Avatar billede echelon2001 Juniormester
14. august 2003 - 10:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på internet med dansk bredbånd

Hejsa

Jeg har lige fået dansk brebånd som udbyder i det boligkomplex jeg bor i , men jeg kan ikke komme på internettet med min nye bærbar med xp home, jeg har snakke med dansk brebånds support, som siger at det er et generalt problem med xp, de siger at det er det ekstra netværkskort som hedder 1394, som laver kludder i det hele, er det rigtigt? hvordan kan jeg fjerne det så det ikke bliver installeret igen når jeg restarter min pc.. ??

håber at der er nogle der kan hjælpe mig, det har slet ikke virket endnu :-(
Avatar billede nordjysk Nybegynder
14. august 2003 - 11:03 #1
du har stillet samme spørgsmål 2 gange? besvar og luk det ene.
Avatar billede sukos Juniormester
14. august 2003 - 11:03 #2
Du kan jo altid deaktivere det i system:
start->indstillinger->kontolpanel->system->hardware->enhedshåndtering->netværkskort->
dobbeltklik på "navn for kortet", og vælg "Brug ikke denne enhed"

Men lyder nu underligt at det skulle være problemet.
men du har altså to netkort i maskinen?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 11:27 #3
Dine netværksindstillinger skal bare stå til auto ip og auto dns (default) så skulle det virke. For at den ikke skal installeres igen kan du disable plug & play i bios eller gør som sukos skriver.
Avatar billede kenp Novice
14. august 2003 - 11:39 #4
Det netkort som hedder 1394 er din firewire port!
Avatar billede glacier Nybegynder
14. august 2003 - 12:20 #5
Højre klik på netværkssteder > egenskaber
Højre klik på 1394 forbindelse > Deaktiver

Om det hjælper at deaktivere den ved jeg ikke, men på denne måde slår du den ihvertfald fra.

Der er  Xp, der gør det muligt for dig at fobinde 2 computere via firewire (IEEE 1394).

Hvis det så stadigvæk ikke virker, så er det din opsætning det er galt med !
SOm dannyboyd siger, din ip og dns skal hentes automatisk