Avatar billede hondo Nybegynder
07. august 2003 - 23:19 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

Den bedste logo-designer på eksperten

Hej alle gode grafikere her

Vi er ved at starte et computerfirma som skal hedde Guldhammer Data, og vil derfor gerne se hvad ekspertens logo designere er i stand til at kunne diske op med.

Her er lidt af vore tanker omkring det:

navnet Guldhammer Data kunne godt bære præg af god gammeldags nordisk ånd, og kunne måske derfor bruge et solidt og bastant logo ala. mærsk datas - måske med et gammelt nordisk symbol i. Dette ville være rigtig godt, da vi syntes der er for mange popsmarte navne i IT branchen, og derfor har valgt navnet Guldhammer Data. Vi tror at et solidt gammeldags navn vil begå sig godt i den branche vi skal arbejde med....hvis logoet er helt rigtigt!!

Man kunne også måske lave noget ud af selve navnet guldhammer data. Måske noget strømlinet, eller noget som på en gang signalerer dyb jordbundethed, men i det samme har en teknisk/elektronisk/computer part.

eller måske noget med G eller GD blandet sammen med et gammelt oldnordisk symbol (keltisk, etc.) Vi har også tænkt på en hammer som symbol, men er lidt bange for at den kan virke for bastant, men det kommer måske an på hvordan og hvorledes.

som i kan se er der helt frie hænder, da vi ikke har skyggen af en ide til noget. Det eneste vi kræver er, at logoet skal være designet så det både kan printes i en enkelt farve, og i flere farver. Det skal ikke kun se godt ud på skærmen!!

Det skal være muligt at printe logoet ud på en sort/hvid printer, og stadig se godt ud....ligesom f.eks.

http://www.postdanmark.dk/index.asp?link=/postdanmark/om_post_danmark/om_post_danmark_start.htm&mm=pd&af=ompost

Der har post danmark vist de fleste måder et logo skal designes på, så det kan bruges på alle fronter. vi vil helst have logoet sendt i tre udgaver, nemlig... sort/hvid, negativ, og farve.

Den person der designer et logo vi vil bruge til firmaet (som skal fremtræde som dybt seriøst data/software virksomhed) vil såsnart firmaet har tjent nok til at kunne betale ham/hende, modtage 5.000,- gode danske kroner, 3 flasker rødvin, og en kæmpe æske chokolade

Dette vil vi sikre ved at få en god dialog, og adresse/e-mail/telefon nr. med den person der evt. vinder vores firmalogo hjerte.

Vi tilstræber at kunne indfri vores tilbud inden for 6-12 måneder, da vi først skal igang før vi har midler til det.

vi vil give jer en måned til at komme med et udkast, så i behøver ikke skynde jer. Vi vil under alle omstændigheder ikke vælge nogen før den 8 september, hvor vi vil fortælle her i tråden om vi kunne bruge nogle af forslagene.

Har i nogle spørgsmål, er i velkomne til at spørge løs. Vi vil løbende følge tråden.

Må det bedste logo vinde!!

Mvh.

Guldhammer Data
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
07. august 2003 - 23:28 #1
Hej! :)

Jeg er nok med på opgaven. Har du andre måder at kontakte dig på, andet end her på Eksperten (rolig Kengun - Jeg skal nok poste alle forslag her;)!

Venligst
Rasmus Lind
Avatar billede hondo Nybegynder
07. august 2003 - 23:33 #2
Hej alle. Vi kan alternativt kontaktes på guldhammerdata@kabelnettet.dk
Avatar billede locturian Nybegynder
08. august 2003 - 00:42 #3
Lyder som en god sund konkurrence :) Og at der er en måneds frist - gør det jo endnu bedre - Så kan man lige komme af med alt ens stress først :)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. august 2003 - 03:33 #4
Hej.

Det lyder helt sikkert som en spændende udfordring og jeg vil deltage det bedste jeg kan.
Jeg har dog lige et spørgsmål inden, som kommer her:
Sort/hvid, farve og negativ:
Jeg går ud fra i mener sort/hvid bitmap, farve bitmap og original vector. (eps?)
Det er jo ikke til at vide hvornår det skal på tryk!

Mvh. Jakob
Avatar billede larsdp Nybegynder
08. august 2003 - 10:28 #5
>Vi tilstræber at kunne indfri vores tilbud inden for 6-12 måneder, da vi >først skal igang før vi har midler til det.

