Avatar billede corner_dk Nybegynder
14. august 2003 - 20:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mit netværk virker ikke

Hey jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man kan lave netwærk mellem 2 computer som er sat sammen på en switch, ADSL'et virker fint men jeg kan bare ikke se computerne på netværket. den ene computer kører med Winxp og den anden med win98... for at internettet fungere skal det være mærkeret under TCP/IP at den automatisk skal hente en IP adresse, og DNS server adresse, hvis jeg intaster den normale netværks ip 192.168.1.2 og subnet masken 255.255.255.0 så virker internettet ikke længe og jeg kan i øvrigt stadig ikke..... hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 20:24 #1
når du manuelt indtaster IP og subnet så husker du også gateway og DNS'erne ikke?
Avatar billede corner_dk Nybegynder
14. august 2003 - 20:26 #2
hmmm...... nej hvad skal jeg skrive der ? nettet skal jo også gerne virke....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 20:28 #3
for at nette skal virke så kræver det at du indtaster gateway og DNS også

da gateway og DNS skal være ens på begge pc'er, så finde dem sådanne
WinXP
start -> kør cmd -> ipconfig /all
noter gateway og dns'erne (der er normalt 2 IP'er, begge skal bruges)
din gateway hedder sikkert 192.168.1.1 :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 20:30 #4
sidder du bag modem eller router?
Avatar billede corner_dk Nybegynder
14. august 2003 - 20:31 #5
modem !
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. august 2003 - 20:34 #6
oki, så skal du IKKE begynde at sætte fast ip sådan, da nettet ikke vil virke..

sæt netkortene til manuelt at hente IP igen..

prøv at installer IPX/SPX og netBEUI på begge PC'er (det er netværks protokoller)

eller prøv dette
http://www.riversen.dk/?id=artikler&kategori=netværk&aid=2
Avatar billede corner_dk Nybegynder
20. august 2003 - 17:00 #7
asd