Avatar billede flytossen Nybegynder
14. december 2000 - 23:23 Der er 6 kommentarer

Fremstille strømmende musik til hjemmeside

Hej Med jer!

Hvordan fremstiller jeg strømmende musik til min hjemmeside og uploade den til min server så den kan afspilles strømmende enten med winamp  eller Real player
Johnny
Avatar billede kornfreak Nybegynder
14. december 2000 - 23:44 #1
du skal nok bruge en streamming server, der følger en med i windows 2000 server!
Avatar billede raiser2 Nybegynder
28. december 2000 - 14:07 #2
Du henter realnetworks gratis \"BASIS producer\" på real.com og enkode din wav/mpeg el. andet til .rm
Når dette er gjort skal du uploade den til din webserver og kalde den som var det en html-side dog med endelsen .rm.
eks. http://domæne/sti/video.rm\'

god fornøjelse.
Avatar billede euhp Nybegynder
05. januar 2001 - 13:37 #3
Raiser2:
Det bliver den ikke \"streaming\" af. Rigtig streaming kræver, at man køber sig ind på en server, eller har en computer der er direkte på nettet - og så installerer RealServer ($$$) eller Windows Media Server (gratis).

-peter
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2001 - 15:20 #4
KornFreak er helt galt på den.
Euhp - er også galt på den, da Windows Media Server aldrig har kostet knapper og man nu et stykke tid har kunnet få en version af Realserver der er gratis...

Du kan godt streame fra en http-server - der er dog visse ulemper ved det frem for den \"rigtige\" streaming-server (RTPS eller MMS).

Altså Hansi manden - Raiser2 har fat i den lange ende.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2001 - 06:30 #5
alt+F4 lukker programmet. Du behøver ikke gå så drastisk til værk. Du kan nøjes med at lukke spørgsmålet.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 23:05 #6
alt+F4 lukker programmet. Du behøver ikke gå så drastisk til værk. Du kan nøjes med at lukke spørgsmålet.