Avatar billede prld Nybegynder
13. august 2003 - 00:08 Der er 9 kommentarer

kan ikke fjerne virus

Hej. Min datters computer har været så uheldig at få en virus der hedder Backdoor.dll.Maskinen kører så langsomt at man er ved at blive skør,virus programmet finder den godt nok,sætter den i karantæne og når du så vil slette den sker der ingenting, jeg kan ikke slette den siger programmet.Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal prøve gøre ????. jeg er ikke verdens største computer geni,men håber alligevel på lidt hjælp.  Hilsen Per
Avatar billede kabbak Professor
13. august 2003 - 00:13 #1
Avatar billede tobias28 Praktikant
13. august 2003 - 00:13 #2
har jeg også prøvet engang...det hjalp at formatere disken! Men i teorien burde den ikke kunne være aktiv når dit virusprogram har sat den i karantæne!

Backdoor er ellers en meget typisk vira, der bruges sådan at andre mennesker kan få adgang til din computer når den er aktiv!

Tobias
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. august 2003 - 00:13 #3
Gå på http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm Her finder du X-Cleaner som kan scanne for spyware og Panda som kan scanne for virus.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. august 2003 - 00:16 #4
http://vil.nai.com/vil/stinger/ Her ligger også et rigtig godt stykke værktøj incl vejledning i brugen af det. Ved at det lige er opdatere så du skulle have alle chancer for at komme det utøj til livs.
Avatar billede prld Nybegynder
13. august 2003 - 00:20 #5
Ok, tak for svarene, jeg vender tilbage hvis jeg stadig har problemet.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. august 2003 - 00:26 #6
Du skal være velkommen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 08:16 #7
Prøv evt. at starte i fejlsikret tilstand og se om du så kan fixe problemet. I Normal tilstand vil filen jo være i brug når man starter computeren.
Har du ME eller XP skal Systemgendannelse slås fra inden du scanner. (højre klik Denne Computer, fanebladet Systemgendannelse)
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2004 - 00:46 #8
Lukketid.
Avatar billede kabbak Professor
12. marts 2007 - 23:09 #9
luk