Avatar billede oasen Nybegynder
12. august 2003 - 04:06 Der er 5 kommentarer

Regler omkring donation

Jeg driver en lille "fritidsside", der er meget populær. Jeg vil dog ikke gøre det til en decideret betalingsside. Derfor fik jeg i stedet den idé, at brugerne frvilligt kan donere et mindre beløb (f.eks. 15 kr) til en konto, hvis de er tilfredse med servicen. Men hvilke regler er der omkring denne form for indtægter? Hvad må jeg? Hvad skal jeg? Hvad bør jeg?
Avatar billede kunze Nybegynder
12. august 2003 - 09:55 #1
Hvis det er beløb i den størrelsesorden, hvilket alt i alt ikke beløber sig til "mange penge", så tror jeg faktisk ikke at der er nogen problemer i det.
Nu ved jeg ikke lige hvilke ting du tænker, at der kunne være, men Told & Skat kan sikkert være behjælpelige med skatteregler omkring det.

Mvh
Kunze
Avatar billede nmh Nybegynder
12. august 2003 - 10:59 #2
I princippet skal alle former for indtægter opgives, og der er ikke regler, der undtager din situation.
Avatar billede kunze Nybegynder
13. august 2003 - 01:04 #3
Jeg vil tro at man kan oprette et firma, for på den måde ikke at skulle opgive indtægten som egen B-indkomst.

Mvh
Kunze
Avatar billede nmh Nybegynder
13. august 2003 - 07:42 #4
Hvis man opretter et firma (og det vil formentlig være et enkeltmandsfirma) så skal man jo angive firmaoverskudet som B-indkomst, men det vil selvfølgelig så være muligt at trække alle omkostninger ved at drive foretagendet fra, så på den måde kan det være en fordel.
Avatar billede kunze Nybegynder
13. august 2003 - 19:56 #5
nmh > Det var det jeg mente. Hvis du skriver det som egen B-indkomst kommer det jo bare oveni din indtægt og så skærer skattefar et stykke væk. Hvis du tager det i et firma, som ikke har andre indtægter end det, vil jeg mene at man kan få det uden at skattefar skal pille for meget. Men er ikke ekspert på omrpådet.

Mvh
Kunze