Avatar billede arabica Nybegynder
13. august 2003 - 09:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra wmv til vcd

Hej

Jeg har en video i wmv-format, som jeg gerne vil afspille i min DVD-afspiller. Kan man således konvertere/gemme en video fra wmv-format til VCD?
Avatar billede lrd Nybegynder
13. august 2003 - 09:25 #1
Det skulle nero da kunne
Avatar billede lrd Nybegynder
13. august 2003 - 09:26 #2
Avatar billede lrd Nybegynder
13. august 2003 - 09:27 #3
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=softdisc&tg=dl-2001

Har oz hørt dette skulle men har ikke prøvet det
Avatar billede lrd Nybegynder
13. august 2003 - 11:32 #4
kunne du finde det du søgte :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2003 - 13:34 #5
Øv.... .wmv format er noget være Microsoft møj.
Men jo, det kan sagtens lade sig gøre, men det er lidt indviklet.

Først skal du ha' lavet den om til en rå .avi fil.
kig her for guide:
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/98704.php

Når du når ned til den del, hvor VirtualDub skal tages i brug, er du færdig med den del af guiden. (Man kan namlig ikke bruge VirtualDub til at lave VCD)

Nu skal du ha' fat i et program der hedder TMPGEnc.
Og kig så i denne guide:
http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm

Så skulle du gerne ende op med en VCD.

Det der gør hele det her prjekt besværligt, er at det er .wmv fil. Og som du kan se i den første guide, skal du bruge GraphEdit, som godt kan virke lidt bøvlet. Men prøv dig frem - det kan sagtens lade sig gøre.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
14. august 2003 - 11:20 #6
Jeg mener faktisk at TMPGEnc kan åbne dem direkte, jeg har i hvert fald haft held med det.

Så prøv lige det før du går i gang med Graphedit. Det er nemlig lettere indviklet.
Avatar billede arabica Nybegynder
18. august 2003 - 09:43 #7
TMPG kunne konvertere filen direkte fra WMV til MPG/VCD

Tak for hjælpen allesammen.