Avatar billede surimi Nybegynder
13. august 2003 - 12:56 Der er 4 kommentarer

rapportgenerering - stifejl for temp filer

Jeg sidder som bruger (som 2 andre) på vores navision server. Jeg er ved at være RIGTIG træt af at jeg ikke kan starte editoren for at lave rettelser i rapport generatoren.
Jeg får fejlmeddelelser på, at operativsystemet ikke kan finde en masse temp filer. Filerne ligger på serveren, og oprettes kun temporært på stationerne (har jeg ladet mig fortælle). Jeg kan sagtens se hvilken sti på min arb.station der bruges. Filerne er ikke fysisk at finde her..
De kan åbenbart ikke flyttes/kopieres over til arb. stationerne (har jeg også ladet mig fortælle).
Jeg er lidt grøn i det her (endnu), og håber at kunne finde en løsning. Jeg er træt af at genstarte serveren. Kan nogen hjælpe??
Avatar billede j112 Nybegynder
13. august 2003 - 22:58 #1
Er den tegnbaserede (DOS) Navigator/Navision versin 3.5x det drejer sig om eller er det en Windowsversion Financials/Attain?

Kan du evt, helt nøjagtig forklare hvad du gør, og hvad fejlmeddelsen er.

Selve klientsoftvaren ligger den på serveren, eller lokalt?

Du kan selv styre placering af temp filerne vha af en opstartsparameter så du i kommandolinien fx skriver C:\navi\navin.exe ID=xxx,TEMPPATH=c:\temp,KEYBOXPATH=\\SERVER\NAVI (Gælder for den tegnbaserede)

God fornøjelse
Avatar billede surimi Nybegynder
14. august 2003 - 08:25 #2
Det er den dos baserede 3.55 version vi arbejder på.

Den helt nøjagtige fejlmeddelelse lyder:

Det er ikke muligt for operativsystemet at få adgang til filen:

c:\toppro\navi\__temp__.xxx

Kontrollér filens type og attributter.

Den dribler igennem alle temp filer...
Selve klientsoftwaren ligger på serveren.
Avatar billede j112 Nybegynder
15. august 2003 - 09:02 #3
Hej

1: Er du sikker på at du på klienten har et bibliotek der hedder c:\toppro\navi\

2: Når flere brugere anvender samme (serverplaceret) clientprogram, bør du anvende ID i opstart for at undgå sammenblanding af brugernes temp filer.

3: Det er ikke nødvendig, men du vil få en bedre performence ved at lægge klientsoftwaren lokalt.
Avatar billede surimi Nybegynder
13. januar 2004 - 10:39 #4
undskyld forsinkelsen. Skyldes nok mest at jeg ikke kan bruge svaret. Lokalplacering ikke  muligt.

Er desværre nødt til at afvise svar.