Dvs man skal vente til det går godt for jer ellers har man bare spildt sin tid.
Avatar billede locturian Nybegynder
08. august 2003 - 10:32 #6
Lars - Et logo er ikke noget der tager lang tid at lave, kræver bare man får den rigtige idé og så kan udføre den... Så som jeg ser det, har vi egentlig ikke noget at miste på det...
Avatar billede hondo Nybegynder
08. august 2003 - 10:33 #7
Logo'et skal leveres i sort/hvid (en farve), negativ, farve. Alle logoer skal leveres i EPS format. Bitmap duer ikke, da formatet ikke kan skaleres uden kvalitetstab.
Avatar billede locturian Nybegynder
08. august 2003 - 10:41 #8
Hondo, nu går jeg ud fra - at når i har lavet denne konkurrence, så bliver det også holdt her på eksperten. - Dsv, at i ikke finder et logo ude i byen, og så kan vi ellers bare sidde som nogen tåber der har spildt deres tid. Dsv, at du om en måned - kåre en vinder af de deltagende fra eksperten.... Eller ?
Avatar billede hondo Nybegynder
08. august 2003 - 10:42 #9
>larsdp

Vi er ikke ude på at snyde nogen, og melder ærligt ud om vores økonomiske formåen på nuværende tidspunkt. Håber du deltager alligevel, om ikke andet for at skabe referencer for dit eget arbejde, hvad enten det bliver brugt eller ej.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. august 2003 - 10:52 #10
>locturian...vi kan ikke love at et logo fra denne konkurrence vil blive brugt. Dette tilbud er mest ment som en test af kvaliteten på ekspertens grafikere, og hvis vi skulle være så svineheldige at en af jer leverer et supersejt logo, vil vi selvfølgelig bruge det, og dermed holde vores aftale overfor den pågældende grafiker. Men vi kan desværre ikke sidde her og love at bruge et logo fra denne konkurrence. Det kan vi ikke forsvare, da vi er dybt opsat på at finde et logo som er helt rigtigt. Hvis tilfældet skulle ske, at ingen af jer rammer noget vi kan lide (hvilket vi tvivler på) - vil vi nok tage en snak med den grafiker som kommer tættest på, om at finpudse det til at blive helt rigtigt.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. august 2003 - 11:01 #11
husk nu at i alle er mere end velkomne til at spørge løs, hvis i er i tvivl om hvad det er vi ønsker.

Vi forestiller os et gammeldags slags logo (som skal kunne stå alene, og ved siden af navnet) - Men et er hvad vi forestiller os, noget andet hvad i grafikere måske disker op med. Vi er meget spændte på at se jeres forslag.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. august 2003 - 11:04 #12
ATTENTION ALLE GODE GRAFIKERE!!!

Såfremt ingen af de leverede logo'er vil blive brugt, vil vi alligevel kåre en vinder her på eksperten, og sende den pågældende grafiker en gave af passende karakter. Må det bedste logo vinde....både vores hjerter, og den kontante præmie!
Avatar billede galan Nybegynder
08. august 2003 - 20:03 #13
Kigger på det, her i den næste uge... §:Op
Avatar billede sirub Nybegynder
09. august 2003 - 00:16 #14
Jeg er igang! :)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
09. august 2003 - 01:12 #15
Hvad er det præcist i vil beskæftige jer med som computerfirma? salg af computerhardware og software o.l. eller programmering eller ... ?
Avatar billede hondo Nybegynder
09. august 2003 - 23:05 #16
Vi vil først og fremmest udvikle software, web-applikationer, etc. Men vi håber da også på at sælge hardware i forbindelse med salg af vores produkter. Ligeledes vil vi også satse på support af selvsamme hardware. Så alt i alt vil vi nok blive en virksomhed som først og fremmste udvikler software, men som senere går ind i andre dele af branchen.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2003 - 12:22 #17
Jeg regner også med at kikke lidt på det...
www.vagadesign.dk/tarik
Avatar billede hondo Nybegynder
22. august 2003 - 14:54 #18
Hej alle gode grafikere...håber det går godt for jer. Vi er yderst spændte på at se hvad i kan diske op med...vi glæder os meget!
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2003 - 12:25 #19
Jeg kan først levere et logo til jer meget tæt på deadlinen - har rigeligt med andre opgaver indtil da. I mellemtiden kan I se hvad jeg ellers har lavet på www.larsholmgaard.dk - god fornøjelse! :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2003 - 21:22 #20
Håber det her kan bruges: http://www.geocities.com/aalandriel/logo/gd.html

Tors hammer skulle klare ønsket om det nordiske islæt, skriften giver det nutidige, og helheden skulle gerne give et indtryk af seriøsitet og profesionalisme.

