer jeg aoutomatisk på nettet. Hvis jeg åbner en side fks. google og skriver arbejd offline bliver det ikke bekræftet og åbner jeg igen får jeg ingen medd. om at aktivere el. lign. Jeg får også til fejlmedd. når jeg er på nettet. Eks. hver gang jeg nærmer mig jubii - midt i en søgning el. lign får jeg en adv. om at programmet har udført en ulovlig handling/genstart osv.
Er der i øvrigt et sted her på exp. der handler om fejlmedd.?
Nå tilbage til emnet....Jeg kan heller ikke linke-får besked om at der ikke er et postprogram installeret-og indrømmer at jeg smed outlookexpress ud fordi jeg ikke kunne bruge det/ændre det til mig.
Jeg installerede microsoft office 2000 og troede så at jeg kunne bruge outlook derfra...men det kunne jeg ikke...Desuden står der i pakken at den er licenteret til min svigerfar selvom jeg har fået den af en der aldrig har brugt den og forsikret mig at det var fuldt lovligt når det kun er mig der har anvendt den. Min sv.f har overhovedet ikke noget at gøre med det. Hvad gør en klog???
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 14:25 #7
undskyld smøren! jeg skal selvfølgelig nok forøge pointene som tingene udvikler sig. Hvis sikkerhedsprogrammer er det samme som virus programmer så kan jeg ikke finde dem! Og jeg tør ikke downloade dem fordi der i processen står at man skal sikre sig at andre virusprogrammer er afindstalleret og det kan jeg jo af gode grunde ikke vide...
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 14:51 #8
vender tilbage efter 20.00
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 14:55 #9
ok. tak for tålmodigen,,,jeg går en tur på e.bruger og bliver forhåbentlig klogere...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. august 2003 - 15:03 #10
Hmtja - under alle omstændigheder, hvis vi holder os til sagens kerne, kan sangene kun komme ud på printeren på følgende måder:

1. Du skriver dem ud
2. Nogen andre skriver dem ud
3. Der er en fejl i systemet.

1 er udelukket.

2 kan kun lade sig gøre, hvis du har delt (Shared) printeren. Tjek i egenskaber for printeren for at se, om den er delt. Hvis den er, så slå det fra mens vi "fejlsøger". Forsvinder problemet allerede nu, så giv et prej - for så søger vi derfra.

3. Fejl i systemet. Du skriver du har overtaget maskinen fra din svigerfar, og at printeren ikke har lavet fejl før. Det betyder jo ikke at der ikke kan opstå fejl. Faktisk er det sådan, at jo længere et system kører, jo flere fejl vil der opstå, og det er efter al sansynlighed det der er nu. Desværre kan fejlen ligge flere steder.

A. Tjek i spoolerbiblioteket, og slet eventuelle gamle filer. Du finder spoolerbiblioteket i Start-> Indstillinger -> Printere. I "Printere" bruger du "Fil" menuen til at finde "Server egenskaber", og under "Avanceret" fanebladdet finder du "Spooler bibliotek". Find biblioteket i Windows Eksplorer, og slet alle de filer du finder. Finder du filer, kan du allerede nu have løst problemet. Ellers:

B. Slet din printer. Genstart PC´en. Installer printeren igen. Mangler du drivere til printeren, kan de normalt hentes på producentens hjemmeside, men skriver du hvilken model du har, skal jeg gerne finde et direkte link til dig.

Når/hvis du er så langt, er problemet forhåbentlig løst. Hvis ikke, er der en del flere avancerede tiltag man kan gøre. Den sidste er at geninstallere hele systemet, men prøv først ovenstående - så får vi se...
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 17:03 #11
hej. Jer er på nu og forsøger at gøre hvad du siger step by step..
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 17:11 #12
Når jeg går ind i filer (win 98) har jeg ikke nævnte mulighed. Jeg har været inde i egenskaber og kan finde spoolerindstillinger (ikke bibliotek) under dem står der 2stk. Den ene hedder raw den anden et eller andet med tre bogstaver. starter med e.. det er den der er/valgt? jeg har ikke slettet den anden raw for der står noget med data-og den har været der hele tiden. min printer er en hp dj 970 cxi.
Avatar billede wwjd Nybegynder
15. august 2003 - 17:20 #13
der er heller ikke nogen avanceret fane i egenskaber. Der er markeret noget med kø-så det går hurtigere istedet for udskriv direkte. Kan det ha`noget med sagen at gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2003 - 12:09 #14
Min beskrivelse gik på WindowsNT/2000/XP. Disse er de mest udbredte operativsystemer, og jeg antog derfor, da der ikke har stået andet, at du kunne køre et af disse.

Windows 9x har ikke spool indstillinger på samme måde. Derfor skal du helt springe "A" over.

Til gengæld skal du i "B" starte med at afinstallere HP´s printerprogram fra Tilføj/Fjern programmer i kontrolpanelet.
Så går du ind i start->Indstillinger->Printere og tjekker, at din printer er forsvundet. Hvis ikke den er, sletter du den manuelt.

Genstart computeren, gå på HP´s hjemmeside: http://h20015.www2.hp.com/en/softwareDownloadIndex.jhtml?reg=&cc=&softitem=dj973da&prodId=hpdeskjet918369&lc=en&sw_lang=da&pagetype=software

Læs her (på engelsk) hvordan du skal installere printeren. Hent driveren (linket er til den danske), og installer....
Avatar billede wwjd Nybegynder
18. august 2003 - 15:34 #15
Tak for indsatsen-jeg fik løst problemet igår og efter at have forsøgt dine foreslag. Jeg troede faktisk at jeg havde bedt dig lægge et svar, så du kunne få dine point og jeg kunne lukke spørgsmålet.Læg venligst et svar og tak for hjælpen-jeg ved ikke hvilken af dine råd der hjalp, men andre med samme problem kan måske kontakte dig via linket til din side-håber jeg.?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2003 - 15:39 #16
Det var da rart at høre.

Jeg har nu ikke nogen side selv, men det er nu aldrig noget problem at finde mig, hvis man vil ;-)