Avatar billede michael-k Nybegynder
07. august 2003 - 11:55 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Startfirma/web10

Er startfirma.dk det samme som web10.dk

Altså er det den samme som ejer det, og kører det på samme server ?

Har tænkt lidt på nyt webhotel men er det det samme som web10 kan det lige som være lige godt :(  Da det har fået en del kritik.
Avatar billede proboss Nybegynder
07. august 2003 - 12:03 #1
Så hvidt jeg har forstået så er ejern den samme på web10.dk  og på starthotel og igen på startfirma

om serverne er de samme ved jeg ikke men det kunne man vel gøre med fordel. men jeg ved det men ring til dem det har de sikkert ikke noget i mod at svare
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. august 2003 - 12:04 #2
Sidder ude på skolen så håbe på nogle vidste det, eller han selv kunne svare på det, da han er bruger her :)
Avatar billede dmcn Praktikant
07. august 2003 - 12:08 #3
startfirma.dk, starthotel.dk samt web10.dk ejes af samme firma, ja. Jeg er selv kunde hos dem, og har kun ros til overs for deres produkter samt service. Ydermere har jeg en server hosted hos deres 4. firma, serverhosting.dk, og det kører også helt perfekt.
Avatar billede spontek Nybegynder
07. august 2003 - 12:09 #4
Ja. Der er fire personer som ejer TalkActive som bl.a. driver Starthotel.dk, Web10.dk, Startfirma.dk og iknow.dk
Avatar billede spontek Nybegynder
07. august 2003 - 12:10 #5
.. og det er samme system som Starthotel.dk og Web10.dk bruger
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. august 2003 - 12:10 #6
okay men stadig kører de på samme server ?
Hvis du kigger i deres forum så bliver web10 høvlet ned, mindst 10 gang om dagen, eller sådan var det ihvertfal for et par måneder siden, så vil gerne undgå noget med web10, men går nu udfra det er samme server.
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. august 2003 - 12:11 #7
ahh spontek takker havde ikke lige set dit indlæg :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2003 - 12:13 #8
Det ser ikke ud til at de har noget med hinanden at gøre idet en forspørgsel på dkhostmaster returnere 2 forskellige servere. Derimod lader starthotel og startfirma til at være det samme.
Avatar billede spontek Nybegynder
07. august 2003 - 12:14 #9
Om det er på præsis samme server de lægger ved jeg ikke, men jeg kan se hver gang jeg har nedetid på mit hotel hos Web10.dk så er mine hoteller hos Starthotel.dk også nede.

I øvrigt har de for første gang i flere måneder svaret inden for 10 timer på en henvendelse - ellers har det flere gange taget op til 14 dage før der kom svar.

Vil du have et stabilt webhotel skal du ikke vælge dem, men hvis du er ligeglad med at det ikke altid er online og bare skal bruge det til en billig legeplads kan du godt bruge dem.
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. august 2003 - 12:15 #10
okay var vist lidt for hurtig der :( sorry

Det var også starthotel jeg mente og ikke startfirma.

Men det ændre jo ikke noget ved det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2003 - 12:17 #11
Nej, men ihvertfald er det 2 forskellige servere. Jeg har kontrolleret ved at pinge dem også.
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. august 2003 - 12:17 #12
spontek mit portfolio skulle gerne smide online hos en ny udbyder. Har b-one lige for øjeblikket, som er rimelige, men kunne godt tænke mig noget nyt måske, så tænkte på starthotel da jeg så en reklame for det, men hvis det er det samme er det lige meget, så er b-one nok bedre :)
Avatar billede dmcn Praktikant
07. august 2003 - 12:17 #13
Sjovt - det er yderst sjældent jeg oplever nedetid hos dem. Jeg har 2 CS-servere hosted hos dem også (sponseret), og dem er der *yderst* sjældent problemer med. Websitet til serverne (igaming.dk) hostes på deres almindelige web10-server, og det oplever jeg næsten aldrig problemer med. Ydermere administrerer jeg parseerror.dk (som kørte indtil for nylig), og de eneste problemer vi har haft med det site har været forårsaget af vores DNS-host.
Altså, stadig kun positive oplevelser med dem. :)
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2003 - 12:20 #14
michael-k-> Du skriver de bliver høvlet ned mindst 10 gange om dagen!

Der ved jeg du tager fejl men jeg tror at hvis alle firmaer der hosted webhoteller haved et forum så ville der også være brok der.

Og du skal regne med at der er omkring 1000 nye kunder om mdr så uanset hvad man gør ville der altid være nogen der skal brokke sig.

Og udover det har jeg et hotel værelse på både starthotel og web10 og har endnu ikke haft nogen problemmer.
Avatar billede spontek Nybegynder
07. august 2003 - 12:24 #15
Jeg har også mit gamle trivielle site (mit navn) hos B-One. Ærligttalt ved jeg ikke om den ene er bedre end den anden, det er vist hips om haps med de to, men du får så 75 MB mere hos web10 end B-One

Hos B-One har jeg dog ikke brugt SQL, det bruger jeg kun hos web10

Tonnybrandt: Alle serverne er placeret i samme bygning og samme rum et sted i Århus - iøvrigt en udemærket ting så de har bedre overblik og det hele (jeg håber de har gode kølefaciliteter :-)  )
Avatar billede spontek Nybegynder
07. august 2003 - 12:27 #16
Resten: Hvor ofte/hvor meget har du kontrol med dit/dine webhotel(er)?

Via mit rssfeed har jeg ping op hvert 10 minut døgnet rundt og kan dermed på pingtimeout se hvor ofte de er nede (endnu ikke denne uge men én gang sidste uge og to gange ugen før - bare som eksempel)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. august 2003 - 08:30 #17
resten ja måske men har nu ikke lyst til at bruge penge på noget jeg måske ikke kan bruge til noget :)  om de så har et forum eller ikke.
Men som jeg altid siger man kan ikke fovente den vilde kvalitet når det nu er så billigt, så tror ikke jeg vil få bedre kvalitet ved at flytte, og så spare jeg jo også de penge.

Men du har ret der er altid nogle der skal brokke sig, der er også nogle der bare skal have en dårlig erfaring og de vil hade det resten af livet. Så man skal nok tage kritiken med et gram salt, men aligevel :)
Avatar billede resten Nybegynder
08. august 2003 - 09:23 #18
spontek-> Jeg tjekker dem jævnligt i løbet af dagen men dog ikke hvert 10 minut :)

michael-k-> Sådan vil det nok altid være :)
Avatar billede jnd Nybegynder
08. august 2003 - 10:49 #19
Web10 er nu altså ikke så tossede enda, men hvis VIL have noget andre kan du da prøve www.surftown.dk

Det er ihvertfald ikke samme firma, og de har et par rimeligt gode tilbud for tiden. Jeg så en reklame igår hvor du, hvis gik ind gennem linket fik du oprettelsen gratis. Så har du da sparet de penge.
Avatar billede simoom Nybegynder
08. september 2003 - 13:05 #20
jnd, kan du huske hvor du så denne reklame?