Avatar billede coltman Nybegynder
09. august 2003 - 14:05 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Min pagefile er forsvundet

når jeg starter min windows op og logger på kommer win2000 med den besked at min pagefile enten er for lille eller mangler.

Via recoveryconsole har jeg konstateret at den mangler. Jeg mener at når det sker skulle windows selv bare lave en, men det sker ikke.

Når jeg så trykker "ok" til ovenstående kører windows så i en lykke. dvs. jeg kan logge på igen, og få samme fejlmeddelelse.

Jeg kan heller ikke starte op i safe mode, og jeg har desuden forsøgt at reparere win2K med min "ERD"

Kan man oprette en pagefile via f.eks. recovery Console, eller...??
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. august 2003 - 14:19 #1
Har du mulighed for at køre sfc / scannow fra din boot cd.
For du kan ikke komme ind i windows?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 14:24 #3
Pagefile.sys lader til at være defekt, men ikke på en sådan måde så windows kan reparere den. Derfor brug ovenstående link til at slette den, så bør windows selv generere den under næste boot.
Avatar billede coltman Nybegynder
09. august 2003 - 15:12 #4
tonnybrandt> Det virkede ellers lovende, men det havde desværre ingen effekt...

Magictouch> jeg prøver lige...
Avatar billede coltman Nybegynder
09. august 2003 - 15:20 #5
Magictouch> desværre den kan ikke køres under recovery Console...
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. august 2003 - 16:04 #6
Nej, du har ret,nu fejler min pagefile ikke noget, så jeg ved ikke om det her virker på din, prøv-bootcfg /? det giver dig nogle muligheder mht opstarten.Et langskud,ja
Avatar billede coltman Nybegynder
09. august 2003 - 16:52 #7
Hmm, jeg er lige ved at formatere mit d-drev, som før ikke var tilgængeligt for windows (selv om den trode det). -og hvis jeg ikke husker galt, har jeg vist fået plaseret min pagefile der. Dermed kan windows jo ikke oprette den, og dermed ikke starte op.

fortsættelse følger...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 18:19 #8
Det ville forklare at den ikke kan oprettes igen.
Avatar billede coltman Nybegynder
09. august 2003 - 22:29 #9
Tjae det ville det men det var ikke det...

Jeg kikker på det i morgen formiddag, men foreløbig tak for hjælpen..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 22:51 #10
http://www.nthelp.com/50/pagefile.htm

Hvordan du lige kommer ind i registreringsdatabasen når du ikke kan starte windows prøver jeg lige at finde en løsning på.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2003 - 22:54 #11
Her er en bootdisk, som kan åbne din registreringsdatabase. Jeg har kun brugt den til at resette passwords, aldrig som reg. editor, men den skulle kunne bruges.
Avatar billede coltman Nybegynder
20. august 2003 - 12:01 #12
tonnybrandt> Smid lige et svar afsted...

Maskinen gik fuldstændig ned, og jeg blev nødt til at indstallere "oven i" -og dermed starte forfra...

Tak for hjælpen alligevel, jeg splitter points'ne mellem jer...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2003 - 13:04 #13
Der er vist allerede et svar fra mig. Mon ikke det er magictouch, du mangler et svar fra ?

Ærgerligt at vi ikke fik løst dit problem, men det lykkes jo desvære ikke altid.
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. august 2003 - 13:17 #14
Kommer nu