Avatar billede montrutti Nybegynder
13. august 2003 - 22:34 Der er 19 kommentarer

Computer for langsom

Først info om min com:
P4 2.6Ghz
256Mb DDR-ram PC2700
120Gb Seagate HD
Micro Star 6701 Bundkort
-----------------------------------------
Nu vil jeg så gerne vide hvad faen det er der kan sløve min com, feks når jeg joiner et spil counter strike kan det sagtens tage 30+ sek for at komme ind i gamet og når jeg skal ud igen tager det også overdrevet lang tid. Andre af mine venner der har AMD 1.8 ghz og 256 ram har ikke samme problem og de er ude i deres os næsten med det samme de går ud af en counter strike server. Hvad kan mit problem være ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 22:36 #1
Det kúnne være ad ware eller spyware, gå på www.spywarefri.dk og download ad aware eller spybot, updater og scann den kan fjerne den slags.

Du kan også scanne for trojanere på http://scan.sygate.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 22:36 #2
og bliv nu ikke forbavset hvis du finder en masse, det meste er ikke ret slemt, men noget af det kan være
Avatar billede montrutti Nybegynder
13. august 2003 - 22:38 #3
Nej det er det bestemt ikke, jeg har formateret cirka 20 gange siden jeg købte den i december. Og jeg har formateret den her i forgårs og end ikke når jeg har formateret den kører den som den drøm jeg har.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 22:42 #4
Det kunne måske tyde på at der er noget hardware der ikke arbejder helt godt sammen, Hardware er ikke min stærkeste side, lad os høre havd andre har at sige
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2003 - 22:49 #5
en lidt forkert kategori, denne kategori er vel for Hardware/Printere.

du har ikke omtalt hvilket styresystem du bruger og så vil jeg gætte på at du skal foretage en god gang oprydning og defragmentering.

Selvfølgelig skal du afluse den for virus og spyware.
Avatar billede lap Nybegynder
13. august 2003 - 22:49 #6
når du joiner, så er det nødvendigvis ud på internettet? - forbindelse? andre maskiner på nettet? operativsystem (spørgsmål er vist oprettet i forkert kategori, da jeg ikke regner med at du kører på en printer :-)? windowsupdate i bund?
Avatar billede montrutti Nybegynder
13. august 2003 - 22:52 #7
lol havde sgu ikke lige set jeg havde fået den under printer ha ha, nå men det er jo en fejl. Windows update er fuld opdateret.
Avatar billede lap Nybegynder
13. august 2003 - 22:54 #8
operativsystem?
forbindelse?
andre maskiner som bruger samme forbindelse?
download hastighed fra f.eks. ftp.sunet.se?
Avatar billede lap Nybegynder
13. august 2003 - 22:54 #9
ramforbrug i task manager?
CPU-belastning i task manager?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2003 - 22:54 #10
hvilket styresystem - Win98, Win2k eller WinXP?
Avatar billede montrutti Nybegynder
13. august 2003 - 22:57 #11
Windows Xp home
512/128
2 andre masiner (men har intet at sige da jeg har samme problem ligemeget hvor jeg har min com)
CPU forbrug 13%
Sidefil forbrug 342Mb
Ram forbrug kan jeg ikke finde
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2003 - 23:00 #12
hent Winbar og indstil den til at vise CPU og Memory, fylder ikke ret meget og kan ligge enten i toppen eller bunden af skærmbilledet.
Kan hentes her http://www.winbar.nl/
Avatar billede lap Nybegynder
13. august 2003 - 23:00 #13
ramforbruget kan ses på grafen, men hvis du har swappet 342Mb, så bruger du meget ram (har kun en UK-udgave, så kan ikke se sammenligningen). Min maskine bruger lige nu 158Mb - og du bruger (måske) 256+342Mb?
Avatar billede montrutti Nybegynder
13. august 2003 - 23:05 #14
Der står 45Mb/256Mb
Avatar billede lap Nybegynder
13. august 2003 - 23:10 #15
ikke nogen forslag - hijackthis bør nok køres.
Avatar billede montrutti Nybegynder
13. august 2003 - 23:12 #16
Kna det være mit bundkort der eventuelt er et ringe bundkort der ikke kan klare trafikken ??
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. august 2003 - 00:40 #17
er det ikke bare din netforbindelse der er dårlig? Er computeren også langsom når du bare spiller/laver noget andet som ikke har noget med nettet at gøre?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2004 - 13:37 #18
lukketid.... ???
Avatar billede montrutti Nybegynder
23. juni 2004 - 13:44 #19
Var bare en simpel lille cd rom drev fejl