Avatar billede hulli Nybegynder
10. august 2003 - 16:30 Der er 4 kommentarer

Taperobot forsvinder

Hejsa,
Jeg har udskiftet en server og i den forbindelse sat vores taperobot (Tandberg SLR100) over på en ny server. Har installeret Backup Exec 9 og remote agents uden problemer og alting ser ud til at fungere mht. det. Problemet er at hver gang jeg prøver at køre et job på taperobotten så forsvinder den fra backup execs liste over devices og den kan ikke findes frem igen uden at tilføje den på ny og reboote. Windows har dog på intet tidspunkt noget problem med at se den i device manageren. Nu har jeg sat et B2D device op til at køre som reserve på de aktive projekter indtil jeg får løst problemet, så hurtige svar vil blive værdsat meget! ;)
Avatar billede mcp Nybegynder
02. september 2003 - 00:13 #1
hej

Backup Exec komunikere direkte med hardware via Windows Removalbe Store, som
default er reserveret til BE. Så hvisdrevet ikke forsinder i Device Manangeren i Windows være en Driver som skal skiftes, prøv med produsenten OEM driver!
Hvis Drevet også forsinder i Windows Device Manageren er det et hardware problem og i så falde ville jeg kigge mine kable efter for bøjede ben, scsi kontoler konfiguration m.m.

VCDP
Avatar billede hulli Nybegynder
02. september 2003 - 10:30 #2
Med samme driver, setup, etc virker det i en anden server, jeg har prøvet at geninstallere drivers, checke hardware (konflikter etc) men alt sammen uden held, nu har jeg så opgivet at få det til at virke i denne server. ;(
Avatar billede mcp Nybegynder
03. oktober 2003 - 18:54 #3
Tak fordi du bare afviser og ikke komentere.
Det bliver vi andre jo ikke klogere af ;-)
Avatar billede hulli Nybegynder
07. oktober 2003 - 14:16 #4
Kommentar: hulli
02/09-2003 10:30:57    Med samme driver, setup, etc virker det i en anden server, jeg har prøvet at geninstallere drivers, checke hardware (konflikter etc) men alt sammen uden held, nu har jeg så opgivet at få det til at virke i denne server. ;(

Det er da en fin forklaring?