Logoet er holdt i meget simple linier, for at signalere at det der for den almene befolkning virker som et stort problem (valg af software, køb af computer, hvad man gør hvis intet af det virker) er en simpel ting for jer.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 09:34 #21
Har fået et logoforslag fra Jan Tscherning Jensen, som kan ses her http://guldhammer.kabelnettet.net/guldhammer-logo.pdf
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 09:38 #22
Ja så er dagen oprundet...det er den 8 september, og jeg vil gerne høre et ord fra alle jer som deltager i konkurrencen. Fortæl hvor langt i er kommet. Jeg er villig til at give jer lidt mere tid hvis det skulle være nødvendigt for nogle af jer.

Hvis jeg ikke hører nærmere inden for de næste 3 dage, vil jeg erklære konkurrencen for afsluttet, og tage stilling til de logo'er der nåede deadlinen.

MVH.
Guldhammer Data
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. september 2003 - 09:39 #23
Som sagt et par indlæg længere oppe: Jeg har også et logo på vej. The show ain't over 'till the fat lady sings! :-)
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 09:41 #24
Det bedste er hvis i poster jeres forslag her i tråden...så kan jeg give hver enkelt min vurdering...og holde det her.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. september 2003 - 09:50 #25
Dét er også planen. Jeg vil tro min version er færdig omkring middagstid.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 09:59 #26
@ lars holmgaard

Kan du sige hvor meget tid du har brug for???
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 10:03 #27
@ holmgaard

Okay...vi kom vidst til at krydsposte...nå men held og lykke med den afsluttende streg....glæder mig til at se dit arbejde.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. september 2003 - 13:58 #28
Så blev jeg endelig færdig.

Jeg har, trods dine bange anelser for bastanthed, valgt at bruge symbolet for Thors Hammer, i en meget 'grafisk' version, med kun konturen i sorte streger og rene, hvide flader. Jeg har selv lavet hammeren 100% fra bunden, så symbolet findes ikke andre steder.

Jeg er bevidst gået efter et meget rent look og endda et bastant look. Der er, efter min mening, for mange 'vattede' og intetsigende logoer i IT branchen og for at skille sig ud som nogen, der tør løse de udfordringer der måtte komme, har jeg altså valgt det enkle udtryk med en keltisk hammer, der springer rammerne for de vante opfattelser af et IT firma.

Jeg har valgt ikke at bruge finurlige skrifttyper og sammenfletninger af teksten, da det, efter min mening, ville stride imod dét som selve billedet illustrerer (beslutsomhed, evne til at handle, løsningsorienteret).

Af samme grund har jeg heller ikke brugt farver, som du ellers bad om. Jeg vil godt lave en version til dig i farver, men jeg synes den fungerer fantastisk i ren positiv / negativ. Meget kraftfuld, solid og bestandig.

Desuden ville logoets øverste del (altså uden teksten forneden) kunne bruges alene, fx. som tryk på hardware ting (kabinetter osv) eller branding af software som fx. ikoner og favicons. Grafikken med hammeren er meget associerende til hvad det står for - og det er efter min mening noget af det vigtigste for et logo.

Det var en længere smøre, men jeg kan bedst lide at forklare mine tanker bag et design. Det kunne gøres på 1000 andre måder, men af ovenstående grunde er jeg kommet frem til dette logo:

http://www.larsholmgaard.dk/guldhammer/
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. september 2003 - 14:00 #29
Den lille smule hvide anti-aliasing, der er rundt omkring selve hammeren er selvfølgelig ikke i den endelige version... dette er kun en 'preview' version.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 15:34 #30
@ Lars Holmgaard

Det er et utroligt godt stykke arbejde du har lavet der. Jeg syntes du har helt ret i det med farverne...de er lidt ligegyldige. Det eneste jeg har det svært med er selve hammeren som jeg syntes kan virke en tand for stor og hvid. Men det er måske en tilvænningssag. Om så logoet passer til en software virksomhed, er noget helt andet som jeg nok skal bruge noget tid til at finde ud af. Man kan så sige at DSB's logo jo også handler om noget helt andet end toge (hvis det overhovedet handler om noget...tihi) - så alt i alt er jeg ret tilfreds (men kunne godt tænke mig at se hammeren blive en anelse mere bygget ind i rammen (jeg er bange for det kan virke en smule for tegneserieagtigt sådan som det ser ud nu.

