Avatar billede topydopy Nybegynder
06. august 2003 - 23:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre mange billeders størrelse på en gang

Hvordan kan man i Photoshop nemt sætte en masse billeder til samme størrelse. Skal det gøres ved hver enkelt eller hvordan?
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. august 2003 - 23:33 #1
prøv at søge på batch her i kategorien så finder du svaret. Det har været oppe utrolig mange gange indenfor de sidste par måneder :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. august 2003 - 23:34 #2
Det kan ikke gøres med mindre at du opretter en action.

Med det gratis program IrFan View, kan du gøre det meget simpelt:
http://download.com.com/3000-2192-10180889.html?tag=lst-0-1

File -> Batch/coversion -> foretag indstillingerne -> billederne er ændret
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. august 2003 - 23:37 #3
(1) Find mappen med filerne og tilføj dem med "Add" knappen
(2) Under "Work as:" vælger du Batch coversion
(3) Vælg under "batch coversion setting" hvilket format du vil bruge
(4) Klik på "Set advanced option" og indstil størrelsen på billederne.
(5) Klik på "start"
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. august 2003 - 23:37 #4
Hvem har sagt han ikke skulle lave en action ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. august 2003 - 23:38 #5
michael-k >> Ingen, jeg siger bare at jeg synes det andet er lettere
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. august 2003 - 23:40 #6
Er det også :)  Men det smarte ved photoshop metoden er at han kan bruge den action igen og igen og igen :)  Regner med han snakker photoshop da det er photoshop kategorien :)
Avatar billede topydopy Nybegynder
06. august 2003 - 23:41 #7
jacobclausen: Hvorhenne under Batch/coversion sætter jeg størrelsen på billederne? (størrelsen skal være den samme)
Avatar billede topydopy Nybegynder
06. august 2003 - 23:42 #8
ok så ikke at du skrev ... prøver lige...
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. august 2003 - 23:47 #9
Gjorde han så ikke ;)
Avatar billede topydopy Nybegynder
06. august 2003 - 23:49 #10
Fornemt. Tak for hjælpen.