Nå men anyway...skidegodt arbejde...du er med blandt top 3

Jeg giver lige de andre et par dage eller 3 før jeg afgør noget.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. september 2003 - 16:02 #31
Tak! :-)

Jeg synes det passer glimrende til en software virksomhed, og da især da I har valgt navnet "Guldhammer". I har taget et skridt i den rigtige retning, med at gå mod strømmen af så evigt smarte logoer med computerdimser osv. At udvanske selve symbolikken i navnet "Guldhammer" ville være en stor synd, efter min mening, derfor har jeg bevidst gjort meget ud af at teksten og grafikken skal hænge sammen, rent udtryksmæssigt. At 'bløde' logoet mere op ville være et tilbagetræk og forkert (efter min mening).

Lige nu kan jeg ikke huske ét eneste logo, for en softwarevirksomhed - de har alle 'pæne', intetsigende logoer, der intet som helst siger. I har chancen for at brande jeres navn sammen med en visualisering af teksten. Det er der ikke mange chancer for, med andre software navne, der næsten altid er en sammensætning af ordene pc, systems, logic, osv. osv. Altså ord der er brugt til hudløshed og derfor ikke sætter sit præg på brugeren.

Siger jeg "Windows" - kan du så se et logo for dig? Illustrerer dét logo begrebet 'vinduer' på en måde, der stadig gør det lækkert? Det er endnu et eksempel på et logo der illustrerer, hvad det er, hvad der ligger bag. Man kan huske det. Efter min mening, er det de mest effektfulde logotyper.

Af samme grund vil jeg meget nødigt 'klemme' logoet ind i boksen bagved - det vil gøre det hele flat, lidt kedeligt og uden den dynamik, som der er nu. Vrider du armen rundt på mig, vil jeg dog prøve - men, det er ikke med min gode vilje... ;-)

Gør mig den tjeneste at kigge på logoet nogle gange. Lad den være en dags tid og kig så på den igen... det er sådan jeg gør i mit eget arbejde som kreativ grafiker. Jeg tror det holder.

Iøvrigt - er alle logoer du har modtaget, offentliggjort herinde? Jeg kan kun se aalandriel's forslag - Jan's PDF kan jeg ikke læse med Acrobat Reader v5?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. september 2003 - 17:22 #32
Jeg har lige ændret logoet en anelse. Ved at tegne en streg der markerer den ene sides kant på hammerhovedet, bliver hammeren knap så massiv og 'tung'. Jeg synes det er bedre.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 18:09 #33
@ holmgaard

Wow...den streg gjorde sgu underværker....dog syntes jeg nu at hammeren pludselig bliver for smal. Kan du gøre noget ved det??? - og så tænkte jeg også på at en enkelt sort streg rundt om selve den sorte boks (altså en streg der passer til kanten af hammeren, og går rundt om kassen ville måske se godt ud) - hvis du kunne sætte et GD ind på selve den brede flade af hammeren ville det sætte prikken over i'et.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 18:10 #34
Alle forslag er ikke postet her i tråden. Jeg har modtaget et par stykker på mailen, og vil snarest samle dem herinde.
Avatar billede hondo Nybegynder
08. september 2003 - 18:11 #35
jeg kan godt se Jan T. Jensens forslag med Acrobat V5.1
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. september 2003 - 18:52 #36
Så, nu er der kommet outline på. Jeg har lavet 2 versioner - ét med bogstaver på hammerfladen og ét uden (bare klik på logoet, så skifter det selv mellem dem). Udmiddelbart er jeg mest til hammeren uden bogstaverne, da jeg synes det 'dyre' og selvsikre går af logoet, med bogstaverne på.

Jeg har også gjort hammerhovedet en anelse tykkere, jeg synes den passer meget godt til resten af logoet. Skal jeg gøre den endnu tykkere, skal jeg ændre selve formen og så skal jeg nogle timer tilbage i processen (selve hammeren er modelleret fra bunden i 3D, derefter vektor-traced) - det kan jeg selvfølgelig godt gøre, men jeg har hundetravlt med en masse andre opgaver lige nu. Beslutter I jer for logoet, laver jeg det alligevel om fra bunden, i så stor en kvalitet at I kan bruge det til print - det har jeg ikke gjort hér, det er som sagt kun et preview. Ved samme lejlighed kunne jeg jo gøre hovedet en anelse bredere, hvis I kunne tænke jer det.

Det er underligt - jeg har ingen problemer med at læse andre pdf'er, men den fra Jan kan jeg ikke se, Acrobat Reader melder noget om en ekstern fil den mangler?? Kan jeg ikke få dig til at tage et screendump af den og lægge herud?

Nu er det kun aalandriel og jeg, der har blottet vores forslag i offentligheden og ladet alle høre tankerne bag designet - det ville være meget nemt for andre at lave noget efterfølgende, ud fra det vi begge har skrevet. Forstå mig ret...
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. september 2003 - 19:11 #37
Hovsa, jeg havde da helt svedt det her ud. Beklager.

On a side note:

holmgaard4 >> Det der er bare håndværk så det batter. Det er længe siden jeg har set så gennemført et logo.

Held og lykke til alle designere, og held og lykke, hondo, med jeres opstart af firma.
Avatar billede sirub Nybegynder
09. september 2003 - 22:41 #38
Hej Honda.
Så har jeg også sendt mit forslag.
Håber det ka bruges.

Bekræft venligst modtagelsen.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. september 2003 - 22:44 #39
'sirub' vis det venligst herude i det offentlige... det andet dér er for nemt.

jakobsynder: Tusinde tak for de pæne ord.
Avatar billede sirub Nybegynder
09. september 2003 - 22:49 #40
Jeg har først set de andres forslag nu, altså er jeg ik blevet inspireret herinde fra. Bare så jeg har min sag på den sikre side, da Holmgård skriver at aalandriel og han gør det meget nemt for andre at lave efterfølgere.
Men jeg har selvfølgelig også brugt dit, Hondas, forslag om en hammer (thors hammer)og dit forslag om med GD.
Sirub
Avatar billede sirub Nybegynder
09. september 2003 - 22:49 #41
Jeg har desvære ik en side at vise det frem på...
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. september 2003 - 14:09 #42
holmgaard4 - utrolig smukt stykke arbejde
Avatar billede hondo Nybegynder
11. september 2003 - 16:27 #43
@ Sirub

Jeg bekræfter hermed dit logo, og vil snarest publisere det sammen med de andre.
Avatar billede hondo Nybegynder
11. september 2003 - 17:37 #44
Hej alle gode grafikere

Logo-konkurrencens slutdato bliver rykket nogle dage, da jeg har på fornemmelsen at der lige mangler et eller to forslag.

Jeg rykker hermed officielt slutdatoen til mandag 15. september kl. 21.00 - hvor jeg straks vil bekendtgøre om vi kan bruge et af forslagne som Guldhammer Data's kommende logo (eller kan se så store muligheder i et logo, at vi mener det kan bruges...måske med visse modifikationer)

Jeg regner ikke med at modtage flere forslag, og vil bruge weekenden på at vurdere de forskellige forslag.

Hav en god weekend alle sammen....og kig ind kl. 21.00 på mandag....hvor Guldhammeren falder ;-)
Avatar billede hondo Nybegynder
15. september 2003 - 20:17 #45
Kære deltagere...

Hermed sluttes logo konkurrencen...tak til alle som har været involveret.

Klik nedenunder for at se hvordan det gik, og læs nærmere om de enkelte bidrag.

http://guldhammer.kabelnettet.net/logo.htm
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. september 2003 - 21:30 #46
Jeg siger mange tak! Meget fin måde at afsløre vinderen på! :-) Jeg har sendt jer en mail.
Avatar billede hondo Nybegynder
16. september 2003 - 13:42 #47
Jeg lukker hermed tråden, og giver alle points til Hr. Holmgaard
Avatar billede lordhead Nybegynder
16. september 2003 - 14:04 #48
Vil det så sige at i ikke fandt en officiel vinder? (ja jeg har fulgt med lige siden tråden startede....)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. september 2004 - 12:20 #49
Tja, som 'uofficiel vinder' af denne 'konkurrence', kan jeg så fortælle at jeg aldrig har set skyggen af nogen af de udlovede præmier, hér et år efter konkurrencens kåring.

Så meget for dén indsats.
Avatar billede lordhead Nybegynder
13. september 2004 - 16:41 #50
Lidt surt :-{
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. september 2004 - 16:57 #51
det er sq ik særlig fedt, ved du om projektet kører ? eller om det er fordi de har droppet alt?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. september 2004 - 19:15 #52
Projektet kører vist på lavt blus ifølge de 2 svar-mails jeg, alt i alt, har fået fra dem. Jeg har mailet venligt til dem i alt 8 gange efter konkurrencens afslutning, blandt andet med forslag om ændringer til logoet.

Bevares, det har da trods alt været 2 venlige tilbagemeldinger jeg har fået, med løfter om at de ikke havde glemt mig - men, altså... det er 12 måneder siden konkurrencen udløb og et halvt år siden jeg sidst hørte fra dem. Der er grænser for tålmodigheden, selv hos mig. Jeg gider ikke blive ved med høfligt at spørge, hvordan det lige ser ud med logofærdiggørelsen og min dertil hørende præmiering... :-(
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. september 2004 - 19:23 #53
lars - er helt på din side, det er uacceptabelt, og selvom deres projekter ikke kører på skinner, burde man have stolthed nok til at udlevere de 3 flasker vin som lovet.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. september 2004 - 19:50 #54
Lige præcis triple-x.

Det ville jo nok have været strategisk mere smart, at få sendt den lovede præmie i form af rødvinen og chokoladen afsted efter konkurrencens afslutning. Det tager trods alt ikke kun 2 minutter at lave et logo, som det jeg tegnede til dem og den brugte tid taget i begtragtning ER det kun en symbolsk erkendtlighed, min normale timepris taget i betragtning - dette var jeg dog helt indforstået med, da jeg gik ind i konkurrencen. Problemet kommer først, når de lovede præmier ikke bliver udbetalt...

Dette er fra deres kåring, som stadig ligger online:

-----
UOFFICIEL VINDER AF KONKURRENCEN
( LARS HOLMGAARD)

Som hermed vinder 3 gode flasker rødvin og en kæmpe æske chokolade, for at være den som lavede det logo med mest potentiale i.

Lars Holmgaard...skriv til os på guldhammerdata@kabelnettet.dk, så vi kan snakke lidt sammen, og finde ud af det med gaven (og eventuelle ændringer på dit logo)
-----
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
13. september 2004 - 19:59 #55
Jeg sys at vi skulle deles om at gi' Lars 3 flasker vin!
Bare fordi han er den mest cool designer på Eks.! Sgu!
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
13. september 2004 - 20:00 #56
Må jeg iø. se logoet?! :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. september 2004 - 20:13 #57
Dough!! Jeg blev helt rød i kinderne mosegris.dk, tak for de pæne ord! :-)

Selvfølgelig må du se logoet, jeg har lige uploadet det igen. Jeg har først modelleret hammeren helt fra bunden i 3D, for at få perspektivet 100% korrekt, dernæst tegnet det op manuelt for at holde en super-ren og enkel stil. Resultatet ses her:

www.larsholmgaard.dk/misc/guldhammer

Min favorit er den øverste version, men jeg tror nok de valgte det nederste. Kan faktisk ikke lige huske det, men det er jo som sagt også et år siden nu...
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
13. september 2004 - 20:16 #58
Det ser virkelig supersejt ud!..
Kunne være fedt at lære et par tricks af dig! :)

Men man kan jo altid lure!.. Heh! ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. september 2004 - 20:21 #59
lars - tja må da give mosgris ret, vi burde sende dig et par flasker vin for det logo ;)

Hvis du kigger på http://guldhammer.kabelnettet.net/ så lyder det bestemt som om de ha droppet ideen og er ved at finde på noget nyt :S
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. september 2004 - 20:24 #60
Tusinde tak begge to, det er sgu rart at høre! :-))

Her er lidt mere at lure på, som endnu ikke er nået i mit portfolio på www.larsholmgaard.dk:

www.xware.dk
www.isvaflen.dk
www.labconfidential.dk

Alt er skabt fra bunden. Altså ingen cliparts eller lignende... der er også en masse andet jeg ikke har nået at få online, meeeeen, der skal jo være tid til det hele.
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. september 2004 - 20:27 #61
nu skal jeg da ikke snage eller noget :) men hva ligger prisen på for sådan et site. bare rundt regnet
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. september 2004 - 21:37 #62
Det er meget forskelligt, det kan jeg ikke lige sætte en standardpris på. Du skal tænke på at al grafikken er skabt til dét formål, så jo mere grafik der skal laves, jo længere tid tager det selvfølgelig. Jo flere spidsfindige effekter, der skal programmeres, jo længere tid tager det. Og dermed stiger prisen jo.

Men, i al beskedenhed: Det er bestemt ikke dyrt, sammenlignet med hvad man får. Bestemt ikke.